söndag, oktober 19

Loppis och stora kanelbullar

Tog båten hemifrån till andra sidan stan. 10 min så är man där. Tack, så mkt Västtrafik för att det är så smidigt med båtarna över till Järntorget!
Här är lite utsikt på vårt område där vi bor. Man ser inte så mkt kanske men vatten, det har vi gott om!!=)



Loppisen Kommersen i Masthugget fick mig att längta tillbaka till Marocko och Souken. Marknad med dofter, billiga saker, oändlig trängsel och höga rop.
Kommersen var sunkig men ändå lite charmig på nåt vis. Ja, sådär som loppisar ska vara!
Glömde dock ta ut pengar så jag fick mest kika där inne..
Sneglade länge på en stor lampa men hade svårt att komma på en bra plats här hemma så den fick stå kvar.
En fin Zinkkanna sneglad jag också åt men när jag väl tänkte efter så visste jag inte vart den skulle stå heller.


Istället tog vi våra cyklar och promenerade bort till Haga för en fika. Haga Hem hade 30-50% rea på allt så det blev en liten runda där med.
Men bara för att det var så bra priser fanns det inget kul. Köpte ett orange ljus att ha i Cultingen på byrån. 35:- ja, det var min shopping det!



Kanelbullen är den största i hela världen och vi delade på den över en latte, jag och M.
Gottgottigott gott!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh det låter som en mysig helg. Ibland önskar småstadsJoanna att hon bodde i en större stad där det faktiskt finns sådant som är öppet på söndagar. Här är det Åhlens, Stadium och en galleria med smink och "dam"kläder som är öppet på söndagar inte super kul. Meen i veckorna är jag tillfreds med min fin fina stad.

Sus sa...

Åh så mysigt!
Skulle också velat hängt på!
Kram Syrran

Fröken Fräken sa...

Tack för shoppingtipsen! Får se vad jag hinner till, får nog hålla mig i de centrala delarna och vad jag kan hitta där. För av någon konstig anledning så drar vi inte till Gbg för att främst shoppa! Har du hört något så märkligt..?? Ja,ja. Vi får se vad jag lyckas styra upp!

Anonym sa...

Låter som ni fick en härlig helg, kul med liten tripp bara sådär :).

Gott med kanelbullar, dom ser så GODA ut, mums.

Ha en trevlig måndag!
Kram Hanna

Pysselpralinen sa...

Åh vad mysigt. Nu försökte du allt ditt allra bästa att göra mig hemlängtig eller hur?!

Kanelbullarna har jag smakat. Man kan bli lätt illamående när man råkar äta lite mer än sin del av den kan jag meddela. Jag, sötsaker och lagom = finns inte. =)

Ibland blir det sådär, när man har tänkt sig att det skulle kunna bli en fin shoppingdag med en massa trevliga fynd så kommer man "bara" hem med ett ljus. Fast det är nog tur för plånkan det!

Ha en fin morgondag!

♥ Fyra årstider sa...

Tänk om det fanns en båt att åka med och kunna shoppa sådär...en anna får mest nätshoppa.
Kram Lotta