lördag, december 27

Sommar eller vinter..

Dessa bilder får mig på nåt sätt att längta till sommaren..
Kanske för att julen är över och allt det roliga slut eller så har vintern verkligen kommit till stan och jag är inte riktigt förberedd!


Ska ta tag i ett pyssleprojekt som stått stilla under juldagarna. All julmat har gjort mig stinn i magen, nu är det är dags att skaka ner den!
Fick en korg "goodiebag" av jobbet innan jul som nästan skänkte mig mer glädje tom än full faktiskt.
Korgen är i dagsläget väldigt brun, vilket kanske är stiligt enligt nån annan, men vit ska den istället bli. Får visa i morgon.
Nu ska jag sova lite också, mellandagsrean tar kol på mig!!!

16 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Längtar faktiskt efter en fin vinterdag utan julpynt.
Kram Lotta

Anonym sa...

Mmmm härligt med sommar!! Hoppas du haft en riktigt mysig julhelg! kram Pernilla

millandante sa...

Vilka härliga bilder! Vilken tur att vi har våra fyra årstider...

Anonym sa...

Jag skulle inte ha något emot att ha sommar nu när julen är över. Eller i och för sig så kan jag vänta till efter nyår och sen få sommar. Kram Sandra

Fröken Fräken sa...

Med tanke på vilket kaos det är att gå som kund i butikerna på mellandagsrean så vill jag inte ens tänka på hur jobbig den är om man jobbar i affären, pust!!

O ja, för min del får det gärna bli vår och sommar nu på direkten. Och ljusare, vore också trevligt.

Håller också på att måla en korg, såg även att de sålde fyrverkerier i en trälåda som jag gärna skulle vilja ha. Men inte vill jag ha fyrverkerierna.. hur gör man då?!

jennys hus sa...

Tänker också på sommaren när jag ser dessa bilder....jordgubbar::-)

Hoppas du haft en bra jul och god fortsättning!
Kram/jenny

Anonym sa...

Härligt med sommar...längtar dit!!

Jo sa...

Vilka härliga bilder du visar oss! Och visst längtar man till sommaren! Jag vill inte alls ha vinter, jag vill ha sol och värme!

Enda fördelen med att det är rugg-väder ute, är att man får sitta inne och sticka o see på film med gott samvete! :)

Kram

Tineling sa...

Vad fina bilder. Jag har också börjat längta efter sommaren. Det känns bra iaf att det börjar bli ljusare nu!!! Ha en fortsatt härlig julhelg! kram Tina

Anonym sa...

Jag längtar jag med, men hos oss dröjer det läääänge innan våren kommer.

~Livet i byn

Ingela la la sa...

Nu när jag fått lite snödagar är jag rätt nöjd. Våren/sommaren är bra härlig. I varje fall här är det ju att föredra.. vintern här är inget att rekommendera. Blåst och regn och regn och blåst!

Du verkar ha haft en bra jul i varje fall. Fina paket har du fått oxå!

Ha en bra kväll!

Kram

Camillas dagar sa...

Mmm, jag vill också ha sommar nu! Men i och för sig har vi haft himla fint vinterväder nu senaste veckan, soligt, lite lagom med snö och ljusa dagar! Är vintern så, står man ju ut. :) Men visst, sommaren är ju härligast ändå.
Kram!

Från koja till slott sa...

Jag längtar också till sommaren, då är vi förhoppningsvis klara med renovering här inne och kan börja på utsidan, längtar!

Ska bli spännande att få se ditt "pysselprojekt" sen!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Hoppas du/ni haft en bra/härlig jul!
Härligt att se en sommarbild, jag längtar till sommaren jag me, fast jag skulle inte vilja hoppa över vår-vintern vi har här uppe :) //anna

Anonym sa...

ja visst är det lustigt - julen hinner knappt ta slut innan man längtar till sommaren :)

Anonym sa...

Åhh.. det får mig också att längta efter sommaren!
Kramis i massor!