onsdag, oktober 15

Nu blommar den..



Nu känner jag att höstmörkret gör sig påmind. Trött på morgonen och trött på kvällen med stora gäspningar under dagen..
Regnet gör inte saken bättre..
Halsont och huvudvärk har hälsat på hela veckan som jag tror beror på jobbiga Visdomständer. Borde dra dem men jag backar ur när jag inte känner av dem lika mkt. Ska faktiskt till tandläkaren om 2 veckor så vi får se om jag får ändan ur vagnen och drar dem nu då!
Nåt som jag är glad över är att vår fina Orkidée slagit ut. Ett helt år sen sist och jag tycker att de är så fina. Frågade Blomtjejen runt hörnan hur jag skulle göra för att den skulle blomma och fick svaret att ställ undan den i mörkret och glöm att du ens har den, då kommer den att slå ut.
Jag glömde den, vattnade den en gång i månaden och vad hände? Jo, nu blommar den lilla fina!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ååh så roligt! orkideér är så fina! men trist med höstmörkret. jag älskar hösten på alla sätt och vis, förutom just mörkret...

♥ Fyra årstider sa...

Härligt med orkider de kommer alltid igen, även om man glömmer bort dem ibland.
kram Lotta

Fröken Fräken sa...

Funderade på att köpa en orkidé på IKEA sist men jag kan liksom inte släppa det här med att de verkar vara svåra att sköta... mina murgrönor var ju ett misslyckande, fast jag klamrar mig fast vid att även personal på blomaffärer säger att de är svåra...

Ja, oj, om alla skulle lämna kommentarer i samma utsträckning som i tävlingen finge jag nog sluta jobba för att hinna återgälda... pust...

Anonym sa...

De är så fina. Mina blommar just nu inte alls, bara gröna blad. Jag hoppas att det kommer nya fina blommor snart:)

Camillas nya hem sa...

Jaså det är så man ska göra? Tack för tipset! Haha! :)

Hoppas visdomständerna inte spökar för mycket...