fredag, december 19

Före och efter...

Mitt i all julstress och sena jobbkvällar smäller jag till och ska köpa möbler på Tradera=)
Såklart, det är så typiskt mig. Det ska gå snabbt och smidigt. Vänta, vad är det?
Betalade 131.- för denna hemska byrå med 5 lådor...
Jag såg den framför mig i blank vit färg och självklart nya knoppar. Skulle vilja tapetsera insidan med en fin tapet, får se i framtiden om jag orkar..


Kikade i alla möjliga nätbutiker efter de perfekta knopparna och till slut fann jag dem från märket House Doctor.
Svarta enkla och lite kontrast mot det vita.
Tror ni att jag orkar vänta på en nätbeställning? Öh, nä verkligen inte.
Så vad gör jag? Jo, drar runt på stan hela min lunch för att köpa just dessa knoppar.
Grandmas hade dem och glad i hågen köpte jag 5 utan minsta tvekan.



Så här blev det...



Jag är verkligen så nöjd!!
Jag slipade med sandpapper för att få färgen att fästa bättre sen grundmålade jag en gång.
Under dagen har sambon gått loss och målat den i vit blank färg..och se vilken fantastisk skillnad!!!
Slutpriset blev 500.- men det är den värd i mina ögon. Jag hade ju trots allt kikat in en för 4500.-
Jag tycker att jag kom lindrigt undan=)

17 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vilket klipp! Vid första bilden tänkte jag att nu har du blivit lite tokig *L*
Vilket resultat, skitsnyggt!

Jag förstår om du är helnöjd..

Ha en bra kväll!

Kram

Cel'Dara sa...

Jag är egentligen lite emot att måla på gamla möbler, men så länge det inte är en raritet i teak så kan det gå an.
Och det här blev ju jättefint. Jag gillar särskilt knopparna! :-)

Camillas nya hem sa...

Jag har också köpt boken men TACK för att du ville ge din bok vidare! Visst är det skrämmande? Att detta inte kommit ut tidigare är helt otroligt, men det känns lite som att ÄNTLIGEN får rätt människor upprättelse. Ska bli spännande att se vart detta leder tycker jag.

Hoppas du får en trevlig helg! :)

millandante sa...

Å så roligt att få se! Den blev ju kanon!
Ja vad ska man annars sysselsätta sig med såhär dagarna före jul... Tradera är toppen!

millandante sa...

Tack förresten för att du kikade in på min blogg, det värmer för en nybörjare!

Helen sa...

Verkligen fin blev den!

Nettan sa...

Jadu, du har verkligen gjort ett " klipp " så snygg den vart !

Skulle ha målat 2 hyllplan, men färgen hade torkat...*hrm*, ( vem har glömt att se till att locket satt där det skulle ... ;0) ?? )

Ha en mysig 4:de Advent
Kram Nettan

Camillas dagar sa...

Va, är du redan klar med den??? Vad snygg den blev!! Du borde maila din bild till säljaren på Tradera tycker jag. =)
Kram och ha en go lördag!

Britt sa...

snyggt! tänk vad lite vit färg kan göra!

Ha en riktigt skön helg!

Britt

Anonym sa...

Plus att man får tillfredsställelsen att man själv har fixat till en snygg möbel!

Anonym sa...

Vad fin den blev! Du har en jättefin blogg och nu i juletider är det en ren fröjd fö ögat att kika in hos dig. Så mysig och så julig!

Fröken Fräken sa...

Storståtligt makeover! Det var klart värt att ligga lite extra på så snyggga knoppar, jag tycker att det är en detalj som verkligen kan förvandla. Vanliga standard träknoppar gör ju ingen möbel glad...
Jag såg faktiskt en bedårande lite byrå idag på Återvinningen, för endast 25 kr. Det var en sådan i äldre modell med björkfaner och själva ytan var ju inte i topptrim, men sådant kan man ju trolla med. Men jag har ju verkligen ingenstans att ha den!! Så den fick stå kvar även om det kändes i hjärttrakten. Istället köpte jag en stor spegel för 30 kr! Blev tvungen att ringa hämtservice eftersom jag tagit cykeln dit... ;-)

Nä, nu får man städa vidare... det är ingen ände på vad det behövs röjas..!

Tineling sa...

Å vad bra det blev! Tänk vad man kan förändra en möbel...bara lite vit färg och nya knoppar! :) Jag letar en byrå till hallen...kanske ska kika å tradera efter något fynd ;) Kram Tina

Anonym sa...

Det blev ju jättebra!:) Önskar dig en riktigt god jul!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Förstår att du är nöjd. Det blev jättebra! Riktigt snygga knoppar.

Ha nu en riktigt God Jul!

Jo sa...

Vilken skillnad! Jag brukar vara emot att måla om gamla saker, men en furumöbel gör ju ingen glad, så jag hade gjort detsamma! 400 kr för den fina byrån, det är ju som hittat! :D

Anonym sa...

Ja vad lite färg kan göra. super snyggt!! Underbar blogg för övrigt!! Gott Nytt år!!!