söndag, januari 4

Loppisfynd

En ynklig pall om ni frågar mig.
För en Tjuga fick den följa med hem och nu ska den förvandlas.
Ett fasligt fult tyg ligger ovanpå, skitigt och hemskt..det ska bytas ut mot svart sammetstyg.
Färgen är väl inte läcker för tillfället men pallen har helt klart potential. Nu är den vit och blank, tjo ho!


Sydde rödvitrandiga gardiner till sovrummet i gårkväll. Rött är snyggt i rätt mängd har jag kommit på!
Strök tyget lite dåligt, vilket gör att jag inte är helt nöjd när jag sneglar på gardinen..(skrynkligt lite varstans)
Suck, måste väl fixa det, bara för att få ro i kroppen. Sånt kan reta mig nåt så hemskt.

För er som är intresserad av hur Kitchen Aiden fungerade kan jag ju meddela att jag är SÅLD!=)
Jag kommer vilja baka varje dag. Snabbt enkelt och fantastiskt smidigt! Hujeda mig säger jag bara!

16 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Nä, nu är det bestämt; jag måste måla något!! Har en korg som pockar på uppmärksamhet, men jag vet inte vad den är målad med innan så jag måste köpa oljebaserad färg. Blev himla nyfiken på den där braiga loppisen som du varit på, här har ju naturligtvis alla loppisar tagit julledigt precis under den tiden som jag är ledig så här görs inga fynd. Fast under mitt ivriga städande under flera dagar har jag ju insett att jag borde inte få lov att köpa mer grejer. Okej, kanske bara lite vitt tyg till mitt projekt. Men annars så! När kommer bilder på de nya gardinerna?

Anonym sa...

Vilket fynd...kommer säker bli super snygg.
Kul när man springer på sådana saker som har potetial.
Kram kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Gott Nytt År!
Hoppas att jul och nyår varit bra. Själv har jag kommit hem igen och försöker komma igång med vardagslivet. Kommer alltid ner i en liten "svacka" efter att jag rest från mamma, pappa och "hemmet". Men snart är det nog som vanligt igen!

Pallen är verkligen fin i designen. Och för 20kr är det ju rena fyndet. Det kommer bli så fin i vitt och med nytt tyg!

Hoppas nu att du får en riktigt bra start på veckan!

Vero sa...

Pallen kommer säkert att bli tjusig.

Jag har också lite grejer hemma som skall fixas till. Men först måste övervåningen bli klar så jag kan ställa upp det där på en gång, så det får vänta ett tag.

Ha en fin dag!

Helen sa...

Den pallen har verkligen potential. Kommer bli jättesnygg tror jag!

millandante sa...

Verkligen ett fynd! Loppis är livet!!
Håller med om att rött i små doser är väldigt snyggt!
Roligt när man är så nöjd med en sak som trots allt är en ganska stor investering! Jag säger det igen, det kanske blir ett bageri...

Camillas nya hem sa...

Den har verkligen potential, syns ju lång väg!

Visst är skrynkliga gardiner jobbigt... Usch. Haha! :)

Pysselpralinen sa...

Jamen tjena! Tjejen har fyndat på loppis! Och vilket fynd sen, den där pallen har ju verkligen potential. Vilken loppis var det, någon som jag känner till? :-)

Igår var jag faktiskt en kortis i Göteborg för att hämta lite grejer från min vind som inte hunnit komma upp till Sthlm än. Bland annat dammsugare och strykjärn. Sånt som kan va bra att ha. ;-) Då hann jag med en liten lunch på Ethéls och njöt av en promenad i utkanten av slottskogen. Åh, suck, vackra Götet!

Kitchen aiden gör mig grön av avund. Men jag förstår att livet inte alltid är rättvist, så det är bara att bita ihop och se glad ut och istället glädja mig åt hur ljuvligt det måste dofta hemma hos dig! Ser fram emot att få se prov på alla bakverk du svänger ihop i den! =)

Jane sa...

jag trodde jag skulle få se en fin bild på thekakorna och hamburgerbröden..men icke;P
ja du kunde ju ge mig klå´n på att pallen skulle bli vit;) jaa idag har vi fortfarande svinkallt...brr så jag har idag roat mig med att lite lätt städat bort julen:( nä nu ska jag kolla va loppan gör.. puss och kram

Hem och Lycka sa...

Urfin pall, kommer bli kanonsnygg!

kram

DRÖMHUSET sa...

Så fin pall, ett FYND!

Älskar med min Kitchen Aid, snygg och bra, kan det bli bättre :-D

God fortsättning på 2009!

Kram Sofie

Tineling sa...

Å! Jag tror den kan bli hur fin som helst!!! Det är bra med pallar...man kan lätt placera dom! Kan du inte visa bild på gardinerna också. Kram Tina

Anonym sa...

Det ska bli spännande att se förvandlingen. Kram Sandra

Britt sa...

jag har också fyndat en pall, fast med lock och en massa småfack i. En sypall, kanske det heter..

Jag satsar också på vitt, tyget har jag inte bestämt ännu, vi får se.

Kram Britt

Jo sa...

Ojoj, en tjuga? Bra fynd! :) Själv har jag knappt vågat mig utanför dörren, än mindre gått på loppisar, det har varit kallt ute och varmt och mysigt inne ju ;)

Snart, ska jag loppa lite dock, vi får väl se om vi står och sliter i samma sak en vacker dag ;)

Villa Carl Larsson sa...

Vilket fynd! Den kommer bli görsnygg när du stylar upp den :)

Kram