söndag, oktober 26

Tapeten är uppe!!!


Ja men fatta, jag klarade tapetseringen!!!!
Piece of kaka säger jag bara=)



När jag satte första våden skakade jag i hela kroppen, svetten lackade och jag var inte kaxig för fem öre..
Då undrade jag var sjutton jag gett mig in på faktiskt!
Sen när jag insåg att det blev bra var jag mäkta stolt. Sitter här med mitt morgonkaffe och njuter av den ljusa fina tapet som JAG satt upp!
Där ser du älskling, jag klarade av det galant!
Fast, det visste du nog ändå=)


Tack, Fröken Fräken som påpekade om bubblig tapet för mig. Det gick upp ett extra ljus om att grundningen är A och O så jag spacklade om väggen. Det blev efter mkt slit riktigt bra!!!!


Nu ska det inköpas ett PS-skåp till och sen blir det fix och trix för att det ska bli snyggt.
Skönt att slippa tv:n på väggen faktiskt. Inte ska man förstöra så fin tapet=)

28 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Vad snyggt det blev och vad duktig du är! :-)
Jag är för feg för att ens våga prova tapetsera. Det ser ju så svårt ut. :-/

Camillas nya hem sa...

Vad duktig du är! Ge en stor applåd till dig själv nu för det blev jättefint!

♥ Fyra årstider sa...

Malla, du är bara för bra!! Skit snyggt och stolt ska du vara.
Kram Lotta

Anonym sa...

SÅ DUKTIG DU ÄR! Är det inte dessutom mönsteranpassning på den där tapeten?? SUPERSNYGGT blev det! Hoppas att du får en mysig söndag!

Anonym sa...

Jättefint...har nyss haft just detta tapetprov hemma...ska övertala min dotter nu att ta den...stilrent och ljust men samtidigt tufft...duktigt gjort tjejen...

Jane sa...

Super snyggt ju..duktig du är=)
Ja jag ska lägga upp lite bilder jag med snart, robert la golvet igår..

Vero sa...

Det blev jättesnyggt. Duktig du är. Imponerad att du vågade. Jag är alldeles för feg...

Helen sa...

Gud, vad duktig du är. Jag skulle nog också skaka i hela kroppen!

Nettan sa...

Men hallå, vad duktig du är då tapetserat & allt =0).
Jisses vad bra det vart !!

Snyggt kuddfodarl & stjärna har du sytt med...

Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Applåder! Hurrarop! Blåsande i nyårsflärpar! Partyhattar på!
Så klart att det gick bra! Men förstår, jag skulle också ha varit skakis innan första våden satt uppe! Och vilken skillnad i ljus det blev. Det kanske inte behövs ens en tv, det räcker med att titta på den snygga tapeten!
Nu ska jag fortsätta med den nya gardinen till sovrummet. Om jag inte blir vansinnig först, det är helt omöjligt att klippa tyget rakt...!

Anonym sa...

fina fisken ju!! Hur bra som helst, klart att du klarade det alldelles galant!!
Hoppas att få se den i riktiga livet snaaaaaaaaaart!!
puss puss mius

S o F sa...

Hjälp va snyggt det blev! Så ljust och fint.
Och detta har du fixat själv - jag är imponerad, och till råga på allt med mönsterpassning.

Himla bra jobbat - Grattis!!

Varma hälsningar!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev! Att tapetsera om kan verkligen ge ett rum en helt annan känsla, även om möbler och allt annat är detsamma.

Tack för din snälla hälsning inne hos mig. Det är alltid så skoj att hitta nya bloggar att läsa och nu ska jag titta igenom din!

Ha en fin söndagskväll!

Anonym sa...

så duktig du är! aldrig att jag skulle våga mig på det... kramar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Guud vad snyggt det blev!

Kram Annica

In my house sa...

Ååååå sååå duktig.... =) en riktig kvinna reder sig själv!!!! =)


- Jag jobbar ju på Kappahl,,, såå man går ju och spanar hela tiden,,, och hittar några guldkorn här och där,,, så klänningen kommer därifrån!!!! Superfin på, ny vecka nya tag!!!!

Kram på dig!!! Tapetseraren!!!

Sus sa...

Vad duktig du är! Jag visste i o f att du skulle fixa det!

Ser i alla fall skitsnyggt ut!

Kram Sus

Anonym sa...

Oh gosh!! Hur snyggt blev inte det där!! Superfint!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Snygg tapet och bra jobbat!

Tineling sa...

Nej men å så fint!!! Jätte snygg tapet!! Förstår att du är stolt nu när du gjort ett sånt fantastiskt jobb!!!!

Hannis sa...

Herrejäklar.
Vad du är duktig!
Jag är grymt imponerad!!

Tapetsering är apsvårt tycker jag!

MITT VITA HUS sa...

kanonsnyggt:)

Anonym sa...

Vilken fin tapet! Å blogg du har!!!

Anonym sa...

Jättefina tapeter du är jätte duktig blev kanon Kram Mamma

Anonym sa...

Jättefina tapeter du är jätte duktig blev kanon Kram Mamma

Anonym sa...

Åh!!! Gud vad duktig du är! och vad FINT det blev! Jag håller med, inte ska man ha tv:n på väggen när man har en sån fin tapet! Härligt!

Ha en bra dag! Kram Hanna

Anonym sa...

Så duktig du är, kommer själv ihåg första gången jag gav mej på att tapetsera, känner igen mej i det du skriver. Det är precis som hon i affären sa att ska man tapetsera är Easy Up tapeten är bra läromästare första gången. Värre och så tråkigt med papperstapeter.

Underarbetet är A till O fast det är det tråkigaste av allt.

Tapeten är jättesnygg, funderar på att ta tag i att måla rummet och ev sätta upp en fondtapet för det ser ut som det varit skottlossning nu när jag flyttat om en hel del.

Tror jag ska ta tag i det snart men det känns som jag inte gjort annat hela hösten nu är renoverat och fixat. Så jag är lite less....men bara lite!!

Gjorde en kommentar men kopierade in min mailadress ist för bloggadressen så jag tror inte det funkade....

Kram och ha det så gott!

Anonym sa...

Ja hon är världens goaste tjej våran lillBella! =) Så himmla snygg tapet alltså. Den är underbar. Har kollat på den själv också!