tisdag, december 30

En bild säger mer än tusen ord!

En bild säger mer än tusen ord=)

Kaka nr 3 blev lyckad och jag tror att det har handlat om min rädsla för bakpulver.
Jag rör inte runt det ordentligt i mjölet..det är väl inte så konstigt att den inte blir hög då!!!
Tror jag fattade galoppen idag.
Bytte även ut receptet mot en braa mkt fetare och onyttigare variant, kanske var det det som gjorde susen?


Tusen tack för alla kaktips, nu är jag en diplomerad sockerbagare!!!=)

Gott nytt år på er!!!!!
Kram kram

20 kommentarer:

Anns Gröna sa...

Mmmm låter som en god kaka! Är alldeles för dålig på att baka själv - fick dock lite blodad tand inför julen. Provad t om att baka knäckebröd! Riktigt gott!
Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck på min blogg. Kul med alla nya kontakter som knyts via nätet.
Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Anns Gröna

Nettan sa...

Men kolla där, en " sockerkaksbagare " =0) !
Du LYCKADES till slut & fin vart den.
Knepet är nog att vispa socker & ägg vitt & fluffigt, samt att blanda mjölet & bakpulvret ( sa alltid min Mor ) & hennes sockerkakor va ljuvliga...;0)

Ha det gott..
Kram Nettan

Anonym sa...

Mmmm nu blev jag sugen på en stor bit av den kakan!!! GOTT NYTT ÅR!!! Kram Pernilla

jennys hus sa...

aha...det är därför jag inte heller har fått mina höga. Har fått för mig att man inte ska röra om så mycket....tack för tipset, ska provas nästa gång:-)

Gott nytt år!!
Kram/jenny

Proforma sa...

GOTT NYTT ÅR!

Tineling sa...

Den ser helt perfekt ut!!! Hoppas den smakar super gott också!!! Gott nytt år!!!!

Jane sa...

Jo men visst blev rockyn bra!vi gjorde lite mindre än vad receptet sa=)
Gott nytt år på dig med=) ska ju till A-K och fira! Ha så trevligt puss o Kram Love You!

millandante sa...

Vilken avslutning på 2008!!
Jag förstår att det ska bakas sockerkaka under nästa år!
Ha en riktigt trevlig nyårsafton!

Fröken Fräken sa...

Men se där, en perfekt sockerkaka! Här blir det inte ett dugg hembakt ens till nyår, jag har ju fullt upp med att montera Ikeagrejer. Fast, det är ju klart, jag har ju bakat ihop en smörgåstårta för kvällens festligheter. Så husmoderlig att jag bakade bottnarna själv är jag dock inte, det fick bli färdigköpt!

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!

Anonym sa...

Glöm inte köra malin vart det vinnande receptet kom ifrån ;)

Nettan sa...

Ja skam den som ger sig! Kakan ser riktigt fin ut!!
Ha en riktigt mysig kväll och ett gott nytt år!!
Kram Nettan

Helen sa...

Kakan ser väldigt god ut!
Gott Nytt År!

Anonym sa...

Åh ser sååå gott ut! Hoppas att den smakar :).

Önskar dig ett gott slut 2008 och ett gott nytt år 2009!

Stor kram!

Ingrid sa...

Jag önskar dig ett gott slut på detta gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!!

Se där, skitsnygg sockerkaka.

~Livet i byn

Sus sa...

Hej lillasyster!

Jag vill bara skicka bamse kramar och önska ett riktigt gott nytt år!

Kramar i massor Sus

Pysselpralinen sa...

Se där, vilken perfa sockerkaka! Vilket Fluff! Och snacka om att du är envis då som inte ger dig. Men när man väl blivit vän med sitt bakpulver då är steget till värsta sockerbagaren inte långt.

Hoppas att du får en strålande nyårsafton och inte är alldeles utsliten efter mellandagsrean.
Gott nytt år!

Line sa...

GOTT NYTT ÅR!

Nu blev jag alldeles fika sugen, får väl mumsa lite ostbågar i brist på annat=)

KRAM

Anonym sa...

God fortsättning på nya året och grattis till den lyckade kakan :)

Villa Carl Larsson sa...

Vilka härliga bilder och inlägg sedan sist. Inte hunnit kika in här så mycket tyvärr.
Vill passa på att önska gott nytt år :) Ett nytt år med massa härliga möjligheter, eller hur??!!

Jag känner på mig att 2009 blir ett bra år :) Det är i alla fall vad jag ska försöka få det att bli *L*

Hoppas allt är bra med dig. På återseende. Kram Josefin

Anns Gröna sa...

Håller med dig - en vacker dukning betyder mycket. Skönt att er nyårskväll blev bra trots besök av influensan. Vi råkade ut för samma sak julafton då maken drabbades av influensan. Hoppas inte fler blir drabbade hos er.
God fortsättning!
Kram
Anns Gröna