söndag, december 21

3 dagar kvar..

Jag har så mkt roligt att visa men jag vet inte hur jag ska hinna med..


Igår hade vi glöggkväll och av söta rara M fick jag Leilas Piece of cake. Tror ni jag blev glad? Ja, här ska bakas!!!
Granen är inne och färdigklädd, badrummet blev superfint med nya byrån och jag slappar sista lediga dagen innan jul!!
Ingen idé att stressa, det blir oftast inget gjort då..inte ordentligt iallafall=)


Sista julklappen ska införskaffas i morgon sen är vi klara!
Det eviga ständiga letandet efter den perfekta julklappen är över och nu kan vi koncentrera oss på att njuta av julen istället!!
Ska krypa upp i soffan med min nya bok från Monica Antonsson. "Sanningen om Gömda"
Ni som läst böckerna Gömda och Asyl av Lisa Marklund ska nog ta och köpa den här, ni kommer bli förvånade.
Tänk, allt var ljug. Jag som köpte hela historien med hull och hår. Tänkte att det är inte klokt att Sverige inte kan bättre än så. Nu vet jag vem som gjort fel..

19 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Vilka fina bilder du tagit, och vilken fin julklapp!

Jag har dragit på mig influensan så imorgon och tisdag ska jag ägna hela dagarna åt att läsa Monicas bok, längtar! Idag är det Lilla julafton med kompisar som gäller, hos mig med middag och hela köret. Svimmar jag inte idag är jag Superwoman. Haha.

Camillas dagar sa...

Mmm, den boken kommer jag att få i julklapp - av mig själv. ;)
Ser verkligen fram emot det.
Vad skönt att du har julpysslandet under kontroll, nu då det snart är julafton.
Vi har precis lika små tomtar ser jag, den som står bredvid ditt zinkhus. Den köpte jag i vår personalbutik här på jobbet, de har lite roliga grejor sådär.
Kram kram!

Anonym sa...

Jag tog faktiskt och bakade ett av Leilas recept idag: saffransskorpor. Superenkelt! De rasar sönder lite, men det blir väl miniskorpor då istället ;)

jennys hus sa...

Vilken fin julklapp du fått:-) kanske får se en massa goda bakverk här på bloggen framöver då!?:-)

Läste en artikel igår om gömda och asyl om att det bara var bluff. jag svalde det också helt och hållet.Har också tänkt läsa Monica antonssons bok.

Nu tar jag ett litet jullov från bloggen så jag önskar dig en riktigt god jul!
Kram/jenny

Anonym sa...

snygg byrån blev, tänk vad lite fantasi och färg kan göra??? värd pengarna var den med all rätt!!

grattis, vad kul att du fick leilas bok, prova hennes saffransbiscotti, de gick åt som smör på min glöggkväll.. såå spröda och otroligt goda!! ja hennes pepparkaksmuffins är jag med sugen att prova :)

jag tittade på nyhetsmorgon förra helgen, och då handlade det om historien bakom gömda.. och jag blev jätteförvånad :) ska nog läsa denna bok jag med, tänk att liza marklund publicerade nåt som inte var sant, med orden "en sann historia" vilket pucko, nu kanske hon dalar i popularitet...

tack för de snälla orden inne hos mig förresten, jag älskar min vinst!! tror du jag blev förvånad när jag hade vunnit?? jag höll på att smälla av!! skitglad rent ut sagt, och kannan älskar jag :) bra julklapp så här förtidigt :)

hoppas du får en underbar söndag, här blir det senaste numret av allt i hemmet, glögg och egentid!!

stor kram sara

millandante sa...

Otroligt detta med den stora lögnen...
Leilas recept är ju underbara så det är nog en höjdarbok!

Hem och Lycka sa...

Boken är kanon verkligen och den är väl min bibel ;-) Vilken bra present! Ser att vi har samma skålar också :-D

kram

Anonym sa...

Har hört en del om Monica Antonssons bok, och den får man allt ju ta och läsa! Intressant att få en annan sida på historien...

Din byrå blev ju verkligen jättefin, och vilken skillnad i pris! Tänk vad lite färg kan göra... Själv är jag ute efter en gammalt vitrinskåp att fixa till, men än har jag inte hittat det rätta... Kram! :)

Anonym sa...

Jag såg också nyhetsmorgon förra helgen och kände mig allt lite lurad... jag svalde också allt i böckerna med hull och hår.

Hoppas att du får en jättemysig jul nu när julstöket börjar gå mot sitt slut. Julkramar i massor!

Villa Carl Larsson sa...

Åh vad roligt. Den boken har jag önskat mig i julklapp. Jag hoppas jag varit riktigt snäll hehe.

Vad fint det blev när du målade om byrån också. Vilken skillnad och vilket lyft :)

God Jul om vi inte hörs innan det. Kram Josefin

Helen sa...

Jag har önskat den boken av tomten, hoppas så att jag får den!

Trevlig fjärde advent!

Anonym sa...

Ha en God Jul du/ni mé!!!!
Kramar Anna

Ingela la la sa...

Jag har ju oxå haft turen att få Leilas bok, grymt bra!

Jag har läst lite på Monika Antonssons blogg.. jag blev helt paff.. Allt var ljug? eller? Jag får väl oxå köpa hennes bok förstår jag. Jag har ju slukat alla andra böckerna och "Mia"

Ville egentligen bara kika in och önska en God Jul, nu blir det lite jullov för min del ;)

Kram

Anonym sa...

Härliga bilder! Vad skönt att du är klar med julklapparna. Det är jag med så nu ska det bara fixas lite med mat och annat.

~Livet i byn

Tineling sa...

Jag har Leilas bok...den är så fin! Har iof inte testat så många recept än...men jag kan rekommendera baguetterna...dom är super! Jo och smulpajerna...hon har kokos i dom och det är jätte gott!!!!

Ha en bra dag idag! kram Tina

Britt sa...

Jag vill också ha leilas bok, vi får väl se om någon stoppat ner den i julklappssäcken...

Va sjukt, jag gick på hela historien...
Får nog läsda den här boken istället.

Britt

Anonym sa...

Leilas bok är som godis för själen. Helt underbar. jag kan sitta och bara bläddra i den och njuta.
Ha en toppenfin dag nu. Kram kram

Anonym sa...

Kikar in och säger God Jul. Hoppas att din jul blir riktigt mysig.

Leilas bok ja, mmm massa goda och enkla recept. Det går att gå igenom den från början till slut och baka alla recept.

Kram Joanna

Fröken Fräken sa...

Jag har inte läst någon av böckerna eftersom jag inte är så förtjust i Liza Marklunds språk. Men om det visar sig nu vara båg alltihop så kanske jag inte har missat något. Å andra sidan kanske det var en bra historia, och den behöver ju inte bli sämre bara för att den inte är sann.Det man är irriterad på är ju då att det ljögs om att den var sann...

Nämen! Rimmen är inte till för att avslöja vad som är i paketen i stil med "Nu blir du klok, här får du en bok". Nej, rimmen ska vara intrikata och luriga och snarare kollra bort presentöppnaren. Annars är det ju inget skoj!!!

Kanske det idag blir ett besök till ett ställe som har massor av second hand-möbler. Men det är ett företag som har det, så jag gissar att priserna inte är i stil med de på Återvinningen - jag vill ju helst inte betala mer än 50 kr.. :-)