fredag, oktober 3

En varm kopp VaniljTe..


Voj, voj så mätt jag är!!!
Middag hos söta C som gjort supergod kycklinggryta och världens godaste blåbär/hallonpaj till efterrätt.
Om jag inte byter till ett par mer bekväma byxor så spricker väl sömmarna=)

Sprang även upp på vinden och hittade hennes symsaskin som ska få sig en rejäl omgång. Tänkte köpa lite maskinolja att smörja med innan jag försöker mig på att sy ett par gardiner..
Hoppas verkligen att den fungerar..Annars går jag nog och köper mig en maskin.!!
Jag har velat ha en symaskin i 10 år, man ska väl göra slag i saken nu kanske..=)
Fast, jag drömmer ju om en Kitchen Aid också..en vit..

Tills jag drömt klart får det bli en riktigt varm kopp Vaniljte i den gröna fina koppen från Indiska. En present från min söta rara lillasyster!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vaniljte som jag bara älskar. jag är som tokig i vanlij.. vet inte varför...hhaha vissa vet jag kan tycka att det är för sött men inte jag inte :-)
Massa kramar

Anonym sa...

Svar:
Ja Pans Labyrint är fantastisk! Du vet kanske att del Toro skall göra de kommande filmerna om Bilbo?

Himla fin kopp får jag säga. Grön och från Indiska. Perfekt.

♥ Fyra årstider sa...

Hej Malla
Jag föll för din blogg tidigt, känner som du att jag mår bra när jag besöker dig....du din mugg, var så fin. Märks att du har ny kamera, bilderna är vackra.
Kram Lotta

In my house sa...

Hej hopp vännen!!!!
- Du är ju bara för söt och go och snäll och allt.... Vad glad jag blev för din kommentar,,,, tänk vad kul att någon gillar de man gör... Trots att jag stavar som jag känner för och skriver exakt som jag pratar,,, Hmmmm!!!
- DUUUUU, jag hade oxå gärna tagit en Kitchen Aid,, hmmm *snyft* men fanken dom ä inte billiga...

- Jag fick en sy maskin förr julen,,, sen lånade jag ut den och fick tillbaka den helt söndrig och knäpp.... tråkigt!!! Jag letar för fullt efter randiga tyger,, grått och vitt el svart och vitt... Tänkte sy nya kuddar!!! få väl ta en sväng till IKEA någon dag,,, de blir ofta så dyrt när man åker dit,,, mycket onödigt som får hänga med hem.... =)

Ha en mysig kväll,,, kramar och tack igen!!! J

Fröken Fräken sa...

Jag röstar för en symaskin, om du inte får den gamla att funka! Jag är ju visserligen lite partisk, men en symaskin skulle jag aldrig klara mig utan!

Jo, man får ju en del kommentarer, tidigare hade jag bokstäver uppsatta som bildade ordet KÖK och gissa om jag fick kommentarer om detta från min bror (som inte förstår sig på finesserna inom inredning..)
HA en trevlig lördagskväll!