tisdag, oktober 28

Bjuda in döden hoppar jag gärna över...


Ah, pust helgen är över!
Tapetseringen tog musten ur mig och jag har mest suttit och stirrat på väggen och funderat på vad jag ska göra med den!
Det krävs ett IKEA-besök inom snar framtid för att hitta lösningar för sladdar, tv och fula elektroniska prylar.
Pynta väggarna ska jag nog faktiskt låta bli. Tapeten är snygg som den är och jag vill lixom inte försöra den när den är så ny=)

Bytte lite växter i helgen också. Cult Design-"krukan" fick sig en kaktus med hjärtan på tråd. Har lyckats döda två st nu, vet inte vad jag gör men nu jäklar ska jag lyckas få den att leva.
Vilken skillnad det gör med lite växter. Funderade ett tag på att ta in Ljung men insåg att det ligger så mkt skrock bakom att jag INTE kommer ge mig i kast med nåt sånt.
Huvaligen, Ljung inne kommer inte längre på tal. Jag är nog löjlig men jag håller mig till den säkra sidan. Bjuda in döden eller fattigdom står jag gärna över!

16 kommentarer:

Vero sa...

Haha... jag är likadan, skulle inte heller ta in ljung.

Bästa blomman som jag inte ens lyckats ta död på - är garderobsblomma och svärmorstunga. Perfekta växter tycker jag.

Fast jag kan vara lite mallig med mina orkideér som jag lyckats hålla vid liv i FLERA år. Har aldrig hänt. Måste vara något med huset. *flin*

Önskar dig en underbar dag!

Och du, din tapet är verkligen skitsnygg. Den är som en tavla i sig och behöver inte dekoreras.

Proforma sa...

Jag har också svårt att ta in ljung... av samma anledning!
Hakar på det här men blommor... inte lätt, pröva med Crassulasorter, t.ex.paradisträdet, de behöver inte mycket vatten. Yuccapalm är enkel. likaså Hoya - porslinsblommor av alla sorter. Dom har i alla fall inte jag lyckats ta död på. Orkidéer som i Vero nämnde är också en lätt blomma!
Vad duktig du var med tapeten, den blev jättefin på plats.

Anonym sa...

Åh vad bra det blev, den är verkligen riktigt snygg den tapeten!!!

Anonym sa...

Det blev såå snyggt med tapeten. Klokt att låta den ta plats, som du sa så behövs det inget pynt på den.
Nej jag håller mig också borta från att ta in ljung, men det är väldigt snyggt.

Just det, du bor i Gbg väl? Har du några bra shoppingskatter i stan? För snart blir det en weekend i storstan för mig och sambon. Vill hitta lite nya skojigheter.

Det ligger en utmaning till dig inne på min blogg.

S o F sa...

Ja ibland efter renoveringsprojekt så kan man känna att luften går ur.

Tapeten är ju verkligen fin i sig själv, och nuförtiden har inte vi heller så bråttom med att få upp nåt på väggarna. Det brukar få mogna fram - långsamt.

Ha det gott och njut av vad du åstadkommit!

Anonym sa...

Jag är också lite skrockfull, ljungen för stå ute för min del även om den är förföriskt så vacker!!

~Livet i byn

Anonym sa...

halloj! vad du är duktig och har tapetserat helt själv, vilken snygg tapet! blev toppenbra! själv får jag aldrig testa min förmåga att tapetsera, jag är sambo med en tapetserare/målare så han släpper mig aldrig tillräckligt nära för att få försöka *fniss*

kudden du gjort blev toppenfin den med, vilka talanger du har!

stor kram sara

batgirl sa...

Ville bara säga att du är ju hur duktig som helst på att tapetsera!
Och vad snyggt det blev! Den skulle jag oxå kunna tänka mig...
Ha´en bra dag!
Kram

Lisas inredningsblogg sa...

Så fint! Nej ljung kan man han ute om man vill ha det. :D

Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Håller med där med, ljung kommer inte in här heller... utifall att...

Helen sa...

Vad skrock han hänga kvar, jag tar heller inte in ljung.

Sus sa...

Hallå

Jag håller med om att inte vill man ha in ljung, den får stå i blomlådorna ute!

Kram Sus

Anonym sa...

Det blev jättebra med tapeten! :-) Jag håller med om att ljung får nöja sig med att stå utomhus...

Ha det bra och passa på att vila och njuta av din fina vägg!
Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Jag undrar var det där skrocket om ljung kommer ifrån?! För säkerhets skull så håller jag ljungen ute på balkongen.. man vill ju inte förlora loppisturen bland annat!! Men det är knepigt med blommor nu, ja iaf om man vill att de ska öveleva längre än en vecka!!
Du har en utmaning hos mig!!

Pysselpralinen sa...

Okej, här krävs det kraftuttryck: Jädrar vad fint du har gjort! Och jädrar vad stolt du ska va över dig själv som fixat att tapetsera själv! Jag är imponerad.

Du har haft en sån himla massa kul och mysiga inlägg på sistone så jag känner att jag får sätta mig en dag när jag har lite tid och bara bläddra igenom i lugn och ro och njuta lite. =)
Och du, de där smyckena. Vad fina! Gud jag nästan dog! Precis min smak, exakt alltså. Och jag som alltid håller utkik efter fina silversmycken, men sällan hittar något som verkligen känns som jag. Här tror jag att jag kan önska mig halva hennes sortiment.
Och så hade hon ju butik i SThlm, vilken lycka! Dit ska jag släpa min tysk. Man får inte vara dum! ;-)
Tack för dina gulliga kommentarer förresten, de värmer!

In my house sa...

Natti natti bruttan.... =)