måndag, januari 26

Bästa pysslet 2008

Jag är utamanad av Fröken Fräken att visa mitt bästa eller rättare sagt vad jag är mest nöjd med i pysselväg 2008.
Jag pysslade en hel del och de största pysslen var nog vardagsrumstapetseringen och hallen, som målades vit från att vara väldigt Lila.
Vardagsrummet är jag nog egentligen mest nöjd med men det är roligare att visa hallen för där hände det mest=)

Köpte billiga grejer på IKEA för att inte slösa hela min lön på inredning men känner mig ändå fortfarande nöjd trots budgetvariant.
Det fattas en träram runt skoställen på väggen, annars är det klart!
Så här kommer en fotokavalkad av hallen...

Innan jag satte igång..

Helt tomt...

En strykning på gång..

Hyllor ihopsnickrade av IKEAgrejer och traderafynd. Ankarkrokarna köpte jag för en 20:a eller nåt.






Tavlan är hemmagjord med canvasduk och stämplar. Kärleken övervinner allt står det på tavlan, även skrivet på Latin under.



Så det var vår hall det!!!
Skickar utmaningen vidare till er som känner att ni pysslat både en och två gånger under 2008=)

25 kommentarer:

Sus sa...

Så fint det blev!

När slutar du jobbet i morgon? Jag åker med pendeln vid 17 tiden men jag hör av mig vilken tid jag är tillbaka i stan. Jag går då direkt till ditt jobb!

Kramiz längtas till vi ses!

Pöss
/Sus

Unknown sa...

Kanonfräsch hall! Och vilken förändring för en billig peng!

Helen sa...

Vilken fin hall du har! Jag gillar särskilt de tuffa nyckelhållarna!

Pysselpralinen sa...

Oh vad fint, vilket härligt "make over" projekt! Verkligen inspirerande för någon med tajt budget men homestyling behov.
Jag tycker att jag inte gör annat än greja och plocka här hemma men ändå blir jag aldrig klar, jag får liksom inte undan allt. Jag antar att jag saknar förvaringsutrymmen. Men nu när det börjar bli lite mer ordning så inser jag att det är ganska tomt på golvet. Mattor, hyllor och ett stort vackert linneskåp hade jag gärna fått i alla hjärtans dags present! =)

Och hörru, du som jobbar i butik (yes, shoot the messenger!), varför är det så erbarmligt ljus i provhytterna?

Jo sa...

Jättefint! En rejäl make-over! :) Jag gillar att du har svart och vitt som bas, det är så enkelt, men ändå så snyggt!

Grodmamman sa...

Så snyggt! Gillar också vitt som bas, men har snöat in lite på ek här hemma. Vitt och ek är min melodi!:)
Hur går det med virkningen?
Kram

Annas Lycka sa...

Vilken fin hall det blev...Jätte fint! Anna

In my house sa...

Fasen va smart de va med nycklarna,,, de ha jag aldrig sett innan!!! smart smart,,,!!!

Kram josse (förövrigt, så blev de självklart super)

Britt sa...

jättesnyggt! vilken förändring.

Var har du köpt nyckelhållarna?
Jag tror jag blev kär...

Kram Britt

Hem och Lycka sa...

Vilken skillnad, grymt fint! Cooooola nyckelhållare!

kram

Sanna sa...

Blev superfint! ;)

Mia sa...

Oj, vilken förändring. Det ser ju inte längre ut som samma hall, kanonfint!

Kram Mia

Milla sa...

Vilken fräsch hall! Håller också på och renoverar hallen , har bara inte valt tapeter än... Ska köpa samma skolådor som du har, det har jag iallafall bestämt!

Tack för tipset om semlorna. Ska nog baka det nån dag och unna mig en!
Kram Milla

Fröken Fräken sa...

Det var en väl utförd utmaning! Mucho snajs med vitt istället för lila. Det var ju så att den satte lite tankar igång hos mig med beträffande min hall som jag inte riktigt känner mig nöjd med. Ekhyllan och ekskohyllan känns justnu som stora mörka åbäken, men det kan bli svårt att smussla undan dem då jag fått dem. Men det kan bli att måla en annan hylla i helgen. Vit naturligtivs, även om jag blev nästan lite sugen på lila.. ;-)

Ja, de rosa tapeterna i mitt kök kändes som ett mycket märkligt val... de var liskom hudrosaaktigt, ingen hit alls! Men uppenbarligen har ju någon galning valt dem - ja, det övergår då mitt förnuft!

Förresten, igår började jag rengöra lite grånande brädor som jag i somras hittade hos herr Fräkens far. Har lite projekt på gång...

Camillas dagar sa...

Å, vad fiiint! Jag hade inte sett den där make-overn tidigare, så jag blev (som vanligt) supersnyggt!
Kramar!

Anonym sa...

WoW vilka fräna "nyckelhängare", man blir glad av dom :)

Anonym sa...

var har du köpt de fräcka nyckelhängarna då? Sådana hamnade just högst upp på min önskelista...

MissMagicGirl sa...

Vad fint ni har!

millandante sa...

Du har gjort det SÅ fint!!!
Har missat den där tjejen och killen med nycklarna.. Va häftiga!!
Man slutar aldrig förvånas över den vita färgens förmåga att förändra ett rum!
Kram

Tin sa...

Dwewt blev jätte snyggt!
Funderar också på att måla på tapet men tvekar lite eftersom jag inte vet om det är svårt att få det bra. Ser att du lyckats i alla fall väldigt bra!

Villa Carl Larsson sa...

Ingen dålig förändring minsann!!! Wow vad fint det blev. Och skoskåp är något jag verkligen skulle behöva men jag får tyvärr inte plats med några.

Ni har en jättefin hall som så mycket annat i ert fina hem :)

Kram

Johanna sa...

Hej! Vilken fin hall ni har men jag måste också säga precis som alla andra...vilka häftiga nyckelhållare! Vart har du köpt dem? // Johanna

Anonym sa...

så jäkla snyggt! dom där nyckelhållarna verkar det vara fler än jag som är nyfiken på! var är dom hittade?!

kramar!

Ingrid sa...

Eran hall är så himla fin, man blir glad av den och så syns det att det är nedlagt tid på att organisera och få det hemtrevligt.

~Livet i byn

DRÖMHUSET sa...

Vilken förändring det blev!En helt annan hall, jättesnyggt :-)

Kram Sofie