tisdag, december 2

Hyacint och en massa kottar...

Köpte Hyacinter i hopp om att få lite juldofter att sprida sig i vårt hem. Har en svag aning om att jag egentligen är lite allergisk mot hyacinter, men den som lever får se..
Än, har jag inte märkt nåt=)
Minns mina ungdomsjular med rinnande ögon och ett ständigt nysande så snart jag vistades nära en Hyacint.
Kottar däremot, ja dom verkar jag inte var det minsta allergisk mot..De finns i hela vår lägenhet lite varstans.
Hade så ofantligt många, så nu har jag dekorerat Hyacinten också=)


Köpte Grisunderlägget från Cult Design. Egentligen är det väl en bordstablett, men här hemma blev det en julduk!


Sen vill jag tacka alla raringar som gett mig utmärkelse på utmärkelse. Jag känner mig stum och såklart jättestolt!
Tack, för att ni är så goa!!!!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har vita hyacineter i vardagsrummet, doftar underbart. Men som du säger kan ju en del vara allergiska mot dem.

~Livet i byn

Anonym sa...

Grisunderlägget är så sött och passar helt perfekt som duk! Jag är också lite sugen på att köpa hem en hyacint, för de sprider onekligen doften av jul.

Ha en bra dag! Kram Anna

Ingela la la sa...

Blev jättebra med grisen! Coolt. Jag har oxå för mig att jag är allergisk så jag har bara köpt en liten... ;) Vi får se om det går. Annars får ajg väl köpa något doftljus som sprider lite juldoft!

Kram

Villa Carl Larsson sa...

Så snyggt!! Och den där filtgrisen från cult såg jag i en butik här i stan också. Så otroligt fin! Passar ju alldeles utmärkt som duk nu i jul.

Hyacinter är väldigt fina och juliga men när de slår ut luktar de så otroligt mycket. Nästan för starkt för min smak så jag avstår dem helst. Hoppas du inte blir allergisk av dem. Men du har dekorerat dem supersnyggt. De är ju som sagt fina så man får väl överväga det mot lukten hehe.

Kram Josefin

Fröken Fräken sa...

Först trodde jag också att jag plötsligt blivit allergisk mot hyacinter, eftersom det började klia i näsan samtidigt som de började blomma. Men nu har jag insett att det bara är en gammal tråkig eländig förkylning igen!

Vilken fin färgkombination det blev med det gröna, gråa och vita! Och kottar kan man verkligen avända både här och där!

Anonym sa...

Men det där var fint!
Det är många som inte tål just hyacint,måtte du klara dig.
Jag har placerat några stycken här hemma och jag bara väntar på den ljuvliga doften:)
Ha det fint, kram lena.

In my house sa...

Ååååååååå, jag vill ha piggen "grisen" Mmmmm så go.... Och om jag inte ser helt fel, så är den gjord i mitt favvis matrial... Jättetjusigt....

Kramar josse

Vero sa...

Jag gick också idag och tittade på en massa fina underlägg som jag hade kunnat tänka mig som dukar, men det blidde ingenting istället. Fanns för mycket att välja mellan. =)

Helen sa...

Vad snyggt det är!

Anonym sa...

kottar är användbara till rätt mycket - jag har gjort en liten krans av kottar :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket sött grisunderlägg! Passar ju helt utmärkt.

Ha det fint!

Tineling sa...

Det blev riktigt fint...enkelt och stilrent! Jag tror jag också kan vara allergisk...för jag var känslig som liten. Men för första gången i mitt liv har jag köpt 3 hyasinter som tydligen ska lukta mindre (enligt texten bredvid hyastiterna i butiken). Dom har någon slags doft-skala så jag hoppas det blev rätt :) Kram Tina

Cel'Dara sa...

Fint pynt, gillade särskilt grisduken. :-)
Jag var också allergisk mot hyacint när jag var yngre, men antingen har det gått över eller så doftar dom helt enkelt inte lika starkt längre som dom gjorde förr.
Men om man vill vara på den säkra sidan så kan man ju köpa dom vita, för dom luktar inte så mkt. :-)

Anonym sa...

Jag håller med de ovanstående, grisen är helhärlig!!!
Blir liiiite nyfiken på vad som ligger i "hemligburken" ;)

Vit Gladiolus sa...

Det blev ju jättefint med alla kottarna i! Ha en trevlig kväll!
Kram på dig!

♥ Fyra årstider sa...

Du gör så mycket fint..tycker så mycket om din blogg. Tråkigt att få vänta på reportage, men vad gör man.
Kram Lotta