torsdag, januari 22

Hemligt...

Gissa hur mkt jag svor i går kväll under min virkning?
Tålamod har ju aldrig riktigt varit min grej så det är inte helt oväntat att jag är i chocktillstånd över min virkningsfärdighet så att säga.
Man är inget underbarn, det kan jag ju skriva under på, men jag ska klara av det så är det bara.
Har jag inte tålamod så har jag en väldans massa envishet och det kommer man långt på=)


För någon vecka sen anlände ett litet paket från Fint Hemma
Hittade söta saker i hennes webloppis och nu sitter en av sakerna på väggen..
Slängde dit lite text också. HEMLIGT. Jag gillar det ordet för det låter förväntansfullt och roligt på nåt sätt.
Lilla fina väggburken ska bli sedel och myntgömma. Det är köpstopp hela februari och då ska man lägga sina slantar där de kan växa på hög=)


Tack alla rara för era goa och härliga kommentarer. Ni förgyller min vardag!!

Tillbaka till virkningen...

17 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

Hej...

Jag gillar dina stämplar.... (för visst är det stämplar) var har du hittat dem? Jag letar efter stämplar....

Filten ser så fin ut, önskar dig all lycka till, jag har aldrig virkat... någonsin... tror jag!

Kram Linda

Britt sa...

Det är inget dåligt projekt du valt med tanke på att du inte virkat så mycket innan ;-)
Är imponerad!

Använder du shabloner eller stämplar?

Kram britt

sand mellan tårna sa...

Tack för blixtsnabbt svar!

Jag som beställde därifrån igår... *suck*

Kram L

In my house sa...

Åååå, så bra å fin.... Jag har oxå en gömma med pengar =) inga stora men kan ju bli!!!! sen har jag ett ställe med mynt,,, som är mina sol-pengar!!! klurig måste man va


krammmmmmmm j

millandante sa...

Roligt med ordet hemligt på, då måste man ju bara öppna den....
Ha en bra helg!

Ingela la la sa...

Vad fin den var! Och med köpstoppet kommer ju pengarna att fylla burken på nolltid! =)

Du får allt kämpa på med virkningen så du kan lägga ut en manual för hur jag ska göra sen...;-)

Lycka till!

KRam

Helena sa...

Håller med om att ordet "hemligt" är otroligt laddat! Man blir sååå nyfiken att se vad du har där i =)

Duktig du är som virkar! Vill också lära mig!

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Helena

Fröken Fräken sa...

Ja du... köpstopp. Jag tänker sisomså, att man ska inte försöka sig på något som är helt omöjligt..;-) Sådant går ju inte när det är tygrea på Ohlssons tyger. Det kan hända att det köpts tyg, och det kan hända att symaskinen kommer att gå varm i helgen!

Vilken bedårande gömma, jag skulle behöva någon bra låda för kvitton man bör spara på :-)

Grodmamman sa...

Här har jag en sparbössa från Cult där jag lägger alla "guldtior".
Vad är det som inte fungerar med filten? Jag kanske kan hjälpa dig?
Maila om du vill ha hjälp så ska jag försöka förklara hur du gör. Det är enkelt när man väl kommer på det.
Kram

Ingrid sa...

Men du är ändå så himla duktig, ska bli så kul att få se ditt slutresultat.

~Livet i byn

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Du måste meddela oss hur det går!

Själv passade jag på att besöka sonens klass just den dagen de hade slöjd o skulle virka! Hihi!
Jag lärde mig luftmaskor...sen då??

Köpstopp är en bra ide´, undrar när..
Hemliga lådan är jättesöt!

Trevlig helg!

Jeanette

Villa Carl Larsson sa...

Så snyggt det blev. Man kan minsann använda bokstäver på hur mycket som helst. Och färg också för den delen :)

Kram Josefin

DRÖMHUSET sa...

Man vill bara lyfta på locket och se vad som finns i *fniss*
Superfint!
Lyktan var slutsåld nu såg jag, men en butik som jag kommer kika in i titt som tätt ändå :-) Mååånga fina saker hade hon där.
Trevlig Helg!
Kram Sofie

Anonym sa...

Jag är väldigt lik dig, jag har inget tålamod. Det är bara till att svälja och svälja så kommer det att gå.

Kram annica

Anonym sa...

Men du kan väl tipsa om nåt annat matbröd som du gillar?

~Livet i byn

Anonym sa...

Jag tar gärna receptet på båda, tack :0)

~Livet i byn

Anonym sa...

Hej!

Så snygg skrift! Är det stämplar? Vad har du i så fall hittat dom? Maila gärna på 78a@live.se då jag inte har någon egen blogg.

Kram Anna.