fredag, oktober 24

Kuddar och spackling...


Sambon drog till Karlstad idag. (Ensam hela helgen med andra ord).
Syprojekt och tapetsering står på agendan, spackling har påbörjats.
Bör väl tillägga att jag aldrig spacklat...
Fast, det var rätt skoj med spackling. Vet inte om det blir bra men det återstår väl att se senare..=)

Sy, det har jag däremot gjort en del på sista tiden.. jag börjar bli en fena på det här nu!
Köpte lite tyg i går och kudden är klar!
Är riktigt stolt över att jag fått ihop den så snyggt. Med tanke på att jag ägnade alla syslöjdstimmar iskolan åt att sitta och prata!
Men vissa saker har tydligen gått in. Kom på mig själv med massa finfina trix som syslöjdsläraren alltid använde.

Så här långt har jag kommit. Tv:n är nermonterad från väggen och skarvar och hål är igenbommade.
Förökte göra så tunnt lager jag bara kunde. Man får väl dutta på en omgång till sen. Nu ska det torka så jag kan kolla läget hur det ser ut.
Märkte att spacklet luckrade upp skarvarna och gjorde luftbubblor i tapeten. Vet inte om det är så bra men..
Drog bort en del och fick spackla ännu mer...
Gahhhhhhaaaaa, det va inte så himla lätt!

I värsta fall får man väl dra loss tapeten och brespackla hela väggen. Tråkigt jobb som gör att min otåliga själ inte får sätta upp några tapeter i morgon..
Hoppas på mirakel!

12 kommentarer:

Vero sa...

Hahaha... en till som pratade bort lektioner i skolan. DET var jag en fena på också. Haha...

Lycka till med tapetseringen.

Fröken Fräken sa...

Det här kommer att låta skittråkigt.
Men blir det bubblor och verkar löst, så riv bort och spackla. För annars kommer den nya tapeten troligen också bli bubblig. Och det är heller inte roligt om skarvar och hål syns igenom. Så håll ut och spackla och slipa!!
Själv har jag inte kommit igång med något än. Jag skäms! Men känner mig för trött för att börja med något..sätter jag igång att pyssla med något nu så slutar det väl med att jag lyckas klistra fast mig i tvbänken eller nåt..

Tineling sa...

Hej! Vad roligt att du hittat min lilla blogg! :) Tapetsering har vi också fullt upp med här hemma. Hela övervåningen ska snart vara ljusgrå :) Det var en ful strukturtapet under som var så besvärlig så vi köpte renoveringstapet eller vad det nu kallas. Det blir ju lite dyrt...men fy vad vi hade behövt slita för att få ner den gamla. Kram på dig och trevlig helg!!!

Anonym sa...

Spännande det ska bli och se resultatet! Ha en trevlig helg! Kram Pernilla

Anonym sa...

Men du är ju inte bara en fena på att sy utan en fena på att spackla också. Bra jobbat!!

~Livet i byn

Dalatorpet sa...

Hej!! Kul att du hittade in till mig så jag kunde hitta din sida!! Fina tapeter som ligger och väntar :-)

Anonym sa...

Vilken jättefin kudde!
Önskar jag också kunde sy så fint men jag är kass på och sy.

Ha det bra.
kram!

♥ Fyra årstider sa...

Lycka till, tjejer kan!
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Ska bli spännande att se hur fint det blir sedan! kram

Anonym sa...

Ska bli spännande att se resultatet sedan! Vad snygga smycken det var i föregående inlägg! Ska jag allt kika närmare på! Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilken fin kudde, du är jätteduktig på att sy liksom att spackla! ska bli spännande när du får upp tapeten :). Grovjobbet innan tapetsering är inte alls kul, men man får tänka att du kommer att vara så nöjd när tapenen är på plats! :)

/Kram Hanna

Anonym sa...

Glömde att ange min länk hehe.../Hanna