söndag, oktober 5

sy sy sy..


Symaskinen går som en klocka och tyget är nästan helt klart!
Ska införskaffa vita band att knyta upp hissgardinen med också, det får jag ta i veckan!
Det jobbigaste var nålningen, herre vad pilligt..
Tappade dessutom ut hela nålasken på golvet..


Har äntligen hittat Spiras Jultyg STADEN över nätet och nu är 4 panellängder inköpta i rött! Stod i valet och kvalet mellan rött och vitt men eftersom vi har vita gardiner resten av året så är det väl lite kul med rött!
Lite tur hade jag också.. de var på rea!
Om det är nån där ute om är intresserad av panellängder, hör av ver så kan ni få kontaktuppgifterna.

17 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Nu blev jag sugen på att sy, måste köpa tyg.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vad kul att du hittade det du letade efter & att det dessutom var rea!!! Får vi se bilder på när de hänger upp sedan också?? Hoppas det! :-) Ha en fortsatt mysig söndag! KRAMISAR!

Ida sa...

Kul att du syr. Jag har själv sytt ett par gardiner i helgen. Skulle vilja hinna sy mer men tid verkar vara en rejäl bristvara i mitt liv..

Anonym sa...

Vad härligt att du fick tag i dem på rea dessutom. Kram Sandra

Anonym sa...

Vi hade tänkt behålla vår 4 år gamla soffa men då vi bestände oss för att möblera om nu när vi bott in oss lite så blev den gamla soffan alldeles förstor så det fick bli en ny. Nu när jag tänker efter ser faktiskt vår gamla soffa lite nersutten ut :)

Anonym sa...

BLir kul att se när det är klart! Vad duktug du är!! BRa att det var på rea!! :-)
Hoppsa att du har en mysig söndag!
Nu ska jag ta och gå ut en sväng för nu har det äääntligen slutat regna!
Kramis

IKT i min vardag sa...

Jag ska sy gardiner snart, har inte kommit till skott ännu. Gillar inte att bråka med maskinen, för bråk blir det alltid ;-)

Spira kommer härifrån stan så det tyget och lite andra har jag fyndat:-)

Kram

Anonym sa...

Det där tyget är ju verkligen så snyggt! Vart hittade du det på nätet? Är lite sugen att sy en kappa till julen av det svarta. Trevlig kväll, kram Maja

Anonym sa...

Ser att även du sitter och syr :) Verkar dock lite mer avancerat än mina kappor :)
Jag ÄLSKAR Staden, sydde svarta kappor förra julen!
Får jag fråga var du hittat tyget på nätet? Trodde inte att det nätbutiker som sålde Spira...
Ha en bra söndagkväll! //anna

Anonym sa...

Å de tyget är ju super fint!! Vill gärna veta var på nätet du hittat dom?!
Kram

Camillas nya hem sa...

Vilket tålamod du har!

Det tyget är jättefint, och vad bra med rea, det sitter ju liksom aldrig fel. ;)

Jane sa...

hello baby.. försöker mig på nya bloggen men har inte riktigt fått till det..jejjefejja.blogspot.com

Anonym sa...

Vilket roligt sammanträffande! Satt precis och kollade på det svarta tyget på Tradera! De är vansinnigt snygga:)

Anonym sa...

Det tyget är verkligen fint! Snyggt i rött!

Annette

Anonym sa...

Snyggt jultyg!
Nålarna på golvet, fy sjutton! Du skulle behöva ha en "nålask" med magnet i, det har jag och alla nålarna ligger snällt på plats, även om jag tappar den på golvet!

Ulli sa...

Det tyget är kanonfint! Vad duktig du är. Jag och symaskinen är inte alltid riktigt överrens.

Ha en bra vecka!
Kram Ulli

Cel'Dara sa...

Jag är också hemskt nyfiken på var du fyndat tyget. Jag tycker Spira har så mycket fint, men plånboken tjuter i högan sky så fort jag ens bara tänker på Spira! :-(