torsdag, oktober 9

Tyghjärta..


Köpte tygbitar hos Panduro igår. Började med tre färger för att se om jag i huvudtaget kunde få i hop ett litet tyghjärta..
Jo, men det gick ju faktiskt bra, även om jag gjorde nån misslyckad också..
Skam den som ger sig och tada, se jag fick dit knapp och sidenband också!=)


Tygerna köpte jag i 25 cm bitar, vilket räcker gott och väl till några hjärtan. Smart idé av Panduro eftersom jag inte gärna ville köpa 1 meter tyg av varje.
89.- metern kostade tygerna och det fanns så himla många fina att jag faktiskt hade svårt att välja.

Tanken med alla mina kommande hjärtan är julgranspynt. Här är vi ute i god tid, jo jag vet. Men varför vänta?
Ska ta tag i julgardinerna också när jag är i sytagen. De är toklånga så en uppfållning är på sin plats.
Men inte idag. Idag blir det nybakta kanelbullar och kaffe med Mia. Mysigt med lite besök så här en ledig dag!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina tyger,tänk snart är julen här:)Vad trevligt med besök och fika lite.
Ha det gott lena.

Anonym sa...

Vad härliga och fina tyger, kul att du lyckas sy små hjärtan, vilket blev jättefina! Tänk att julen snart är här, härligt att inreda då me!

Ha en skön torsdag! Kram Hanna

♥ Fyra årstider sa...

Jätte fina tyger, ska gå in på panduro och kolla lite, de har så mycket.
Kram Lotta

Nettan sa...

Så fint hjärtat vart & vad fina tyger !
Stod oxå & kollade på de tygerna hos Panduro, är 25 cm det minsta man kan köpa ?

Såg gardinerna i ditt förra inlägg, så snyggt det vart.
Måste oxå ta tag i det & sy till tvättstugan ;0)

Ha det gott, snart helg igen...
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Jag ser att du hittade något fint på Panduro! Raskt och snitsigt pysslat! Önskar verkligen att den butiken fanns här, då skulle jag vara där så ofta att de skulle tro att jag jobbade där.

Jane sa...

Gulligt hjärta=)
Synd att du bor så långt bort=( om vi bott närmare varandra hade du haft lite syjobb hos mig..till det nya köket..;)
Kramar..Lova hälsar;)

Anonym sa...

Vilket gulligt hjärta du har knåpat ihop! Gillar kombinationen av tyger som du har på kortet - rutigt, randigt och prickigt. Kram från mig

IKT i min vardag sa...

Så söta tyger! Gulligt hjärta! Det blir fint i granen hos mallaco i år ser jag :-)

Kram Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättesött!

Kram Annica

Nettan sa...

Ja dom är fina, men önskar det fanns andra modeller utan dom där " bollarna " i ändan på bokstäverna =0)....ja & komma på vad det ska va för ord är inte lätt, men varför inte ta " HOME ", skulle jag vilja ha !

Kram Nettan

Anonym sa...

Vad duktig du är! Syr du för hand eller på maskin? Verkligen jättefina tyger! Vilken tur att man kan köpa så små bitar. Är lite nyfiken på hur du får ihop hjärtat när du fyllt det med stoppning.... KRAMISAR!

Anonym sa...

TACK för en BRA beskrivning på min blogg!! KRAMISAR!!!!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Ojva inspirationen flög på mig nu:D Jag känner sug efter att pyssla!!!!
Ha det gott!/Tina