lördag, december 6

Pysseldag

Ljuvligt att vakna utan att klockan ringer!
Underbart att bara kunna dricka kaffe och njuta, utan att ha en tid att passa.
Det är helt enkelt fantastiskt skönt att vara ledig!

Funderade på att sticka en sväng på stan men lät bli.
Insåg att där tillbringar jag ändå mina dagar, eftersom jag jobbar mitt i stan, så jag stannade hemma och pysslade istället!

Fixade balkongbelysningen, vilken härlig julstämning den sprider!!!
Hela vårt område glittrar och glimmar. Vissa är helt galna och skulle kunna jämföras med tokiga amerikaner.
Stora julgranskulor i balkongtaken och girlanger överallt. Lite "overkill" i mina ögon..men smaken är som baken=)

Har tagit hand om brädprojektet också..
Hittade en blöt skitig bräda i skogen för några veckor sen. Den tog jag med mig hem i hopp om att komma på nåt kul jag kan göra med den.
Den har fått stå och torka och idag slipade jag den, sågade till en lagom bit och nu har jag även sprayat den vit.
Tänkte stämpla en text på brädan, vet inte vad än...
Fortsättning följer..

13 kommentarer:

Vero sa...

kameraexperten.se var vi in och handlade den på.

Kram

Anonym sa...

Det är så mysigt med granris och belysning på balkongen. Vi måste fixa en utomhuskontakt först, så jag har en känsla av att det först blir nästa år vi kommer få det lika fint... Får nöja mig med inomhuspynt så länge! :)

Anonym sa...

vad kul att se vad som händer med brädan, skulle gärna vilja ha en egengjord med text, men jag köper av skarp kalligrafi, dyrt blir det!

jadu, tavlan hittade jag hos en säljare på tradera, har köpt 3 andra saker av henne med (bland anat receptlådan i förrförra inlägget).. toppen är hon! om du söker på new england på tradera så heter säljaren nett5067.. ååååh hon säljer så fina saker :) men man får vara med, de bjuds mkt!

fint med balkongbelysningen, jag har köpt en granslinga med belysning (sokm inte vill lysa) från rusta som ska tillbaka :(

stor kram sara

Anonym sa...

Spännande att se vad du hittar på med brädan. Det är skönt att vara ledig och slippa passa en massa tider.

Kul om du kunde använda idén med ljuset på tallriken.

~Livet i byn

Camillas dagar sa...

Vad mysigt det blev med lite ljus på balkongen!
Jag är faktiskt färdig med julklapparna nu och det känns helt undebart!
Kram!

Helen sa...

Härligt med en dag för pyssel. Brädbiten ser lovande ut, ska bli kul att se vad du väljer för text.

Anonym sa...

Du har gjort sååå mycket fint!! O riktigt härliga bilder! När jag var på Grandmas, så hade de ca 6 olika produkter från Maison Belle, hoppas att de gått och att de beställer hem en massa mera;)

Villa Carl Larsson sa...

Pysselfia där! :) Vad roligt att få se vad du ska hitta på med den där brädan sen. Nu ser jag ju vad du använder för spray också som jag frågat om tidigare. Tack *L*

Ha en bra lördag. Kram

Anonym sa...

Det ser väldigt lovande ut med brädbiten! Jag är säker på att du kommer att göra något superfint på den, vad det än blir!

Ha en skön kväll! Kram Anna

Vit Gladiolus sa...

Det gjorde du rätt i att stanna hemma å pyssla! jag tror du hittar på något bar med brädan, visa sedan...;)
Kram

Tineling sa...

Ja hon är super nöjd med sin nya säng lilltjejen...det ärnästan så jag också vill krypa ner dit nu när man ryms! :)

Jag håller verkligen med om att det är underbart skönt att vakna utan att klockan ringer. Jag längtar verkligen till jul och lite ledighet! Det är riktigt mysigt med julbelysning ute...om det är som du säger lite lagom :) Vi har satt ut en slinga ovanför garagedörrarna och det lyser verkligen upp!

Ha en skön söndag kram Tina!

In my house sa...

HEHE,,, ja, endel dom vill verkligen visa att här firar vi JUL..... Uuurrk,,.... blinkande rådjur och slädar i gräset,,, näääduuu!!!!

- Kul,,, med brädan,,, å tänk vad glad han blev när du plockade upp honom,,, å han fick komma in i värmen!!!! =) å tydligen bli ompysslad!!! hihi...

Många kramar j

♥ Fyra årstider sa...

Väntar på spänning att se brädan.
Kram Lotta