onsdag, december 3

Tomten Malte

Måste visa finaste julpyntet!!!!
Tomten Malte..
Malte är det allra första julpynt sambon och jag köpte tillsammans. Det första julpynt jag någonsin ägt faktiskt!
Egentligen är det en Vätt men jag kallar honom Tomte.=) 1/2 meter hög och söt som socker..
Kommer ihåg att vår hund, som då var valp, var döskraj för tomten och att jag visade honom Malte varje gång jag ville få mig ett gott skratt!!
Fy, så får man inte göra men jag kunde inte låta bli!!
Nu står den i vardagsrummet och Milton bryr sig inte det minsta om den.. så några bestående men av just den händelsen verkar han ju inte fått=)




17 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken toksöt liten tomte! :D

Anonym sa...

Åhh den är ju helt underbar =)

In my house sa...

Sååå söt lilla Malte va...... Kram

Anonym sa...

En riktig söting är Malte!

Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Charmant tomte - att hunden var rädd för den? Fast å andra sidan, pappas hund är inte rädd för nyårsfyrverkerier, men skohorn i metall som faller i golvet med ett skrammel, DET är tydligt jättehotfullt och läskigt!

Låter skoj med IKEA-tripp även om det kan vara lite joxigt att få med sig allt man vill ha utan bil. Tur att tyg är så lätt att få med sig!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Sicken liten söt Malte!

Hundar kan vara rädda för en hel del knepigheter. Och inte kan de berätta varför... :-)

Ha det fint!

Camillas dagar sa...

Ooo, den var ju verkligen jättesöt! Vad gulligt att ni t o m döpt julpyntet. Hi hi.... =)
Kram!

Helen sa...

Han är verkligen söt som socker!

Cel'Dara sa...

Jag brukar inte tyckta dom där håriga vättarna är särksilt fina, men denna var ju jättesöt! Har aldrig sett en helvit förut. :-)

Vero sa...

Malte är ju jättesöt.

Ann-Catrin sa...

den var ju helt sagolikt fin den där tomten!
kram
a-C

Anonym sa...

Den tomten var riktigt fin! Hoppas att du får en skön kväll! KRAM!

Anonym sa...

Malte var då en liten söting! :)

Alla hundar verkar vara rädda för tomten, vår gamla hund kissade på sig av skräck, den stackarn... ;)

Pysselpralinen sa...

Pust och stånk och stön. Jag är trött på att flytta.
=)
Jag sitter i min nya fina lägenhet nu. I måndagskväll vid nio-tiden flyttade jag in. Fick lite flytthjälp av min moster som tur var annars hade det aldrig gått. Jag som hade räknat med max ett par resväskor i sista flyttlasset lyckades fylla deras kombi full. Var kommer allt ifrån?!

Sen har det gått i ett och jobbet har tagit mycket kraft. Sen är det inte så kul att blogga heller när allt är stökigt och man inte har några fina bilder att lägga upp.

Jag har dock börjat handla en massa roligt pyssel, mest tyger som jag bara vill hugga tänderna i direkt och nu bums!

Men det går inte för lilla smarta pralinen har bokat in en resa till Berlin över helgen. Det ska bli himla kul, men kanske hade det inte gjort något att hinna sitta hemma och bara vila lite också.
Ibland är livet bara lite för mycket.

Snygg tomte/vätte. Han måste ju vara er hustomte? Fast jag kan förstå om en stackars valp blir rädd, det hade jag också blivit om något gigantiskt stort och lurvigt stått och stirrat på mig i mitt eget hem!

Hoppas att du får en riktigt skön andra advent!
Kram från storstan =)

Sus sa...

Åh syrran vilken fin!
I dag smygöppnade vi och vi hade bra försäljning och slog tom budget direkt med råge.. Trots utan annons mm.. Klart bra start!

Har blivit otroligt långa dagar denna vecka och jag helt jävla slut i kroppen! Men i knoppen är det bara fint! Fick faktiskt i dag gå och köpa mig ett par lågklackade skinnstövlar som passar på jobbet för jag fick så ont i fötterna!

Har du varit in på någon Rabalder i Göteborg?

Kram Sus

Villa Carl Larsson sa...

Wiii hiii vad söt han är, Malte!! Och så skrämde du lilla vovven haha. Ja man är ju lite skadeglad ibland.. eller skrattar åt andra :)

Han är bra fin tomten alltså. Kram

♥ Fyra årstider sa...

Förstår att du inte kunde motstå den.
Kram Lotta