onsdag, januari 7

Gissa vad jag köpt??

Min hjärna har börjat fungera igen. Tror att det är all julmat som gjort den slö..

Gissa vad jag köpte i går?
Fuskfårskinnspäls.
Tusen tack alla för era fantastiska tips! Jag var nästan påväg till Kinna för att få tag i lite tyg, men bara nästan!=)
Hittade tyg hos Balders Hage för 210.- m

Nu är pallen klädd och jag hinner, i samma veva som häftpistolen åker i golvet, komma på ett nytt projekt. Fotpallarna!
Sambon suckar rätt högt när han fattar vad jag ska göra..
-Du tycker inte att du är lite väl snabb, säger han
- Vaddå snabb? svarar jag. ( Då har jag redan målat halva fotpallen ) haha!!!
Köpte nämligen en halv meter tyg och eftersom det nu blev en bit över, tänkte jag att en kudde var på sin plats.
Det vara bara det att fotpallarnas färg inte passade med grått fårskinn. Då bara måste man ju måla om, eller hur?


44 kommentarer:

MissMagicGirl sa...

Fint det är!

Anonym sa...

Snyggt det blev. Ett är säkert iallafall vitt och grått passar kanon ihop.
Lästa dina inlägg ang. Kitchen Aiden, kan tro att du är nöjd. När jag blir "rik" (hrm det vill säga har mer pengar än CSN) ska jag också slå till på en.
Kram Joanna

Anonym sa...

Nej men titta... sååå snyggt det blev!
Blev själv sugen på en kudde!

Dante sa...

hahahha det är nästan så man ångrar att man gav ifrån sig pallen när det blev så fin. Men det passar bättre hemma hos er, än hos oss.
Jag har hittat världens finaste soffa nu, tror inte ens jag ska måla om den utan behåller orginal. Men det som lever får se...

Boka in 17 jan. med inflyttfest.

Puss kram

Fröken Fräken sa...

Självklart min vän, självklart! Att fotpallarna ocså måste målas om. Klart att du ska sätta igång, det finns väl ingen tid som passar så bra som precis NU att sätta igång med pysselprojekt?
Själv köpte jag mig ytterligare en korg att införliva i samlingen. Jag håller ju redan på att måla två korgar, så då sitter ju en tredje fint!

Jaa, visst är det det mest underbara tygskåp i världen? Inte lika billigt som många andra fynd jag har gjort, jag var tvungen att punga ut med 600 kr för det, men då luktade det fräscht innuti, och det är det minsann inte alla skåp som gör.. och jag har öppnat många skåp!! Inte vill man ju ha ett sunkigt skåp till sina dyrgripar!

Fröken Fräken sa...

Pst! Jättefint fuskfårskinn! Där hittade du en bra variant!

Anonym sa...

Supersnyggt!!!Riktigt fint med fårskinnet till den tapeten! Kul med lite projekt! Ha det så bra! kram Pernilla

Anonym sa...

Fniss det är klart att avslutar man ett projekt hoppar det fram ett annt.
Riktigt snygga kontraster blev det!!

millandante sa...

Vad snabb du är och vad fint det blev!! Det är ju så mysigt att sitta på också! Klart fötterna också ska ha det gosigt... Kör så det ryker vetja!

Nettan sa...

Jisses, har du redan fått pallen klar !
Vad snyggt det vart =0).

Ja våran " gamla " Soda Stream funkar faktiskt fortfarande, men den har ej använts på flera år, bara stått i ett skåp långt in & dammat. Det enda positiva med den är att glasflskorna till den går att diska i maskin, det gör INTE den NYAS plastflaskor =0(.

Kram Nettan

Anonym sa...

Åh, så snyggt det blev! Vilken tur att du fick tag på tyg :)

Anonym sa...

jaja men så klart att man får måla om ifall lusten faller på :)

Tineling sa...

Det blev ju jätte fint! Jag har faktiskt också en vit pall med fusk-fårskinn i min hall :) ....men det är mer en bänk.

Lilla huset på prärien sa...

Pallen blev ju hur fin som helst - tror nog att fotpallarna också kommer att bli bra :)

Lycka till!

Kram Jenny

Ingela la la sa...

Vad snyggt det blev! Kanon.

Kram

Vardagstugg sa...

jättefin pall!

Annelie

Helen sa...

Vad snygg pallen blev, blev himla sugen på att skaffa en egen pall, vet bara inte var jag ska ha den.

Anonym sa...

Så fint är det! Blir alltid inspirerad när jag ser hur duktiga andra är. Själv är jag helt hopplös och har tyvärr noll förmåga till pyssel. Önskar dock det vore annorlunda.

Jo sa...

Aah, Balders Hage? Jag visste inte ens att de sålde tyg! (Jag har inte sett något i den på S Hamngatan iaf)

Det blev ju finfint, det där1 :) Jag tycker att sambon ska vara glad att du fortsätter när du ändå har ångan uppe, bättre det än att du sätter honom i arbete.. ;)

Anonym sa...

Fint!
Men den där webbshopen kommer jag inte in på...

Anonym sa...

Klart man måste måla. Hur skulle det annars se ut?

Anonym sa...

Vad fint det blev! Det ser så mysigt och härligt ut. Kram Sandra

Nettan sa...

Hihi! Du låter precis som jag, fort ska det gå!! Har man fått en idé så!! Blev himlans snyggt! Funderar på fårskinnsdynor till tolixpallarna i köket, blir lite kallt om rumpan!
Tackar för din jättegulliga kommentar hos mig, kul att du gillar!;-)
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Jätte fint Malla..nu blev jag sugen på fårskinn.
Kram Lotta

Anonym sa...

Pallen blev superfin!

Kram Anna

Sus sa...

Åh vad fint syrran!!!

Du är ju så händig du! Nu får du nog börja jobba på en inredningsbutik!!!! Det är ju där du ska vara!!!

Pöss
/Sus

Pysselpralinen sa...

Gud vad fint det blev, helrätt kombination med fårskinnet mot det vita. Helt rätt också att sätta igång och måla fotpallar direkt. Just do it!

Vart tar jag vägen om 8 månader? Tja...vad tycker du? Jag har faktiskt ingen aning. Men jag har några krav. Det ska vara nära min kärlek, så nära att man kan bo tillsammans allra helst. =) Jag orkar bara inte pendla längre då.
Och så ska det ju helst vara hyfsat nära vänner och familjen.
Och det innebär att det måste bli någonstans mellan Malmö och Göteborg tror jag. =)
Om jag får något nytt jobb då vill säga. För just nu har jag ju bara ett vik. Det skulle faktiskt vara himla skönt att ha ett fast jobb.

Hur går det själv med funderingar kring jobb och karriär? Det låter lite som att du grubblar och kanske till och med planerar?

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Såå snyggt!
Ja men det är ju bara att köra på när man ändå är igång, eller hur? :D
Jeanette

Lisas inredningsblogg sa...

Blev ju jättesnyggt!! Och tapeten är ju också godomligt vacker! Ha en trevlig kväll!!

Villa Carl Larsson sa...

Näe.. jag skrev ett rätt långt inlägg och så försvann det. Nu minns jag inte riktigt vad jag skrev men jag skrev bland annat att pallen blev supersnygg och vad roligt att du hittade tyg till den också. Du är verkligen duktig. Och påhittig!!

Kram

Anonym sa...

Du är så grymt duktig! Pallen blev jättesnygg, och det klart att du ska ge dig på fotpallarna nu, lär också bli bra! :)

Anonym sa...

Och tack för din gulliga kommentar förresten! :) Jag tycker det är så roligt att se hur andra bor så det är ju inte mer än rätt att "bjussa" på lite egna bilder :) Lägger upp från fler rum vid nästa städning, haha... Kram

Anonym sa...

Det blev jättesnyggt! Ha en trevlig helg! Kram

In my house sa...

=) =) vad glad jag blir för dina snälla ord.... Dom ger mig glädje hela dan..... =) tack tack....
- yes, Andreas är duktig,,, jag gör en ritning, förklarar, hjälper till och vips så har man de man ville.... Vi är ju lite såna som tänker att vi klarar allt,,, man lär sig på vägen.... Nu är jag sååå sugen på att trixa och fixa med betong 0) men vart m,m.... Superfint!

- Vilket fint skinn du hittade,,, verkligen äkthet över de!!! så fin så fin!!!!

Kraaaaaaam josse

(du får komma och flytta in här) fniss

Anonym sa...

Gud vad himla fint det blev =) följer din blogg daglingen och jag love it! Ha en bra dag!! Kram

Anonym sa...

Så SNYGGT det blev! Verkligen jättefint! Tack för snälla kommentarer om mina foton från Trysil :-)! Hoppas att du får en mysig helg! KRAMISAR!

HWITA DRÖMMAR sa...

Tack! Ja, jag är helt ny i blogg-världen! Men det är roligt! Har tidigare bara läst och inhämtat inspiration från bloggar men nu vill jag försöka ge lite inspiration tillbaka. Ska fortsätta och visa i bloggen vad jag målat och fixat i sommar/höst. Din pall blev superfin! Helt otroligt vad lite färg och nytt tyg kan göra, jag har faktiskt också en pall som jag målat och klätt i vitt fuskfårskinn, den köpte jag på auktion i somras för 10 kr.:) Trevlig helg! Kram Maria

Sanna sa...

Trevlig blogg du har. Lär återkomma! Kram

Anonym sa...

Åh vad fina dom blev! Jag är oxå ute efter sånt fuskfårskinn, men vart hittar man det???? jag vill klä om två stolar och min köksoffa, men hittar inte nånstans! Är det en webbutik du har köpt tyget???

Ha det så gott!

Kram H

Anonym sa...

Jättefint! Jag har haft samma tanke på att göra med mina köksstolar. Måla allt vitt och sätta sånt tyg på stolarna.. Finfint:)

Miss Agda sa...

Vad duktigt fixat -det blev ju superfint!!

Camillas nya hem sa...

Det blev ju tokbra? Vad kostade den sammanlagt? Under 300 kr väl? SUPER!

Anna sa...

Hej Malin!

Superhärlig blogg, det tackar jag för! Nu en fråga - vart köpte du fårskinnet? På http://www.baldershage.se hittar jag det inte, men ifall det är där ifrån, vet du vad jag kan söka på i sökrutan?

Återigen, tusen tack för en härlig och inspirerande blogg!

Med vänlig hälsning,

Anna

Malin sa...

Hej Anna! Vad skojigt att du gillar min blogg, även om den ligger lite i dvala sen Instagram kom😄 Har köpt ett hys ich kör igång bloggen snart igen. Ang fårskinnet så tror jag nog dom har det i butiken men inte på nätet. Har märkt att dom har mer i butiken än i Webbutiken. Dom e ju supergulliga så om du slår en signal till dom så skickar dom säääkert. Tror jag såg på stoff och stil med. Dom har en webbutik med.