tisdag, december 2

Här är det full rulle!!!

Hade en superkort dag på jobbet så under eftermiddagen fanns det tid över..
Vad gör man inte då?
Jo, testar Leilas Spanska Mandlar. Är inte så förtjust i "tryfflar" själv men det är själva bakningen jag vill åt=)
Tar med mig till jobbet i morgon, där uppskattas alltid sötsaker!!!





Till alla er som vill testa dessa rostade godingar täckt i nougat, här kommer receptet!
Vill säga att det här var bland det lättaste jag gjort, så till alla er som inte kan baka: Det här klarar en treåring=)

Ingredienser

1 dl sötmandlar
2/3 blocknougat, a 250 g
1 ½ msk mald kanel
1 ½ msk kakao av hög kvalitet

Gör så här
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Rosta mandlarna på en plåt i cirka 10 minuter. Låt dem svalna.
3. Blanda kanel och kakao i en liten skål.
4. Rulla in dem i ett tunt lager nougat och rulla mandlarna i kakaoblandningen.
5. Ställ mandlarna i kylen och servera dem kylda.

13 kommentarer:

Tineling sa...

Nä fy vad gott! Kanske att jag skulle ta och prova baka dom där...låter bra att dom är enkla att göra! :) Mycket tjusigt med den nya plåtasken!!!

IKT i min vardag sa...

Mmmmmm....frestande bilder!
Ok, klarar en treåring detta så ska jag nog våga mig på att prova ;) De ser väldigt proffsiga ut!

Kram

Tineling sa...

Ja gömde skriva nåt jag tänkte på...dina fotografier blir ju så proffsiga! Som hämtade från en bok med julrecept!

Anonym sa...

Jag såg när hon gjorde dessa i förra veckan och är jättesugen på att prova! Gott och enkelt, kan det bli bättre? ;)

Anonym sa...

Mums, det låter jättegott! Jag är säkert att de blir glada på ditt jobb i dag ;-)

Kram Anna

Anonym sa...

Mums!! Jag tror minsann jag ska prova det receptet någon kväll i veckan. Tack också för tipset om adventshänget!

~Livet i byn

Hem och Lycka sa...

Mmmmums, såg det hos Leila och funderar faktiskt på att göra dem. Och nu när jag ser att du också gjort dem bara måste jag ju ;-) kram

Cel'Dara sa...

Ser ju riktigt smarrigt ut, men så är jag ju en sucker för tryfflar också! :-)
Det ska jag väl våga mig på attbtesta.. även fast jag är kass på att baka, haha!

Anonym sa...

Hej!

åh vad GOTT det ser ut! Mums!

Du har nått att hämta hos mig ;)

Kram Kram!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Det här låter som en ny favorit!!
Måste prova detta!! Mums!
Jeanette

In my house sa...

Tjolahejsan....

Duuu ä la inte gråhårig,,, jag därimot är den naturligt snygga färgen "Råtta" annars *hehe*
Har du håret så som man skymtar bakom kamera kortet??? isåfall ser det ut som att du har ett litet svall därbakom ;) Blir ju ofta så att när man väl är korthårig, då fortsätter man... Fast jag försöker att ändra mig ofta,, hela tiden! har nog haft alla färger som finns och längder!!! kul!

- Dina mandlar såg ej dumma ut... Såg prog oxå,,, hon ä fin hon *fniss*

Kram kram din lilla pingla!!!

Sus sa...

Ja det är hon, jag har henne som timmis så det är bra att ha någon extra om man blir sjuk..

Vi tjuvöppnar butiken kl 12:00 i morgon!

Kram Sus

Villa Carl Larsson sa...

Hur kan jag ha missat detta inlägg?? Jag brukar ju kika in här när jag ser att du skrivit något nytt eftersom jag har dig bland mina favoritbloggar :) Nå väl.. hur fina bilder som helst och vilket härligt bak. Vad duktig du är. Blev det gott?
*Kram*