tisdag, oktober 7

Hissgardin

Jag är nästan klar..
Det fattas en rundstav längst ner men det kommer. Tillsvidare får det se ut så här..


Är förvånansvärt nöjd över resultatet med tanke på att jag inte är nån fena på att sy..
Nu har man fått mersmak så tygjakt och fler timmar bakom maskinen är ett faktum!!=)

Tyget ska egentligen vara åt andra hållet men det var så svårt att hitta breda tyger att jag tillslut vände på hela tyget och se, det blev inte så tokigt!
Funderade på att göra en julvariant av den här modellen i rött, det skulle kunna vara nåt!
Nu när jag fått upp ångan menar jag=)

Sovrummet är dessutom snart klart, några smådetaljer som fattas, sen är jag nöjd..
Eller nöjd? Det blir jag väl aldrig..=)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du varit! Hissgardinen blev superfin! Du har så fint i fönstret med snygga lampan och dalahästen också. De vita krukorna är helt i min smak med. Snyggt snyggt!

Kram Anna

Anonym sa...

Gumman var snyggt det blev. Tror nog att du ska hjälpa mig till köket =) kram carro

Handplockat sa...

här lyser flitens lampa
vad duktig du är
ha en toppen tisdag

Anonym sa...

Det där ska du definitivt vara nöjd med, kalasbra blev det...Jodå nog får man mersmak på att sy alltid. Gahh min symaskin glappar bara så ibland bara lägger den av. Kanske köpa en ny...

Lisas inredningsblogg sa...

Jättefint det blev!!! Men du så snygg lampan i fönstret är! Ha en skön tisda kväll!

Pysselpralinen sa...

Vad fint! Härligt att få sy eller hur, och visst blir man biten? Jag har tyger i massor nu som jag ska göra olika små projekt med...

"Sisters by heart" var verkligen fin. Jag tycker jättemycket om de där figurerna, de är så stillsamt vackra. Upptäckte dem förra året och har velat köpa en ända sen dess, men rätt tillfälle har inte dykt upp.

Visst är det underbart när solen kikar fram?! Jag blir bara så glad.

Min dator är ingen Mac utan en vanlig, men ovanligt vit, PC. Jag trivs bra med den. Så skönt med en dator som inte "somnar" mitt i ett blogginlägg!

Anonym sa...

Det där var verkligen fint. Jag gillar det enkla men ändå så snygga. Fina detlajer som piffar upp! Supersött med spetsband. Kram och tummen upp för din gardin!

♥ Fyra årstider sa...

Det är svårt att hitta fina gardiner till långa fönster. jag är på jakt, men får nog sy själv. Du har lyckats bra.
Kram Lotta

Pysselpralinen sa...

Ja gud det måste du bara! Butiken ligger väldigt nära Ethels, så man kan ju kombinera en härlig frukost/brunch på fina Ethels med en liten promenad förbi "Cornelia form & fantasi". Den ligger på första tvärgatan (från Linnéplatsen sett) till Linnégatan. Såå irriterande att jag inte minns namnet på gatan just nu! Men jag är ju "namnblind" så det är hopplöst!

Butiken är dock inte alltid öppen för tjejen som äger den är minst sagt bohemisk (och väldigt härlig) och är där på lite oregelbundna tider. Dock är den "alltid öppen på fredagar mellan 14-18" enligt skylten.

Anonym sa...

Oj så fin hissgardinen blev! Vad duktig du är på att sy! det blev jättefint! :)

Kram Hanna

Anonym sa...

vilken fin utsikt ni verkar ha! o gardinen blev riktigt bra!

kram!