torsdag, december 25

Mätt och belåten?

Jaha, då har man ätit klart för i år!
Min mage ser ut att vara i 7:e månaden och då är det inte en bebis jag pratar om att det ligger där i. Icke!
Nä, massor med gott har det blivit och jag har legat i nån slags matkoma hela dagen!
Nu jäklar får det vara nog..
Godis och knäck får mig att må illa.. Nu är det intagsstopp som gäller=)

Julaftonen bjöd både på godsaker och stämning!
Satt faktiskt och såg hela Kalle och hans vänner för en gångs skull. Den är väl lite tjatig men jag hittade några nya roliga vinklar att skratta åt.
Borde kanske inte ha bandat den på 80-talet..den gjorde sitt vid jul. Under sommaren ska man inte se Kalle, så enkelt är det=)


Tomten var givmild i år och det blev både inredning och upplevelser bland paketen.
Blev lite extra glad för skålen och kannan från Greengate. Nu måste man ju skaffa resten av samlingen=)

God fortsättning till er alla!!!!!

17 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Det där är minsann prylar helt i min smak.. så nu blev jag allt avis på dig!

Camillas nya hem sa...

Julgodis i all ära men man blir ju trött efter ett tag. Tur det! :)

God fortsättning!

Hem och Lycka sa...

Myyys! Vilka bra julklappar, har själv godjulskålen fast vit med röd text och dussinnet greengateskålar plus liten kanna. Perfekt både till sommar och jul! Hihi, den lille nissen har jag ju också.

kram och fortsatt god jul

♥ Fyra årstider sa...

Jätte fina julklappar..vad härligt att du har det bra.
Kram Lotta

Britt sa...

Åh! de där glömde nog tomten att ge mig! ;-)
Jättefina, helt i min smak.

Ha en fortsatt fin julhelg.

Britt

Anonym sa...

halloj!! vad fina saker tomten kom med :) gillar mailegtomten som vaktar allting.. greengate är så fint, har önskat mig lite av den beiga serien i födelsedagspresent!

ha en fortsatt trevlig jul och nyår :) idag ska det shoppas på ikeas rea :)

stor kram

Fröken Fräken sa...

Ja, det är jobbigt det här med julen. Man blir liksom van vid att konstant ligga på en väldigt hög sockernivå. Har man inte fått choklad på en timme blir man nästan stirrig! Dags att ge sig ut och röra på sig lite, har tänkt ge mig in till stan och kolla mellandagsrean per cykel trots att jag blivit varnad för att det är halt. Men nu känns det som att man helt enkelt måste röra på sig. Igår blev det visserligen en lång kvällspromenad, som egentligen var ett svepskäl för att kunna hämta hem lite lärkträdskvistar. Pysslandet går vidare!!

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Klart du ska köpa resten av samlingen!! :D
God fortsättning!
Kramar

Anonym sa...

God fortsättning till dig...

hälsn NIna

millandante sa...

Jag säger likadant...
Jag drack fyra(!)julmust till Fanny och Alexander idag och tuggade hela tiden!

Va fint du har gjort på bloggen!!
Och vilka julklappar du fick...

Pysselpralinen sa...

Häpp! Magen står åt alla håll och kanter. I afton har här ätits praliner (givetvis) och skinkmacka. Ja, det har väl överhuvudtaget ätits en hel del praliner de senaste dagarna för att vara helt korrekt. Och det är väldigt gott. Ända tills det blir för mycket. Då måste man ut och gå för att stå ut. Som tur är har vi haft strålande sol i flera dagar så jag har åtminstone fått lite dagsljus. Det händer inte så ofta den här årstiden när man jobbar kontorstider har jag insett.

Är du ledig hela julhelgen? Måste ju vara skönt att slippa lite av julrean iaf?
Jag trallade runt en snabbis på stan idag och köpte bla eran julegris kusin, en röd och trind en från Hemtex. Jag har stått och spanat på den där röd-vitrandiga men snålat och inte köpt den. Nu var rödgrisen något nedsatt och jag ville verkligen ha tag i den så jag slog till.
Fast egentligen är den röd-vita mycket finare...

Jag hittade Greengates röd-vitprickiga serie till 30 % rabatt idag (lycka!!!) och kunde inte låta bli att köpa två skålar. De är ju så fiiina!

Ulli sa...

Vilka härliga bilder. Sjuder av julstämning. Kika gärna in på min blogg. Har en liten utmärkelse till dig där.

God fortsättning.
Kram Ulli

IKT i min vardag sa...

Vilka fina klappar du fått. Har ingen sådan kanna, det måste jag ju ha!
Jag önksar att julgodiset och alla Alladinaskar kunde försvinna! Jag vill inte ha en enda pralin till!

Kram och god fortsättning!

Anonym sa...

Vilka fina saker, tomten visste vad du gillade :0)

~Livet i byn

Nettan sa...

God fortsättning till dig oxå! Fina grejor du fått! Gillar greengate grejorna!
halsbandet jag fått av maken är köpt på raglady butiken i Kungsbacka..finns ju en i Gbg oxå..;-)
Kram kram Nettan

Marie sa...

Jättefina saker du har fått av tomten, själv hade jag varit jättesnäll oxå.

Önskar dig en god fortsättning och ett gott nytt år!

Hemma hos Razzel sa...

Första besöket hos dig! Men jag kommer att återkomma eftersom jag hittar mycket fint på din sida!