torsdag, december 18

Ledig...

Tror ni jag kunde somna om när sambon gick i morse? Näää..
Uppe med tuppen som vanligt trots grusiga ögon..

Vann min första möbelauktion i går på Tradera. Ska hämta lilla stycket idag, vi får se vad jag har i görningen med den.
Jag har länge letat en byrå till badrummet men alla jag tyckt om har också kostat därefter. Nu hittade jag en byrå med rätt mått för småslantar. Då kan jag lika gärna kasta ut lite pengar på färg och nya knoppar, så blir det säkert minst lika bra.

Skulle egentligen ut på stan och leta sista klappen till svågern men näää...
jag sitter hellre här och luktar på blommorna=)
Nä, men jag måste nog veta vad jag ska köpa först innan jag ger mig ner på stan. Annars vet vi ju hur det slutar..jag kommer hem med överfulla kassar till mig själv. Jag ska försöka låta bli det.

Däremot har jag ju hittat lilla Mailegnissen hos Grandmas. Den var så söt med sin halsduk att jag inte kunde motstå..

9 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad skönt att vara ledig och bara kunna gå och strosa i affärer... Själv måste jag försöka sova lite..

Hoppas du får en skön dag! Gullig tomte.

Kram

millandante sa...

Ska bli kul att se vad du har fyndat på Tradera!

Anonym sa...

Vad skönt med lite ledigt. Det har jag också! Och vilken söt liten julenisse du har.
Ha det fint!

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder.. Älskar Mailegs tomtar och har några stycken själv ;-) Lycka till med shoppingen!

kram

Anonym sa...

Kul med Traderafynd, har själv inte lyckats vinna/köpa något där, men skam den som ger sig... :)

Stan verkligen kryllar med julklappsjägare nu, även om jag bor centralt aktar jag mig för att ge mig in i trängseln. Som sagt, man måste veta vad man ska köpa först...

Anonym sa...

hej!! vilken fin liten nisse, sån skulle gärna jag köpt, men en massa annat kommer före hela tiden.. kanske till nästa jul, då har jag tänkt tanken i 2 jular innan, så då kommer jag kanske till skott :)

ja nya sängkläder är toppen, känns lyxigt och mysigt framför allt!!

hoppas du hittar en bra klapp till svågern, jag ska ut på måndag o handla till mina föräldrar, då har ju lönen behagat komma :)

stor kram sara

MissMagicGirl sa...

Så fina bilder!
Grattis till din vinst!

Fröken Fräken sa...

Väntar med spänning på att få se byrån!! Hittade ett finfint skåp på Blocket igår, och har mailat säljaren, men denne verkar då inte vara intresserad av att sälja för jag har inte hört ett pip från den.. det stod varken storlek eller pris utsatta heller.. känns inte som att det är rätt taktik om man vill sälja heller...

Hoppas att du slipper mardrömmar om paketberg som bara växer och som du inte hinner slå in. Sådana hade jag alltid förr när jag jobbade i butik kring julen...

Camillas dagar sa...

Supersöt tomtenisse. :) En riktig skönhet!
Perfekt att kunna handla billigt på Tradera eller auktioner och sedan fixa till det så som man vill. Det ska bli kul att se sedan. :) Glöm inte före- och efterbilder.
Kram och trevlig helg!