torsdag, december 11

Hallå där köp Blåbär..

Oj oj, idag var jag uppe med tuppen!
Sambons klocka ringde vid 5-snåret och efter det kunde jag inte somna om.
Jag är lite av ett kontrollfreak och eftersom vi har gäster i morgonkväll måste man ju städa..
Tvätten är tvättad, golven är skurade och dammet är puts väck. Men jag vet ju hur det är, imorgon är det tillbaka.
Det är verkligen sant, har man en stor hårig hund, ja då byter man dammsugarpåse oftare än..jag vet inte vad!

Funderade på vad som ska serveras i morgon och förberedde efterrätten idag, så den får stå och gotta sig lite över natten.
Leilas Blåbär och Björnbärspaj blir det och jag hoppas den är lika god som den ser ut!
Köpte en pepparkaksform som jag tryckte på mitten av pajen. Ni som såg på Leila igår förstår var jag fick den idén ifrån..=)


Passade på att göra Rocky Road också..
Gaaahhhhaaa, vad gott det var!
Kladdigt och chokladigt är väl ledordet för alla som vill testa, men det är helt klart värt det=)

Sen vill jag visa finaste rosen jag fick av sambon i går. Malin som jag heter, hade ju namnsdag på självaste Nobeldagen=)

25 kommentarer:

Anonym sa...

Den pajen ser helt sagolik ut.

Här byter vi också dammsugarpåse hur ofta som helst. Har ju liten hund men två stycken så det blir väl som en stor =)

Ha det så bra! kram Pernilla

Camillas dagar sa...

Men här blev man ju rejält godissugen... gud så gott!
Kram på dig från ytterligare ett kontrollfreak...

In my house sa...

Det såg jäkligt gott ut.... Gästerna kommer att trivas,,,, :) Blir det någon varmrätt??? isåfall är jag väldans nyfiken på vad??? Lite mat tips är aldrig fel.....

- Nu har Snuffe å ja gått en lång runda,,, och sista biten nu fick vi även snöflingor på oss,,, oj vad mysigt!

Ha de gottit kram josse

Anonym sa...

Vad duktig du är!!!Vilken härlig paj!!! Bakade du på frysta bär?
Ska göra mina Rocky road nästa vecka...annars blir det inga kvar till jul. De är ju sååå goda.
Hoppas ni får en trevlig kväll. Kram kram

Ingela la la sa...

Är det ok om jag tittar över på lite paj? ;)

Har oxå gjort Rocky road idag.Jag har hänvisat till dina bilder, hoppas det är ok?

Ha en bra kväll!

Kram

Ingrid sa...

Yummy!! Både paj och Rocky Road ser så goda ut. Har tänkt baka det sistnämnda länge men det har aldrig blivit av.

~Livet i byn

Villa Carl Larsson sa...

Wow vad snygg paj du har gjort och den smakar garanterat lika gott som den ser ut också. Det är jag helt övertygad om. Och nu kom jag på att jag missade Leila igår också. Attans!!!

Hennes Rocky Road gjorde jag i fjol och det är såå underbart gott. Rätt maffigt också så man behöver inte äta så många :)

Jag känner igen mig i att städa som en tok när man ska få främmande. Det är perfekt för då får man det verkligen ordentligt gjort också. Alltså det gäller att bjuda hem folk ofta hehe. Hoppas ni får det trevligt. Vi ska själv ha främmande i morgon kväll.

Grattis på namnsdagen i efterskott får man säga då *L* Fin fin ros du fick :)

Kram Josefin

Jo sa...

Ujuj, så goda saker du har fått till! Jag skulle inte ha ngt emot att kika in hos dig och provsmaka allt! ;) Du får passa dig så jag inte kommer förbi.... ;)

Ha det gott!

Jane sa...

Hahha ja nu kollade jag in bilden hahaha ja han ser verkligen sur ut!
Vi var på barnmott. idag med Leo och de klädde av honom två gånger och grejjat med honom så jag bytta aldrig om på honom inför lucian, fast jag köpt tomte kläder åt han med=)
nu sussar han gott på soffan;)
puss långfärdsbuss

Fröken Fräken sa...

Oj vad du har varit duktig och hurtig. Jag har absolut inte samma lätthet till att stiga upp tidigt som herr Fräken har, så jag somnar fort och gärna om!

Hehe, här blev det köpeslussekatter! Insåg att det var enda sättet om jag skulle få några. Fast det ryktas om att det vankas sådana bakverk imorgon på jobbet...

Jepp, det var fint och roligt i Malmö, och hann med en del roliga affärer. Åker gärna dit igen!

Helen sa...

Pajen ser ju jättegod ut, hoppas att den smakar lika gott.
Jag ska försäka göra Rocky road i helgen.

Anonym sa...

Åh vad mycket gott du visar! Vad romantiskt av din man att ge dig en ros :) Kram Sandra

Tineling sa...

Å vad fint att du fick en ros!! Vad gulligt!! Dom där rocky road har jag hört en massa om...känner att jag bara måste baka dom!!! Mums!

Vero sa...

Guuuuud så gott allting ser ut. Blir lite sugen så här på morgonkvisten, även om jag inte kan äta direkt på morgonen.

Önskar dig en fin lucia.

Anonym sa...

Ja hahahah jag tänkte skicka ett mess vid 0740 igår för jag såg att det var tänt när jag gick förbi...Men jag tänkte helt enkelt att ngn glömt en lampa på och att inte lilla Malle var uppe så tiiiiidigt...hahahha din fjant! Hoppas middagen blir lyckad idag då! Vi höres! Kram

Anonym sa...

nästa kontrollfreak hittar du här - jag måste oxå städa om jag vet att det kommer gäster......

Millas hem sa...

Har aldrig själv testat Rocky road, bara hört att de är underbara! Måste göra!!
Kram C

Hem och Lycka sa...

Å hjälp vad sugen jag blir, mums! Måste testa Rocky road, har tänkt det många gånger men har inte blivit av. kram

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas allt gick bra..med kalset..eller du är nog mitt uppe i det nu.
Kram Lotta

Fru Bes Blogg sa...

men hörredudu vilken snygg "dream" skylt du hade. Nu lär jag blinka lite åt sambon och pluta med läpparna,dåå kanske jag får köpa en!!
Fint pyssel!! Nu vart jag IKEA-sugen!

/Fina

Anonym sa...

Jag gjorde Rocky Road igår eftermiddag... stressad va jag och fort ska det gå när jag gör nåt :)
Kan väl säja att den smakar godare än den ser ut ;)
Kram Anna

Britt sa...

Himmel, va godissugen jag blev!
Pajen blev ju jättefin, va du är duktig.

Britt

MissMagicGirl sa...

Oh så gott allt ser ut! Skulle vilja smaka! Utom på rosen förstås ^__^

Ann-Catrin sa...

Sitter här på nattkröken och blir så himla sugen... gud vad du har bakat massa gott!'

kram'A-C

Anonym sa...

Såg väldigt smaskigt ut. Jag ska ha stora bakdagen nästa helg. Då ska det bland annat bli Rocky road!