tisdag, oktober 21

Sommarkänsla och tapetsering


Idag är himlen mörk och regnrusket grinar illa åt mig!
Därför tänkte jag visa denna fina bild istället.. just för att den får mig att känna lite sommarkänsla!
Sitter och funderar på när jag ska ta tag i tapetseringen här hemma?
Måste nog efterlysa en målare eftersom jag inte har tapetserat nån gång i hela mitt liv..Om man inte räknar provomgången i högstadiet då=)
Visserligen är tapeten en Easy Up men har man inte gjort det nån gång så kanke det är bra om man har lite hjälp!!

Så här se den nuvarnade tapeten ut. Brun med blommor.. Den har gjort sig perfekt på vår vägg men nu har det gått 2 år och det är dax för nåt nytt.
Ska ta ner tv:n från väggen, det är andledningen till tapetseringen egentligen..=)
Det kommer bli så stora fula hål att den inte kan räddas utan en tapetsering helt enkelt!!!!
Ni som lyckats sätta upp en tapet, är det så svårt?
Det känns nämligen som om jag skulle klara det galant. Sambon retas och tror inte jag har tålamodet..
Och då vill jag ju självklart överbevisa honom..=)

9 kommentarer:

In my house sa...

Godmorgon bruttan... Duuu, ja e oxå luspank,,, man blir ej rik av att vara sjukskriven =( ska till tandläkaren på Torsdag, inte billigt!!!

Fönstershopping de ä kul de mä!!!!

Kramar j

Anonym sa...

Har lyckats tapetsera en gång, fast med pappas hjälp/övervakning... Tänkte jag skulle lära mig det! Men det gick bra. O det tror jag du grejar galant!

Anonym sa...

Jag har faktiskt aldrig tapetserat själv så jag har inga råd att ge - men......hur svårt kan det vara egentligen? ;)

S o F sa...

Easy up måste ju vara Guds gåva till mänskligheten (eller i alla fall till oss som ska tapetsera).

Förra veckan när vi fondtapetserade hade jag köpt "fel" tapeter, alltså vanliga papperstapeter och då fick vi hålla på med det där gamla tråkiga kletandet med tapetklister på våderna. Usch!

Det är så himla skönt och lätt att bara klistra direkt på väggen.

Maken och jag tapetserar alltid ihop för det blir lättast så, men en ensam person skulle säkert klara det också, om man bara tar det lugnt och metodiskt, och har tålamod. ;)

Lycka till!

Anonym sa...

Det är ganska pilligt att tapetsera, jag och min sambo burkar hjälpas åt.. men vi har ju varit lite dumma och köpt vanliga papperstapeter.. men det gick bra ändå ;). Jag tror att du klarar det galant! bara du har tålamod så burkar det gå bra! Lycka till!
Kram Hanna

Sus sa...

Ja du och C får hjälpas åt! Det är enklast!

Åh jag har verkligen gillat din bruna tapet med de stora blommorna! Men det blir säkert en fin tapet igen!

Kram Sus

Anonym sa...

Easy up är ett bra köp!!! :-) Nej, jag tror att du kommer att fixa det där jätte nra. Det är i och för sig lite lättare om man är två.. men jag är övertygad om att du klarar det där!!
Kramis

Fröken Fräken sa...

Jag har aldrig tapetserat själv, det närmasta jag har kommit är att agera handräckning till min far som alltid tycks ta över mina tapetprojekt. Men jag är mer för att måla tror jag. Men fin tapet som ni har nu (det lilla som jag ser, man skulle ju få se meeeer!) men jag kan ju förstå att man tröttnar, det är jag expert på. Och borrhål, är det någon slags hämnd mot oss inredningsintresserade?! Har du någon speciell ny tapet i tankarna?

Oj, vad jag har flyttat grejer och stökat om i köket.. vad får man alltid sådana ryck så sent på kvällen?!

Anonym sa...

Jag har precis börjat min tapetseringskarriär. Du kan följa den på min blogg.
Har i och för sig bara tapetserat på möbler hittills, men det var inte alls så svårt som jag hade inbillat mig.