söndag, december 14

Vart tar tiden vägen?

Ja, nu är det måndag igen!
Vad är det som händer, veckorna rullar på så snabbt att jag tycker att det är måndag hela veckan=)
Man fattar knappt att det är Julafton om 9 dagar och än mindre att det snart är ett nytt år.

År 2000 flyttade jag till Göteborg, vem hade trott att jag skulle bli kvar? 9 år har snart passerat och jag har knappt fattat det själv.
Sjuk tanke, 9 år och jag som svarar (ett par år) på frågan om hur länge jag varit i Göteborg..hahaha, snacka om att jag har dålig tidsuppfattning.
Snart är jag ju 30 också. Jag kanske ska börja svara 20 bara för att åka snålskjuts på min oerhört dåliga tidsuppfattning..=)


Här hemma planerar jag julgransinköp. Torsdag åker den in och jag har inte aning om vad som ska hänga i den.
Vet att jag har röda och silverkulor i förrådet, men min tanke var ju att ha en helvit gran. Det spricker ju direkt=)
Det där med att ha baara vitt under jul är inget som funkar här hemma. Allt vi har är ju tokrött=)
Snyggt om jag får säga det själv, eftersom rött är väldigt snyggt ihop med vitt!

Här visar jag sötaste akrobattomtarna från Cult Design. Dessa sitter på många av deras fina julpynt och självklart är jag ägare till både det ena och det andra..






19 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha... vi flyttade nyligen från Göteborg... det var TRETTON år sedan!!!

Camillas nya hem sa...

Jag får ett sug i magen av att läsa ditt inlägg... Maken är från Göteborg och jag från Strängnäs så när vi skulle flytta ihop var det smidigast att han flyttade till mig, men suget att bo i Gbg finns liksom kvar där någonstans... Så fort vi åker dit känner jag mig hemma. Usch, det här blev nästan jobbigt ju. Haha. :)

Vad roligt att du trivs, hur kan man INTE göra det liksom? :)

Fina bilder du bjuder på också. KRAM

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Söta små tomtar!

Ja du...var tar tiden egentligen vägen? Och den ännu större frågan - har den börjat gå med dubbel hastighet? Måste ju småspringa för att hinna med... ;-)

Hoppas du får en bra start på veckan!

batgirl sa...

Jag förstår att du är kvar i Göteborg. Det är en härlig stad =)
Jag fattar inte heller att julen snart är här, det går alldeles för fort!
Kram!

Nettan sa...

Ja tänk va åren går & inte förändras man... * hrm* eller ?
Sambon & jag firade ju nyss 17 år tillsammans ...jisses, känns som om det var igår !

Ha en skön vecka i ditt Göteborg =0)

Kram Nettan

Jane sa...

Jaa helt ortoligt att du bott där så länge..så då är det väl klappat och klart att du nu kommer hem till norr igen...hahhahhaaaa..eller?:)
Har du kollat bloggen min idag?? har ju hämtat korten juh..;)
Nä nu du ska jag förbereda middagen, vi ska ju till mor ikväll och äta smörgåstårta..;) gött dé
ha en bra kväll puss

Ingrid sa...

Jättefina bilder :0)

Nog går tiden fort, det är nästan skrämmande. Men det är ju skönt att man trivs i alla fall.

~Livet i byn

Anonym sa...

ja tänk vad åren bara springer iväg från en..

Villa Carl Larsson sa...

Jag håller med dig. Rött är supersnyggt ihop med vitt och rött är verkligen juligt också. Det beror ju på hur man kombinerar det också. Här hemma finns också mycket rött. I alla fall just nu hehe.

Jättefina lyktor och tomtar. Cult design är ju, som vanligt, ursnyggt.

Kram

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att det är måndag nästan jämt, men fredag är det alldeles för sällan! Jag vet inte riktigt hur man får ihop det logiskt..? Det här med tid är sannerligen lurigt.

I år blev det inget rött i julgranen, men jag är ändå förvånad över hur myckt rött som smygit sig in på andra ställen. De var de där soffkuddarna som lurade mig!

Nu får jag väga upp det med att sätta nytt papper i köksskåpen, efter moget övervägande blir det grått och vitt.

Jo sa...

Jadu, i januari blir det 13 år sedan jag flyttade till Gbg! Jag blir förvånad varje gång jag är hemma-hemma och de har öppnat ny affär eller byggt om. Precis som om världen skulle stanna för att jag flyttar därifrån? ;)
Vi smygkollar ju lite på hus och då kommer vi nog att röra oss lite bort från Götlaborg, men förmodligen så kommer vi inte så långt. Nu har man ju rotat sig rejält här... :)

Söta små nissar du visar upp, de skulle gärna få sitta på mina krukor! :)

♥ Fyra årstider sa...

du var ändå ganska ung när du kom till Göteborg...en självständig tjej som visat sig klarar sig bra...och du njut av din ålder...det går bara utför..:-)
Kram Lotta

Helen sa...

Ååå, jag önskar att jag bodde i Gbg, bodde där i ett och ett halvt år medan jag pluggade. Träffade kärleken som inte alls kunde tänka sig storstan, så Dalsland blev det!

Sus sa...

Ja du vet åren går fort! Kommer du i håg när vi bodde i Jönköping? Det var 1998 och vi byggde vårt hus! Vi var på huset och hade askul! Kommer du i håg? Jag var då 30!!!

Kramiz Sus

Britt sa...

Hej! Min gran blir nog också röd. Hade planer på silver i år men öppnade jullådan och insåg att det nog blir rött i år också...

Tiden går läskigt snabbt, jag som fyllde 25 alldeles nyss..;-) (typ tio års sedan)

ha en bra tisdag.
Kram Britt

Anonym sa...

Hhaha.. det går jätte fort! Jag tycker faktiskt att det nyss var sommar... hm...
Hoppas att du har haft en bra helg och får en jätte härlig tisdag!
Ps.. vilka fina bilder!
Kram

Hem och Lycka sa...

Söta tomtelyktor!

Hihi, ja, du, tiden går fort ibland ;-) Vi har nog bott i Gbg nästan lika länge då, nästa år är det 10 år sen jag flyttade ner..

kram

Pysselpralinen sa...

Hejsan!
Härliga år i Göteborg bara rinner iväg. Själv bodde jag 5 år i staden (ett halvår på halvvift därifrån) och nu vet jag faktiskt inte om jag kommer komma tillbaks. Fast lägenheten finns faktiskt kvar, så det är ju inte omöjligt...=)

Vet du vad? Det finns något i din mail-inkorg. Häpp häpp! ;-)

Tineling sa...

Ja tiden går verkligen fort...det känns som att ju äldre man blir ju snabbare går tiden. Jag fyller också snart 30...känns ju hur konstigt som helst! Är man verkligen så gammal? Kram Tina