torsdag, januari 1

Jag knyckte den direkt!!!!

Gårdagen blev mer oväntad än tänkt. Fast på ett positivt sätt.
Influensan knäckte en av värdparet och satte alla i en knipa. Jag slängde ur mig att vi självklart kunde flytta nyårsfirandet hem till oss och så blev det.
På gott och ont!
Gott för att hemma är alltid bäst och ont för att diskberget blir så stort=)
Allt blev kalas och vi skålade gott i champange!
En av gästerna hade med sin valp under kvällen. Det var som att ha en femåring runt benen. Lek och stoj hela kvällen!!!
Vår hund var absolut inte sen att hänga på och man skulle nästan kunna tro att det var Milton som drack Champange igår, inte jag=)

Hittde en fin gammal träback när jag skulle slänga gårdagens glasflaskor. Den var ju så himla fin att jag knyckte den direkt. Trots att det var på ljusa dan.=)
Är ju inte den som vågar gå runt och ta saker som dräller, men den här var svår att låta bli.

Nu funderar jag på var jag ska ha den och vad jag ska ha den till?
Just nu får den stå i sovrummet med en symaskin i. Ska jag måla de vit eller kanske trycka bokstäver på?
Eller är den snygg som den är?
Jag lämnar den ifred ett tag så kommer det nog dyka upp en idé så småningom..


Har lite smått problem med min e-mail och får varken mail när ni lämnar kommetarer eller nån uppdatering från bloggkoll.
Jag har knappt besökt en enda blogg just därför. Man har inte riktigt koll!!
Ska ta mig en gammal hederlig bloggtur och besöka er alla.
Tack snälla rara för alla kommentarer, man blir glad ända in i själen!!!!

GOD FORTSÄTTNING!!!!

24 kommentarer:

Ingela la la sa...

Detsamma!
Klart du skulle knycka den där lådan...
=)

Kram

Nettan sa...

Vilket fynd du gjort! Va kul, den var ju jättefin! Ä nog bra att låta den stå till sig ett tag å känna på hur du vill ha det!...vitt ä ju alltid fint!;-)
Lät som ni hade en mysig kväll igår med full rulle!!
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Nu fick jag en ide, måla den vit det ska jag göra i sommar.
Kram Lotta

Anonym sa...

Du kommer säkert på ett bra sätt att "pimpa" lådan på, annars är den ju ganska fin som den är :)

Kul att det ordnade sig med nyårsfesten och roligt med två bushundar hemma, hoppas de inte blev rädda för alla raketer och smällare!

Dante sa...

hejsan svejsan...jamen va kul att ni hade fest hemma och vi inte var där. =( känns inte alls bra att missa så mycket faktiskt.
Men för att du inte skall missa allt för mycket så kan du ju nu följa min nya blogg...om du vill vill säga ;)
puss å kram och kanske vi ses i morgon?!!

Anonym sa...

Ibland blir oväntat riktigt lyckat! KUL! GOD FORTSÄTTNING på 2009! KRAMISAR!!!

Anonym sa...

Härligt med såna fynd..klart du skulle ta den även om det var mitt på ljusa dan.
Blir nog snygg hur som.
Kram kram

Vero sa...

Låter som en fin nyår, fastän planerna fick ändras i sista stund.

Önskar dig en fin fredag. Ska också på bloggrunda senare tänkte jag. =)

Villa Carl Larsson sa...

Sjysst låda hörru :) Den är snygg som den är men den gör sig säkerligen fin i vitt också. Har du mycket tidningar som skräpar runt så kanske det kan vara ett användningsområde. Eller varför inte kuddförvaring, eller förvaring för plädar. Möjligheterna är många.

Kram

Britt sa...

Vitt med text är aldrig fel!!
Självklart är den fin som den är, men vitt slår allt.

Britt

Helen sa...

Förstår absolut att du var tvungen att ta den trä lådan, det skulle jag också gjort!
God fortsättning!

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året! Jag har inte riktigt hunnit med att kika in hos alla er mina favoritbloggar, men nu hoppas jag att jag är på banan igen. Trälådan är jättefin, så jag förstår verkligen att du la vantarna på den ;-)

KRAM Anna

Tineling sa...

Viket bra fynd! Den är fin som den är tycker jag! Men jag hade kanske målat den vit...haft böcker i den eller kanske varma sockar och plädar :)

Anonym sa...

Men gud så bra!! Ofta tycker jag att det blir så bra när man slänger ihop en fest sådär med!! TIhi...
Jätte fin låda!!
Massa kramar!!
Emmelie

Fröken Fräken sa...

Jag kan då säga att hade jag hittat en så fin back här så hade jag burit den hem fortare än en blinkning! Jag tycker inte att den ska måla vit! Behåll träfärgen, och ska det stämplas nägot röstar jag för svarta bokstäver, det finns någon korg från House Doctor vill jag minnas som är trären och med svart text och den är så tjusig!

Här började det nya året bra! Jag har äntligen fått tag på ett nytt tygskåp!!! Jippie!! Och, det går säkert in DUBBELT så mycket tyger i detta! Vilka möjligheter! Dock hade nidingsdådarna innan klätt in hyllorna med fult papper fastsatt med häftstift. Ett av stiften råkade jag halvt trampa på så nu sitter hypokondrikern Fröken Fräken här och undrar när stelkrampen ska komma...?

Mjuka sa...

Jättefin låda!! Den skulle jag också ta direkt! Ja flunsan har varit här hela julen och nyår. Nu börjar alla bli friska
kramkram Malin

millandante sa...

Det är ju synd att en så fin trälåda ska stå ute i kylan alldeles ensam!
Hoppas det inte blir långvarit med mailproblemen! Ha en trevlig helg!!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Fin låda!
Kul med lite roliga fyndställen ;)
Att saker får en liten story!
Jeanette

Monkan sa...

Det gjorde du rätt i, det är ju hål i den ;-) stoooort kvisthål, och det är ju sånt som är charmen. Du kan väl se det som att du städade på stan :-)

Jag har också en gammal trälåda (köpt, här hittas inget dessvärre) och jag har min symaskin i, men lådan stående på ena långsidan och sen blommor ovanpå men din symaskin verkar vara lite för hög för den ledden. Men du skulle väl ändå kunna ställa lådan på långsidan, och ha symaskinen ovanpå? Och sen böcker eller tidningar inuti lådan?

Problem med mail känner jag igen... Jag hade mailnotifiering till min hotmail men den upphörde plötsligt funka efter några månader, Hotmail verkar ha stoppat mina mail! så nu har jag satt min Spray-adress istället, trist. Det konstiga, när det hände och jag frågade om andra drabbats, var att "ingen" annan verkade ha mailnotifiering, hur klarar man sig då?! Då kan man ju bara hålla koll på ett par av de senaste inläggen men det händer ju titt som tätt att man får kommentar även på äldre, och det vill man ju missa, och riskera att verka nonchalant genom att inte svara...

Åh, jag såg sockerkakan. Fantastiskt fin blev den ju! Grattis :-)

batgirl sa...

Ja nu ska svångremmen dras åt igen!
Mysig träback du hittade mitt på ljusan dan! Har du konmmit på än vad du ska göra med den?
God fortsättning på det nya året!
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Var bara tvungen att kika in här på en blogg som heter som godis :) Vilken fina back du har hittat - du gjorde helt rätt att sno med dig den! Hade jag också gjort :)

/ Jenny

Anonym sa...

Slirade hit genom en kompis blogg=) Tänkte bara tipsa om vad jag gjorde med mina lådor. Jag köpte 2 likadana lådor fast en aningens mörkare. Den ena gjorde jag en tavla av till stugan där vi har ett havstema i "vardagsrummet" och den andra lådan skruva jag fast 2 gångjärn på ena långsidan och skruva sedan dit ett lock med skumgummi och tyg på.. wips hade jag både förvaring och en (fot)pall i samma rum=) Skickar en blogglänk på "tavlan" men hade visst inte nån bild på min pall än. http://rallyvera.blogg.se/2008/june/go-morrn.html

Två systrar sa...

Hej, kul att hitta din blogg:-) Skulle absolut måla lådan vit!!! Kram C&M

Anonym sa...

Hej vännen!

Så fin låda! Den skulle inte jag heller kunna motså, tur att du tog med dig den hem! Jag skulle måla den vit om jag vore jag ;).

Ha en skön söndag!
Kram H