fredag, december 5

...


Idag är jag trött!
Vill dra täcket över huvudet och stanna inne hela dagen..men det får bli i morgon, för idag är det jobb som gäller.

Hyacinterna jag köpte har nu slagit ut och jag insåg att jag aldrig valde färg.
Det blev en överraskning när jag såg att en var Lila och en rosa. =)
Köpte fina krukan med tomte från Twinshome. Man behöver ju inte köpa allt från Cult Design, även om de är hur fina som helst!

Ikväll blir det lugna gatan. Glögg & pepparkakor är väl så långt jag orkar sträcka mig!

16 kommentarer:

Tineling sa...

Å jag är också trött idag...men nu är det bara bara den här dagen sen är det HELG! :) Så skönt!

Vilken söt tomte och kruka!! Jag har planterat tre hyasinter...den ena är på väg att slå ut nu och jag vet inte heller vilken färg dom är...bara att dom har "färgkod" vit (som ska dofta mindre).

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara kika in och önska dig en skön helg ♥. Jag är med trött, men har turen att vara ledig..hoppas du får njuta i helgen.
Kram Lotta

Anonym sa...

Så fint! Glögg och pepparkakor låter mysigt! Trevlig helg!

Anonym sa...

Ja Twinshome har ju jättefina gjeror med. Tyvärr är de jättesvåra att få tag i här i stan.
Men ska ju till stockholm i morgon ska hålla utkik där.
Ha en toppen bra helg Kram kram

Camillas nya hem sa...

Glögg och pepparkakaor låter bra tycker jag. :)

Trevlig helg och andra advent!

Fröken Fräken sa...

Jag gjorde ett kort gästspel på jobbet idag i två timmar, men insåg att jag fortfarande var för sjuk och för trött för att vara där.. och så blev jag helstressad över allt som hänt medans jag var borta, och det hjälper inte direkt när man vill bli frisk... köpte med mig hem två hyacinter medan jag väntade på bussen, blev två vita igen. Nu kommer det svåra, att bestämma sig för vilken kruka de ska ned i...

Ja, det är ju inget roligt alls att slå sönder porslin som man tycker är fint, men är porslinet lite tråkigt får man ju en bra ursäkt till att köpa nytt! Jag gillar IKEAs djupa tallrikar som bara kostar en femma styck.

Hoppas jobbet går snabbt så du får åka hem och invänta helgen i soffan!!

Anonym sa...

Det är årstiden som gör en så trött.Här blir det bara ta dagen som den kommer i helgen.Lite glögg blir det här med.Ha det fint, kram lena.

Helen sa...

Jag är också väldigt trött idag, har aningen ont i halsen också. Hoppas att det ger sig med en gång!

Anonym sa...

Här har du en till som kan gå med i tröttergruppen... Jag hoppas du får chansen att vila ut i helgen och att du får en riktigt mysig kväll!

Kram Anna

Jane sa...

Jag köpte mina hyásinter för ganska länge sedan nu och mina slog ut då jag eldade som en dåre..hade typ 25 grader varmt inne och de gillade ju blommorna=)
Fick en blomgrupp som mamma gjort och där finns en hyasint med men den är långt från utslagen och det är ju tur! jag är så trött idag jag med hade tänkt sätta upp gardinerna vid bänken men fan jag örkin´t..
Du vi hörs puss

Villa Carl Larsson sa...

Vilken överraskning då med hyacinterna :) Fin kruka! Även om den inte kommer från Cult *fniss*

Hoppas du får en lugn och skön kväll. Se till att bara njuta.
Kram kram

Anonym sa...

Tja syster nu ska jag äntligen skriva några rader.... Fin blogg och du har fin julstämmning ser jag
Kramis Systra

Anonym sa...

Anonym är jag

Anonym sa...

Jag tror att min hyacint är rosa - men jag har faktist ingen aning.......än.......tids nog får jag veta :)

Anonym sa...

Har blivit glögg och pepparkakor här med, inte illa på en fredagskväll (man kan ju inte vara ute och afterworka jämt!) ;) Trevlig helg!

Ingela la la sa...

Du har något att hämta hos mig, om du vill.. ;)

Kram