fredag, januari 16

Personlig almanacka

Jag har tappat det helt. Kan man leva utan almanacka?
Njee, egentligen kan jag ju inte det men har på nåt vis lyckats under hela förra året.
Jag försökte nog inte ens köpa en almanacka utan hade mitt schema i plånboken hela 2008. Det är ju inte vidare charmigt så nu har jag köpt mig en hos Personligalmanacka



Jag är en person som skriver om inköpslistorna flera gånger innan jag blir nöjd. Vill att det ska vara snyggt skrivet och bemödar mig med rätt dyra pennor.
Jag älskar att göra kom ihåglappar och skriva långa iKEAlistor...
Man kan säga att jag älskar att skriva helt enkelt..

Almanackan blir lite som en dagbok i vuxenform. Jag plitar ner saker jag gjort, måste komma ihåg och sånt jag vill glömma.
Händelser i vardagen och jobbtider såklart!
Idag står inflyttningsfest på agendan!!!

20 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ååååh. Jag är förtappad. Inte nog med att jag sålde min själ till shoppingdjävulen igår (men jag var ju tvungen att slå till på lite tyger på halvareaprisetrean) jag har helt tappat stinget när det gäller textandet. Jag skyller det hela på datorn och photoshop. FÖrr var jag också precis som du och lade mig vinn om att göra fina listor, texta, göra grandiosa grattiskort osv. Nu... mjnäe... jag ska försöka lova bot och bättring! (och kalendern ligger nu i outlook! hur personligt är det?!?)

Jag hoppas pappa kan det här med att borra i konstiga betongväggar bättre än han kan gardiner, eftersom det är tänkt att han ska komma och sätta upp min nya hylla på tisdag. Helst vill jag ju få upp den NU men ska den målas är det nog bättre att göra det innan...

Anonym sa...

Jag ÄLSKAr den personliga almanackan! Had en för 2008, men det blev lite snålt i december så jag har inte haft råd att köpa någon ny :/ Just nu används en gratis studentalmanacka, tills man har råd med den personliga. För utan almanacka kan man ju inte vara! Jag är som du: skriver upp ALLT! Rätt så fascinerande att titta igenom när året är slut :)

Anonym sa...

åh så härligt det lät! jag är också sån där att jag vill skriva om, det måste vara snyggt! jag vill också ha en "vuxen-dagbok".... nästa år (när min nuvarande kalender är slut) ska jag minsann också införskaffa mig en personlig en...

ha en trevlig helg!

kram!

Villa Carl Larsson sa...

Åh vilken fin!! En sån skulle jag med vilja ha. Kanske ska lyxa till det med en sådan om jag får ett jobb efter utbildningen. Jag älskar almenackor och kan definitivt inte leva utan.

Jag är lite som du där tror jag. Skriver och skriver om och skriver för att få det snyggt. Noggrann som man är hehe.

Den stora burken köpte jag uppe i norr på en blomsterbutik, tro det eller ej, som heter Buketten. Du har säkert hört talas om den. Men jag har även sett den på någon webbutik. Ser jag någon fler så lovar jag att hojta till.

Annars så vet jag att Therese med butiken Himlen runt hörnet i Ö-vik hade jättefina glasburkar. Henne kan du maila och höra med. Hon har ju blogg om butiken också med massa bilder. Har du inte den adressen så säg till.

Ha så trevligt ikväll. Kram Josefin

Anonym sa...

Blev lite full i skratt när jag läste ditt inlägg. Det där med shoppinglistor, jag är likadan. Skriver om matlistan ett par gånger. Snyggt ska det vara och gärna efter hur sakerna ligger i affären. Ikealistor, attgöra listor osv osv.
Fin almanacka, tänkte också på en sådan iår, men Lärarförbundetskalender får duga. Ska satsa på en sådan när jag får jobb istället.
Ha en fin fin helg!

Camillas dagar sa...

Jag gillar också personliga almanackan. Hade en förra året och i år beställde jag en ny + en till bonustjejen. De är ju så himla snygga, bra i storleken och perfekt att man kan välja moduler själv, jag t ex har ju träningsmodulen som jag försöker fylla varje vecka. =)
Kram och ha en skön lördag! Jobb här snart...

Hem och Lycka sa...

Vilken snygging! Och inte lätt att bli av med den heller, att nån tar fel, när ditt namn står på framsidan!

kram

Sanna sa...

Jag har också en sådan. Haft det i två år nu och gillar den verkligen. Lagom format, hållbar och klart personlig.

Jo sa...

Vilken fin almanacka! :) Jag kan inte leva utan almanacka, då skulle jag aldrig hålla ordning på möten och grejer på jobbet! Så jag måste ha en. Vi får köpa almanackor genom jobbet, så det brukar bli ganska enkla och vanliga sådana (som ser ut ungefär som Ordning och Redas), men visst känns det mkt bättre och lyxigare med en sådan som du har!

♥ Fyra årstider sa...

Den blir toppen..jag skrev listor förr, men nu glömmer jag till och med att skriva dem..
Kram Lotta

millandante sa...

Härlig känsla när man har en ny och snygg almanacka att skriva i!
Ha det så trevligt i kväll!
Har lagt in en länk till din blogg.

Sus sa...

Hallå syster yster!

Ja den var fin och du är som jag, gillar att skriva snyggt! Det är liksom roligt att skriva... Vem är det som flyttar in?

Ha det gött syster!

Kram Sus

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Älskar att ha ny almanacka eller plånbok.
Flytta om grejer o skriva in födelsedagar, adresser etc.
Din är jättesnygg!
Jeanette

Anonym sa...

Ja vad vore livet utan listor....
Känner igen mig i det du skriver. Känns så bra när man fått lista upp allt man ska och vill göra. Snyggt och prydligt ska det vara dessutom.
Men säg det till maken som helt plötsligt kan ha kluddrat dit något på inköpslistan med sina spretiga krumelurer...suck bar att börja om igen. !!!
kram på dig.

Camillas nya hem sa...

Jag har också en almanacka därifrån, det är så bra att man kan göra den som man själv vill!

Anonym sa...

Dom är så fina, snygga och praktiska. Jag är supernöjd med min. Eftersom jag är lärare har jag den terminsvis så till sommaren är det dags med en ny för mig.

~Livet i byn

Britt sa...

jag har nått till dig
kram britt

Anonym sa...

Ja de kalendrarna är väldig fina. är lite sugen på en själv:)

Anonym sa...

Jag har också införskaffat mig en sådan personlig almanacka och jag älskar den! Hur kul som helst att man får "designa" den själv :)

Anonym sa...

var har du köpt den fina röda almanackan? vilken härlig blogg du har. den kommer att bli en ny favvo.
Mvh Malin "malla" sundqvist
malla.sundqvist@hotmail.com