söndag, januari 11

Made By Mallaco

Tavlor är snyggt men det är svårt att hitta den rätta. Jag har nog egentligen aldrig lyckats hitta en tavla som jag verkligen verkligen älskat!
Jag är iofs inte riktigt en tavelmänniska heller, så det kan ju vara en orsak till varför våra väggar ständigt är tomma.
Ramar gillar jag däremot. Helst stora med krusiduller på.. så när jag hittade denna ram på Hemtex, kom jag på att det skulle få bli en tavla Made By Mallaco.


Det är inte alls svårt att göra själva tavlan. Det svåra är att komma på vad man ska skriva...


Har dessutom råkat ut för en magbacill som vägrar släppa greppet. Jag är på bättringsväg men hemmet förfaller och pysslandet blir lidande.
Tur att jag har en del framförhållning vad det gäller inlägg. Bara att publicera sen dyka ner under täcket igen.
Känn ingen sorg för mig Göteborg..

26 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin tavla!!! En sådan ram vill jag ha. Får nog åka till Hemtex en runda.

Ha en bra dag! kram Pernilla

Anonym sa...

Hejsan! Det blev en jättesnygg tavla. Jag undrar var du köpt ditt zinkhus. Skulle också vilja ha ett sånt! Krya på dig

Anonym sa...

Kalas fint..
Tråkligt med magen.
Hoppas du piggar på dig snart.
Kram kram

Fru Bes Blogg sa...

Du har ju så himla snyggt hos dig! Jag brukar kika in hos dig lite då och då och det är alltid något nytt och snyggt som du har fixat med! Keep up the good work!!

/Fina

Malin sa...

SVAR TILL JENNY:
Zinkhuset är köpt hos bloggerskan Gårdsromantik Havsviken men går även att hitta hos Carlssons interiör&Design.se
Husen finns i tre olika storlekar och detta är det största!!

Lycka till!

Anonym sa...

Krya på dig nu, sängen låter som en bra plats att vara på för dig just nu.

~Livet i byn

In my house sa...

Usch då bruttan,,, hoppas de inte ä någon långvarig basilusk i magen!!!! ajaj.....

Krya på dig,,, kraaam j

Anonym sa...

Vilken fin liten tavla. Kul att pyssla ihop något eget. Jag har samma problem som dig med tavlor, lyckas aldrig hitta något jag gillar. Meen jag tror att det börjar lossna lite nu...

Hoppas att du mår bättre snart så att du kan återgå till allt pysslande. För min del är det skolarbeten som får hemmet att förfalla, puh dammråttorna och jag är snart tighta ;)

Kram Joanna

Villa Carl Larsson sa...

Hihi jag har gjort samma sak som du. Har några inlägg på lut som bara väntar på att få publiceras. Känns great att göra så för man vill ju gärna kunna bjuda på lite inlägg med jämna mellanrum. Jag gillar din blogg jättemycket. Du verkar vara en härligt fräck och glad tjej :)
Och ramarna blev ju superfina. Kul att hitta sitt eget sätt. Och jag håller med dig.. jag har heller aldrig riktigt fastnat för en tavla så det blivit någon förälskelse. Den tavelramen däremot som du visar gillade jag super mycket. Men den finns väl inte kvar förstås?!

Jasså så syrran din jobbar i Ö-vik. Lyllo henne som har så nära till en så fantastiskt fin butik. Nu börjar ljushusen tyvärr sina hos henne i butiken men det kanske kommer in fler. Hoppas det för din systers skull!
Visst lyser de fint alltid. Jag tänder dem i princip varje kväll :)

Och termosen kan jag som sagt varmt rekommendera. Jag tycker den är kanon. För mig fanns det bara två alternativ på färg och det var blank eller matt vit, och matt vit fick det bli. Jag ångrar mig inte.

Hela Mineserien är så fin. Har ett par svarta glasskålar i olika storleker som jag gillar jättemycket. De svarta och vita färgerna är finast tycker jag :)



Kram från mig

Villa Carl Larsson sa...

Hehe nu lät det som att jag köpte termosen själv men det var strikta önskemål på önskelistan *fniss*

Vikeskärs hem och vardag sa...

Lådan blev snygg i svart och fina tavlor. Jag har med en magbacill som vägrar släppa :( Nyss sovit 3 timmar.
Krya på dig, kram

millandante sa...

Pysslandet är ungefär som med ordspråket! Och i ditt fall blir det bara goda bitar!
Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Stackars dig, min magsjuka försvann men istället fick du en släng av den. Krya på Dig! Videkvistar är ljuvliga. Jaså, ja men den sidan ska jag kolla efter fårskinn. Tack för tipset!!! Kurera dig så att du kan bomba oss läsare med inlägg sen. Snygg vit ram förresten, väldigt snygg om jag får säga det själv. =) Ha de gott! Kram Madeleine

Fröken Fräken sa...

Snitsigt mademoiselle Malla! Tänk, de kunde nog inte Classe anna vilka tjusiga stämpeltavlor det skulle bli över hela landet när de köpte in de stämplarna..

Okejrååå, jag kommer väl över att du målade lådan svart. Okejrrå, den blev ju snygg så också.

Har alla förkylningar nu bytts ut mot magsjukor? Då tar jag faktiskt hellre en förkylning (därmed INTE sagt att jag vill bli sjuk nu, nehej tack!!) Det är väl bara att du kravlar tillbaka till sängen och bullar upp med lite inredningstidningar..

Anonym sa...

Tack för hjälpen med zinkhuset, ska beställa en på en gång!
/Jenny

Helen sa...

Vilken fin tavla! Snitsig text, håller med om att det svåraste är att komma på vad det ska stå.
Hoppas att dina magbaciller försvinner snabbt, magsjuka är det värsta jagv et.

Sus sa...

Snyggt!

Krya på dig syster yster!

Kram Sus

Nettan sa...

Hejhallå på dig! ..stackare, hoppas du kryar på dig snart, magsjuka ä inge kul alls!! Tur att du har lite inlägg på lut så vi inte behöver gå här å vänta iallafall!!;-)
Tavlan blev kanonsnygg!! Tror vi ä en hel del stämpelberoende här ute i bloggvärlden!!
Kram Nettan

Ingela la la sa...

Krya på dig!

Riktigt snyggt! Känns som jag upprepar mig här hos dig hela tiden...

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Du är ju kreativ Malla..snyggt blev det.
Kram Lotta

Anonym sa...

Fyndade också en snirklig vit ram på Hemtex förra veckan, halva priset (men de har de ju å andra sidan jämt!) ;)

Hoppas du kryar på dig snart, känner mig själv fortfarande lite kass, men det är ju självförvållat. Tänk vad man orkade för tio år sen, som sagt.. ;) Kram!

Anonym sa...

Mycket fin ram =) Får jag vara så fräck och fråga efter priset ;) Ha en trevligt kväll . Kram

Anns Gröna sa...

Hej på dej!
Hoppas du snart kryar på dig igen! Jättefin ram du hittat gillar också de snirkliga. Har några gamla liggande - kanske ska jag måla dem vita, det var ju riktigt snyggt! Läckert med text istället för bilder.
Kram
Anns Gröna

A home far away sa...

Håller med tavlor är jättesvårt, tills jag flyttade till Singapore hade jag endast 1 tavla.

Superfint blev din egna tavla, me like!

Kram Gunilla i Singapore

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jag har också svårt för tavlor - hemma hos mig.
Men jag köpte ett snyggt tyg o spände upp på en ram.
Tyget Havstulpan från Mairo, i svart/grått/vitt.
För mig är det konst, kan sitta o titta på den med beundran i ögonen :)
Jeanette

Tin sa...

Å vad fint att du stämplat på tavlan. Jag ÄLSKAR stämplar och håller gärna på med små projekt. :D
Du har en väldigt fin blogg!
Kram Tin