söndag, december 14

Billig eller dyr?

Helgen har gått i rasande fart och middagar och lussefirande är nu över!
Den kommande veckan är det julklappsinslagning och julgransinköp som gäller och min arbetsvecka kommer se helt annorlunda ut, vi har öppet till 20:00 om kvällarna.. Det kommer helt enkelt bli tajt om tid..
Tur att jag är ledig mitt i veckan så att jag hinner ränna runt efter det sista, helst skulle jag vilja slippa..
Sambon får väl dra sitt strå till stacken, karln är ju ledig 2 veckor under jul=)


Annars pysslas det en del i Mallacohuset. Köpte en ljusstake på Tradera för ynka 12 kr som jag nu förvandlar från röd till vit.
Måste dock köpa ny spray. Den jag köpte billigt på Clas Olsson (49:-) var rena dyngan.
Fattar inte varför jag lurar mig själv med att köpa billig färg när jag vet hur det är.
Man sprayar och sprayar men täcker det nåt? Nä, sen tar hela burken slut och resultatet blir aldrig riktigt hundra.
Vad använder ni för spray när ni ska måla? Billig eller dyr?




Så.. efter MÅNGA lager av spray blev den till slut vit. Satte ett rött band nertill för att förhöja julkänslan lite=)

18 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Så otroligt fin den blev i vitt! Det har du gjort bra. Och det röda bandet blev en fin extra julig touch :)

Kram

Anonym sa...

dyr - köpt på colorama, men den är mycket effektiv!

Fröken Fräken sa...

Jag som törstar efter ledighet slår direkt ner på det som fångar min blick: ledig i 14 VECKOR?? Huuuur går sådant till? Jag har lyckats bli ledig i ca 14 DAGAR kring jul, tack vare en hel del övertid (semesterdagarna tog slut i ett nafs eftersom jag inte jobbat längre än sedan i maj) Just nu känns det länge, men jag vet att jag knappt kommer att kunna njuta av ledigheten för jag kommer att gå och tänka om jag har tillräckligt roligt och hur dagarna flyr ifrån mig....

Min far kör alltid med Biltemas fälgspray. Han har provat en del olika men den tycker han är bäst, och den kostar bara runt 35 kr har jag för mig. Den har då använts på metallstolsben, träljusstakar, metallkruka m.m. Ljustaken blev ju väldigt fin, men det är ju frustrerande när man måste måla om och om igen...

Här skulle jag bara dammsuga lite, men det slutade med möbelomflyttningar. Undras om herr Fräken är pigg på att flytta det ca tre ton tunga tygskåpet? Hm, det kanske kan gå....

Helen sa...

Vad fin den blev ljusstaken!

Anonym sa...

Tack för kommentaren. Övik! Är du också från norr?

Camillas dagar sa...

Supersnygg den blev! Jag gillar den där vita, matta färgen. Supersnyggt!
10 poäng från Gävle-juryn!
Kramar!

♥ Fyra årstider sa...

Jag har med ljusstakar som ligger för målning, men här blir ingenting gjort...jag kör med Biltema.
Kram Lotta

Lisas inredningsblogg sa...

Så fin den blev! juligt med bandet ja, tycker att såna band förhöjer känslan lite mer. gillar att slå in paketer med tygband också.. lite mer lyx på ngt sätt :D
Hoppas att du har en trevlig 3:e advent, tänk att det bara är 10 dgr kvar till jul :D

Britt sa...

Väldigt snyggt!
Jag använder mest vanlig färg faktiskt, fast det går ju fortare med spray ju.. Varför har jag inte kommit på det?

Britt

Tineling sa...

Å den blev riktigt fin! Jag började tänka på en lucia! Perfekt med röda ljusen!!! Kram Tina

Anonym sa...

Vad fin den blev! det blev extra snyggt med det röda bandet :)

jag köper min sprayfärg på Hagbloms färghandel, den kostar runt 100:- men den är superbra! Man behöver inte spraya 100 lager innan det blir vitt eller svart.

Önskar dig en trevlig 3:e advent!
Kram Hanna

Anonym sa...

Många lager..men snyggt blev det!!!
Jag har använt Biltemas spray och är helnöjd med den.
Kram kram

Camillas nya hem sa...

Jag har bara testat Biltemas, visst fick man spraya en hel del! Ska testa en dyrare variant nästa gång, visste inte att det var sån skillnad. Snygg blev ljusstaken din hur som!

Anonym sa...

Vilken fin ljusstake! Tänk vad man kan fynda på Tradera! Shoppar ofta loss där =) Blev mycket finare vit! Kram Pernilla

Fru Bes Blogg sa...

Färg ska man nog köpa den lite dyrare! Men såå snyggt det blev! Jag har också sprejat om en stake hemma men det blev lite rinn-märken men det fick täckas med rosetter :-)

Fina

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad snygg den blev! Bra jobbat!
Hoppas du har haft en härlig helg.
Kram Therese

Anonym sa...

Ljusstaken blev jättefin! Bra jobbat!
Jag har bara använt sprayfärg för runt 90 kr burken av märket Maston och den färgen är jag nöjd med.

Ha en bra början på din hektiska vecka! Kram Anna

Anonym sa...

BILTEMAS färg använder jag alltid, helt suverän. För bästa resultat kan man använda primer/grundfärg fast det brukar gå bra utan när det är trä. 42 kr burken. Har sprayat hur mycket som helst. Till mina Pållar gick det inte åt en burk vitt ens fast jag sprayade dem svarta först. De var i ek från början så jag använd primer först.

Jag föredrar BILTEMAS matta färger.


Tur att det funkande till slut iaf och den blev ju jättefin. Rött och vitt är ju urtjusigt ihop.


Ha en bra dag!