tisdag, januari 6

Håll till Godo..

I brist på fårskinn får jag väl nöja mig med att visa sovrumsgardinen. Håll till godo, den är så skrynklig att jag inte visar mer..
Har ingen strykbräda så det är mer krångligt än kul med strykning. En handduk måste läggas ut på köksbordet, skarvsladdar måste dras sen ska det strykas..nä, det är verkligen inte så glamoröst alls!!


Testkörde K.A i går igen=)
Det blev kanelbullar med mandelmassa och choklad. Gissa om det var gott!
Nu är det inte jobbigt och kladdigt längre när man ska baka. Ett ögonblick sen är degen eller smeten klar.
Fick ju Leilas Piece Of Cake och då ska man minsann testa allt också=)

21 kommentarer:

Helen sa...

Läckra bullar! Har ju ingen Kitchen Aid men jag fick också A piece of cake så det är väl bara att börja baka, eller?

MissMagicGirl sa...

Oh nu blev jag sugen på bulle! :P

Camillas dagar sa...

Gud vad gott med bullar! :)
Varför har du ingen strykbräda?? Jag skulle inte klara mig utan en.
Kram kram!

Jo sa...

Åh, bullar! Tur i oturen att jag inte har en K.A, jag ska ju inte ta sånt nu på ett tag... ;)

Jag säger som Camilla: Hur klarar du dig utan strykbräda? :)

Fröken Fräken sa...

Du verkar ju ha fått en hel del fårskinnsanskaffningstips i inlägget nedan, men det där med att hitta en tygaffär som har helgdagsöppet det blir nog svårt... håll ut och tänk att det alltför snart blir onsdag (och jag måste börja jobba igen) och du kan hitta ett. Jag har sett att de har fuskisvarianten på Ohlssons tyger och på Åhlens, men det är ju ganska stor skillnad på olika ställen kring hur naturtroget det är.

Stiligt randig rullisgardin!
Men människa hur klarar du dig utan strykbräda?!?! Min står tyvärr framme jämt, jag har insett att det inte är någon idé att ta undan den eftersom jag använder den i stort sett jämt. Om inte annat kan man ställa lite grejer där som maninte vet vad man ska göra med...

Villa Carl Larsson sa...

Visst är det härligt med en bakmaskin. Jag har en också men inte lika snygg som din :) Fick en av mamma för två år sedan som är helt perfekt. Inte snygg att ha framme på bänken men klart perfekt att baka med. Det räcker också!
Ser väldigt goda ut dina bullar *mums*

Och den ser ut att vara snygg gardinen. Jag ska försöka mig på att sy en till sovrummet. Kanske till nästa helg då jag är ledig. Jag får se hur det går. Tänkte mig en rullgardin. Som din ungefär.

Kram och hoppas allt är bra med dig.
Förresten, jag fick en cult design tomte av mamma i julklapp. Då tänkte jag på dig :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack! Nu har jag bestämt mig, det blir en K.A även för mig... Har tvekat och funderat länge nog nu.

Kram Marie
PS. Du har en jättefin blogg, jag gjorde mitt första besök här idag och jag återkommer.

Vero sa...

Nu blev jag hungrig...

Nettan sa...

Mmmm...ser mumsiga ut !
Det finns en liten strykbräda på IKEA för typ 59:- att ha på bordet, kanske vore nått !

Kram Nettan

Anonym sa...

Mums och mums igen! Är väldigt svag för kanelbullar... ;)

Dante sa...

Jag kräver att du sparar minst en av dessa bullar till mig, annars skall du få se på andra bular ;)
Puss på dej gummsan! Fin fin gardin oxå!

Anonym sa...

Vilka bullar!!! Låter ju himmelska gott! Hoppas att du har haft en bra helg! KRAMISAR!

Ingela la la sa...

Tur att jag inte har en Kitchen Aid =) Såna där bullar kan jag inte ha hemma ;)
Ser helt fantastiskt ut!

Kram

Ingrid sa...

Oh men människa? Tänker du ta kål på en redan sjuk en ;0) Blev grumt sugen på kanelbullar nu. Måste vara extra goda om de är gjorda med en KA. Ge mig EN nu!!

~Livet i byn

millandante sa...

Baka bullar är ju mycket roligare än att stryka!! Ser så goda ut!!

In my house sa...

NÄMEN,,, missade tomten, att du inte ägde en strykbräda,,,, ajabaja tomten!!!!


=) Kraaaam

Ewa sa...

Vilken mysig blogg du har. Hittade hit via en annan, och nu minns jag inte vilken då jag vart sittandes ang "fårskinnet" du letade efter. Kanske du fått tag i det redan, men jag har iaf sett en massa bloggare beställt sådant från en affär i Falun. Nu minns jag inte namnet, men det är nåt med "Gruvan" tror jag...

Bullarna ser ljuvligt farliga ut! Choklad... Mums! Måste testa det nån gång.

Mvh
/Ewa

Ewa sa...

Hittade det! =) Gruvgatan 13, heter butiken.

http://www.gruvgatan13.se/

Har själv tänkt beställa och klä om kökssoffan och stolarna, men det får bli senare. Nu är pengarna nästan slut då det varit jul..

/Ewa

Tineling sa...

Å gardinen ser ju jätte fin ut!! Och blommorna du har i fönstret ser så fina ut!!! Mysigt!!!

Helen sa...

Hej!
Du har en award inne hos mig!

♥ Fyra årstider sa...

Nu blev jag sugen på att sy gardiner..men ditt prat om KA lyssnar jag inte på..du vet jag är ju lite avis...förlåt.
Kram Lotta