söndag, oktober 12

Söndagsmys Alabama!


Gillar att läsa men jag lite av en periodare. Nu när jag "pysslat" färdigt blir det lite mer bokläsning=)
Senaste boken var Snabba Cash av Jens Lapidius. Gillade inte alls hans språk och jag tyckte boken var en besvikelse.
Tydligen är jag väl den enda i hela sverige som tycker det...
Nu har jag iallfall köpt böcker på Adlibris igen och den här gången blev det bla. Emma Mias Dotter av Mia Eriksson, ni vet hon som är med i Gömda och Asyl.
Nu ska jag krypa upp i soffan med en kaffekopp och snoddas. Söndagsmys Alabama!!!

11 kommentarer:

Ulli sa...

Jag har lyssnat på Jens Lapidus båda böcker. Inte min smak direkt. Speciellt inte nr 2. Jag tror de är mer böcker för det manliga könet. Jag håller dock på att läsa Jan Guillos senaste och den är riktigt bra!

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Ulli

Camillas nya hem sa...

Nä, här har du en till som inte alls förstår varför alla hurrar över Snaba cash!

Jag antog din utmaning!

Anonym sa...

Läser ganska mycket, men dom har jag ej läst, men det var ju ett tips:)Ha det gott, kram lena.

In my house sa...

Ååååå, va det lät gott och mysigt!!! Jag är dock ej en bokläsare,,, tyvärr! men har aldrig liksom fastnat för det där.. Men det låter skitkul när folk pratar om böcker som dom inte kan sluta att läsa,, för att dom ä så inne i boken!!!

- Snoddas, mmmm är ingen kak-ätare MEN snoddas gillar jag väldigt mycket!!! =)

Kram josse

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt med lite nya böcker! Visst är det en besvikelse när man tror man ska läsa en riktigt bra bok och så är den torftig eller trist. Just hur språket fungerar i boken är ju så viktigt!!

Kram Annica

♥ Fyra årstider sa...

Jag är ubildad lärare och läser nästan aldrig böcker...fy...men inredningstidningar det ÄLSKAR jag.
Kram Lotta

Jane sa...

hej gulle..här är det full huggning nu..köket är helt uppvänt..bilder kommer nog i morrn på bloggen:) har inte haft så mycket tid för det än..du kommer inte känna igen dig:) kramen å pussen hörs

Anonym sa...

Tack för din snälla kommentar hos mig idag! Ha en trevlig vecka!
Kram

Anonym sa...

jag är också periodare när det gäller böcker. när "allt annat" är fixat då kan jag ta itu med böckerna. nu är det så mycket hund o annat som ska "fixas". har faktisk inte läst jens lapidius så vet inte om jag gillar den. asyl o gömda är ju kanonbra! jag läste "låt den rätte komma in" för ett tag sen av john ajvide lindqvist och den är riktigt bra!

kram!

Fröken Fräken sa...

Jag älskar att hitta böcker med ett vackert, följsamt och beskrivande språk. Jag tyckte INTE om Lapidus-språk. Så du är inte ensam. Bläddrade i boken, och bara det var för mycket. Jag misstänker att jag är jobbskadad, jag klarar inte heller av när det är för mycket slang tex.

Roligt att du är med och tävlar!!

Anonym sa...

Jag läser oxå massor - i perioder - men när jag läser gör jag det i mängd och parti!