söndag, januari 4

Nu dansar julen ut..




Nu dansar julen ut med buller och bång!
Det ser dock rätt tomt ut när allt rött är borta..
Lite vemodigt är det allt, men nu får jag en fin anledning till att hitta ljusa fräscha vårgrejer istället=)
Har kikat på en ny pläd och nytt tyg för vårgardiner, dax att göra lite vårfint även om det är långt kvar dit!

Ska testa Kitchen Aiden idag också.
Hemgjorda hamburgerbröd och tekakor står på menyn. Det blev inte så värst avancerade recept men det kommer jag lovar=)
Nu ska jag fortsätta njuta av ett vitt vardagsrum..

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, det känns lite naket nu när man plockar bort allt det röda och julen har verkligen bara svepat förbi känns det som.

Ha nu en riktigt skön söndag!
Kram H

Ingrid sa...

Jag har inte plockat bort julen ännu, gruvar faktiskt lite eftersom jag tycker det är rätt mysigt. Jag har inte så mycket rött hellre, så det känns inte för juligt än.

Spännande att höra vad du tycker om den nya snygga vita saken...

~Livet i byn

millandante sa...

Så många fina julgrejer du har! Ja det blir lite tomt, men härligt ljust!
Vad gott med eget hamburgerbröd!

Vero sa...

Här försvinner julen först till tjugondaknut, det har Dotra bestämt...

Så det är bara att stå ut tills dess och ska sanningen fram så behöver jag lampor till vardagsrummet också innan. Annars kommer det blir så mörkt.
Ska ut och shoppa imorgon, det får en alltid på gott humör.

Önskar dig en fin söndagskväll!

Jo sa...

Oj, du hade en hel del, ser jag :) Det går nog betydligt snabbare att städa ut julen här hemma... ;)

Ett tips till dina hamburgare: Ha i fetaost och persilja i hamburgersmeten och släng på en skiva rökt skinka när du "monterar" själva burgaren. Rivna mrötter är knepigt, men grymt gott till! :)

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Vist saknar man julpyntet när det är borta. Men det finns så mycket annat vackert man kan ta fram. Jag älskar tulpaner så när julen är borta då kommer tulpanerna in.

Kram Annica

Lisas inredningsblogg sa...

men åhh en kitchen aid. Congrats :D
Så mycke fint julpynt jag såg på ditt bord! Härligt att plocka undan för då går vi mot ljusare tider, fast julen kunde få vara i någon dag till tycker jag. ska plocka ner mitt på tisdag är planen. Imorgon blir det födelsedagskalas m släkten för Benny så jag orkar inte riktigt stöka.. Hoppas du har en myysig kväll!

Ulli sa...

Även här städas julen ut. Lika roligt som att ta fram julpyntet är det att ta bort det. Nu går vi mot ljusare tider.

Gott nytt år!
Kram Ulli

Anonym sa...

Åh.. hur gick det att testa kitchen aid????!!!
Jag är jätte nyfiken!!
Vilka fina julsaker du har!!
Kramis

♥ Fyra årstider sa...

la, la ,la tror inte att jag hörde något om kitchen aid..avundssjuk idag med..men lycklig för din skull:-)
Kram Lotta
Jösses vad mycket fint pynt du har!

Anonym sa...

Oj oj vad mycket jul du haft... jag har haft liiiite ytte pyte faktiskt...men den är kvar...