lördag, januari 31

Soliga stränder...

Nu längtar jag bort..
Till soliga stränder och sena nätter..
Jag är ett klick från att boka en resa någonstans, vart spelar ingen roll bara det är sol=)
-07 reste jag och sambon till Malta och hua vad vi trivdes.
Vi sa då att det var självklart att återkomma, men man vill upptäcka resten av världen innan man kommer tillbaka.. Sorry Malta men det lär dröja..
Mitt favvoresmål just nu är New York. Där är det ju inte direkt varmt där men det gör inget, jag åker gärna ändå!
Annars kan ju alltid min chef stoppa ner mig i resväskan när han sticker till Västindien nästa vecka.
Bara ett förslag..



27 kommentarer:

Helen sa...

Härligt det låter att komma bort ett tag, det bästa med semester är att man slipper alla måsten- ingen tvätt, inget städande och mindre måltider att tillreda.

Sus sa...

Jag hänger med jag också! I resväskan alltså! Hehehehe...

Kram Sus

Milla sa...

Min drömresa är till New York... Får se om man kommer dit nångång! I sommar ska vi till Turkiet, har aldrig varit där. Ska bli så skönt att bara komma iväg!
Kram Milla

Anonym sa...

åh, jag vill så gärna åka till NY! har inte varit där än... trevlig helg!

kram!

♥ Fyra årstider sa...

Jag sitter och klistrar kort i barnens böcker från vår resa på Kreta förra sommaren..pratar om vad vår resa till rhodos kostar 30 laxar och då ingår all mat..fy vad det kostar..jag längtar med bort.
Kram Lotta

Anonym sa...

Jo tack jag hade gärna åkt och solat och glassat lite. Malta är helt underbart, jag var där på språkresa för några år sedan, så fint. Hade gärna åkt dit och turistat riktigt och bara njutit.
New York hade inte heller varit helt fel, någon gång får det bli en USA tripp.

Mia sa...

Åhh, jag längtar också efter lite sol och värme... men har också ett kallare drömresemål, nämligen Island. Vill dit och dyka, rida islandshäst och njuta av det vackra landskapet.

Kram Mia

In my house sa...

MUTTRAR, högt! en resa hade inte vatt dumt duuuu. Jag hänger på =)

Stor kram å go natt 0)

Anonym sa...

Jag reser flera ggr om år. Bor högt upp i sverige och vintern är lååång. Bestämmer mig från en dag till en annan. Ungarna åker ju på egna resor nu. Så spännande är det att upptäcka allt på 2. Allt har ju sin tid.

Sanna sa...

New York är bara bäst. Har varit där en gång och vi planerar en resa ditt under året. Men som du säger; hade man kunnat så hade var som dugit! ;)

Fröken Fräken sa...

Jag har en kollega som i förrgår bara slängde ur sig att hon och hennes man skulle åka till Dubai i en vecka. Bara sådär. Bäst att hon köper med sig en riktigt fin present till mig. Typ samma temperatur ute och sol. ;-) Själv håller man på och försöker att undvika att frysa bort, här man måste det vädras efter ett varv med oljebaserad grundfärg på min hallmöbel..

Undras hur länge det är tills det blir snöfritt och vår... jag längtar!!!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Mmm härligt med sol bad o sand mellan tårna...
Jag var i NY o det är en fantastisk stad. Bodde mitt på Manhattan. Kändes väldigt coolt när man var 21 år o hakade på allt som hände...
Men det är ju x antal år sen.
Nu skulle en charter till spanien kännas helt ok!
Kram Jeanette

Britt sa...

Va härligt! Jag har alltid ett sug efter att resa. Under våren brukar det gå bättre men på höstkanten brukar jag inte kunna stå emot.

Hoppas du hittar nån härlig resa!

Kram britt

Britt sa...

Va härligt! Jag har alltid ett sug efter att resa. Under våren brukar det gå bättre men på höstkanten brukar jag inte kunna stå emot.

Hoppas du hittar nån härlig resa!

Kram britt

Pysselpralinen sa...

Oh vad härligt! De där bilderna gör mig så ressugen! Just nu känns det som att en resa någonstans dit där det är liiite soligare och varmare än det är här i vintervärlden skulle vara väldigt härligt.
Vi diskuterar just om vi har råd med en NY-resa i maj...åh, det vore ju så himla härligt! Jag har längtat efter att åka dit hur länge som helst. Och eftersom det har varit världens mest populära resmål på sistone så blir man ju inte direkt mindre sugen.
Men nu ska jag njuta lite av dina härliga bilder och drömma om sommaren. =)

Ingrid sa...

Härliga bilder, nog längtar men efter våren just nu.

~Livet i byn

Anonym sa...

Vi hade planerat att åka till spanien i september men det blev tyvärr inställt så .... Men oj vad jag längtar efter att resa och se och uppleva ett nytt land :)

Anonym sa...

Hej!!!
Vilka underbara bilder du visar. Vem längtar inte bort när man tittar på dem.

Kram annica

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja du - sol och värme skulle verkligen inte sitta fel. Vi funderar vi med... :-)

Ha det fint!

Villa Carl Larsson sa...

Vilka underbara bilder. Nu längtar man ju utomlands till härliga stränder. Det skulle sitta fint det :)

Men New York låter spännande. Jag har varit till Florida och USA är ett häftigt land.

Kram Josefin

Nettan sa...

Ja , just idag längtar jag oxå bort till något varmare & soligare...jisses vad det är KALLT idag *brr*.
Tänt i kamin & dricker te ;0)
New York skulle jag med vilja åka till, men det lär väl aldrig bli av =0(.

Kram Nettan

Sus sa...

Kolla in denna, det är hon som har prickig katt butikenhttp://snyggemalin.blogspot.com/

IKT i min vardag sa...

Vad kul att den redan är framme...och på ;) Hoppas att den passar perfekt. Den var rolig att göra :)

Kram

Camillas nya hem sa...

Min drömresa är också till NY! Måste bara komma över min flygrädsla (som blovit så stor att jag numer inte sätter min fot på ett plan, svårt att komma till NY då). :)

MissMagicGirl sa...

Åh, jag vill också till något varmt ställe!
Underbart!!!!

Helena sa...

Åh fyyyy vilka härliga bilder... längtar också att åka iväg!!! Får vänta på den där lottovinsten *fniss* (eftersom jag ALDRIG köper en enda lott lääär det ju dröja)

Ha en mysig dag!
Kram HElena

Anonym sa...

Vad skoj att se dina bilder från Malta. Jag längtar tillbaka:P kram