tisdag, oktober 21

Älskling jag klarar det här!!

Ja, jag tror minsann att jag klarar det här med tapetsering..Hör du det älskling, jag klarar det här=)
Frågade faktiskt tjejen i färgaffären om hon trodde att jag skulle klara en tapetsering utan erfarenhet och hon sa att Easy Up är guds gåva till nybörjare så jag är trygg. Hör du det älskling, jag klarar det här=)
Jag är överpedant och noggrann, vad mer begärs av en stackars människa?!

Medaljongtapeten från Duro i silver mot den brunblommiga från sandberg.
Sandbergtapeten var klockren här hemma för 2 1/2 år se men nu känns den för mörk. Sen är det ju kul med förändring!!


Gud, vad jag tjatar om denna tapetsering men man vill ju lyckas sätta upp den rätt=)
Sen har jag faktiskt inte tålamod att ha den liggandes i ett skåp heller..
Så älskling, ja jag har nog rätt tåligt tålamod när jag tänker efter.

13 kommentarer:

Pysselpralinen sa...

You can do it! Klart du kan. Särskilt om du är noggrann som du själv säger. Då tror jag att det blir kalasfint. Sen måste ju nån gång vara den första också.

Retsamma sambos ska ju bara gå och dra. Vad vet dom om en kvinnas tålamod?!

Härligt förresten, den förra bilden, med lite sommarkänsla. Det behövs idag!

In my house sa...

Du är ju bara FÖR SNÄLLE mot mig,,,, =) =) Jag är lätt smickrad, blir så glad!!!! Men duuu, vår hall är inte stor,,, för liten egentligen,,, fast man får plats med de som krävs i en hall,, hmm! egentligen inte så mycket!!!

Natti natti bruttan! =)

In my house sa...

Ojdå, glömde,,, duktig du va som fixade tapeten,,, man får liksom inte ge sig om man vill nåt.... =)

Anonym sa...

Klart att du fixar det, allt går med lite vilja och envishet. Du har ju fördelen på din sida om du är pedant, kanske kan ta lite längre tid men det är det nog värt=)
Jag har heller aldrig tapetserat men den dagen kommer nog.

♥ Fyra årstider sa...

Klart du klarar det!Super snygga tapeter. Vad roligt att du gillar julbloggen, jag hoppas att du ska finna lite inspiration framöver.
Kram Lotta

Camillas nya hem sa...

Du kommer klara det där galant, det kommer din älskling märka! :)

Lycka till!

Anonym sa...

Jag tror också att du klarar tapetseringen! Lycka till!

Kram Anna

Anonym sa...

Lilla söta malle balle...jag har ju lyckats med vår fonf hemma så du borde lyckas med denna!! May the force be with you ;) ses å hörs snart?!! puss kram

Fröken Fräken sa...

Klart att det kommer att gå bra. Om inte annat bara för att visa att du visst klarar av det. jag tror att bara man är noggrann så går det bra. För alla skräckhistorier om tapetsering har ju byggt på att folk inte varit noggranna - typ slängt upp tapeterna upp och ned, tagit för lite klister, inte tagit bort alla skarvar på underlaget. Så, noggrann=inget går fel.

Hihi, tack för det nya bloggnamnet. Jag kan bara säga att man bör ha ögon som ser allt, bra rotation på halsen och inte dra sig för att gå och rota i högar som andra inte rör. Idag hittade jag jättefint tyg!!!

Fröken Fräken sa...

Och just ja, nu glömde jag det viktigaste: det nya tapeten var jättefin!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Tror medaljongen blir superfint och självklart klarar du det själv! ;)
Kram Therese

Anonym sa...

Den tapeten kommer du inte att bli missnöjd med. Jag har dock inte satt upp den själv hemma hos oss. Se till att få upp den nu så vi får se hur det blir...

~Livet i byn

Vero sa...

Önskar att jag VÅGADE ta mig an tapetseringen... Målning känns lättare. Hihi...

Hittade hit när jag surfade runt och passar på att lämna ett avtryck och önska trevlig helg!