torsdag, oktober 16

Före och efter sprayfärg...

Har länge tänkt köpa sprayfärg att gå loss med här hemma. Nu fick jag ändan ur vagnen och idag har jag verkligen gått loss med sprayandet.
Det blev så himla bra. Gamla Cultkrukor fick nytt liv med lite vit färg.
Ska köpa lite mer spray, anände en hel burk idag..=) för vi har verkligen saker här hemma som behöver en fix.
Jag visar några fina förändringar..











Vet inte om jag är så nöjd med ängeln men äh, vad gör det väl det att den blev vit=)
Sambon däremot tyckte att ängeln blev superfin och ser sådär sliten och shabby ut!!!




Sen har jag fixat lite höstmys här hemma. Det blev ny duk på bordet och fram med lite ljusstakar..som om de vi inte har räcker..
Fast, när det är höst och mörkt ute vill man ju vekligen ha tända ljus och mys inne!!!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Cultkrukan blev jättesnygg som vit! Jag håller med din sambo om att ängeln blev jättefin. Jag har också tänkt köpa sprayfärg och spraya loss här hemma, men det har bara inte blivit av än...

Mys på i höstrusket!
Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Jag har lust att spraya här hemma med, men min fader som brukar få rycka in ibland är övertygad om att jag kommer att spraya ned hela lägenheten... så han får nog överta att spraya mina Foto-lampor från IKEA till svart. Men ska det bli blankt eller matt svart?!

IKT i min vardag sa...

Att det blir SÅ bra med sprayfärg! Krukorna fick ju verkligen ett lyft. Jag gillade också ängeln vit, de fina detaljerna kom fram bättre också.

Kram Linda

Anonym sa...

din toka...du är alldelles tokig, men fint som snus blir det ju...jag vill komma hem till dig snart så man kan få se allt som ändrats ;) puss kram mius

Jane sa...

Super fint=) du vet du va jag köpte härromdan..jooo en cult napp, apan super söt, synd bara att Leo inte villa ha den;( LOva får väl ta den ist.*ler*

Nettan sa...

Jasså, du tog oxå till spray färg, visst var det enkelt =0).
Cultkrukan vart som NY & Ängeln, vart helt underbar !!

Tänk va lite färg kan göra...
Kram Nettan

Camillas nya hem sa...

Vad roligt! Krukan blev ju toppensnygg! Det jag är mest glad över angående att det blev så bra med sprayfärg är att nu behöver jag inte vara rädd att köpa nåt jag hittar som är i fel färg, tycker jag om formen men inte färgen vet jag att det går att ordna på ett SNYGGT och billigt sätt. Jättebra ju! :)

Tycker ängelln blev jättecool! :)

Jane sa...

Japp tapeten skimmrar..där jag köpte tapeten där säljer de cult grejer..imorgon blir det den rätta vit färgen på panelen=) vi va å kolla på spisar och fläktar idag i övik..fasen va dyrt..ska in till solle i morrn kolla där med....
puss å kram baby love

Anonym sa...

Vad snyggt det blev! Skulle oxå behöva gå loss med spray etc på en hel del grejer;)

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Jag har tjatat på min man att köpa vit sprayfärg det ser enkelt ut och det passar mig. Krukan blev snyggare.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vad lite färg kan göra..Har själv spraymålat en Bumling lampa idag.Den blev vit...Jag har själv längtat med sååå länge efter en egen KitchenAid.Så äntligen slog jag till och invesetade i en.Värt varenda krona.

KRAM

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Me like! Ängeln blev jättefin i vitt även om jag gillade den innan oxå. Vilket lyft för krukan!!

Kram Annica

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min sida!
Tänk vad lite sprayfärg kan göra. Väldigt bra för miljön också när man återanvänder istället för att man skulle slänga allt man tröttnat på.
Ha det fint!

Anonym sa...

älskar ljusen på sista bilden :)

S o F sa...

Jag håller med maken - ängeln blev jättefin! Och krukan också.

Tänk vad allt blir snyggt i vitt.

Ha det fint!

Sus sa...

Men det blev ju bra resultat på alla sakerna! Ängeln blev bättre vit då detaljerna syntes bättre! Vad smart att spraymåla dem!

Kram Systra din

Ulli sa...

Sprayfärg är kanonbra! Bara att konstatera. Krukan blev jättefin och ängeln likaså. Jag håller med din make. Visst är det kul med små förändingar som gör mycket och det "lilla extra".

Trevlig helg!
Kram Ulli

Anonym sa...

tycker ängeln blev ljuvlig