lördag, januari 10

Svart eller orginal thats the question!!

Nu har jag nästan bestämt vad jag ska göra med trälådan jag hittade. Dels ska den få vara förvaring åt alla mina tidningar. Väldigt bra!
Sen tror jag minsann att den ska få bli svartmålad.



Jag kom på att om jag målar den vit förstör jag hela lådan. Den kommer att försvinna in i väggarna utan att göra intryck. Så vill jag ju inte ha det!
Därför kom jag på att den ska få bli svart. Just för att vitt och svart är så underbart ihop och det ger så mkt för ögat.
Synd bara att jag inte har svart färg hemma..
Här samlas burk på burk i olika nyanser av vitt..blank, halvmatt och matta färger.
Dax för ett besök hos färghandlaren igen då ja..=)

Eller vad tror ni, begår jag ett misstag med att måla den svart?

22 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Svart blir jättesnyggt!!
Lycka till, nyfiken på resultatet.
Du har såå snyggt hemma :D
Jeanette

DRÖMHUSET sa...

Kommer bli så snygg i svart, som du säger annars försvinner den. Sen så matchar det tavelramen med sen:-)
Du har det så snyggt hemma, gillar sidebordet, vart kommer det ifrån?!

Kram Sofie

Ingela la la sa...

Kommer bli snyggt med svart! Du har rätt att skulle den bli vit så försvinner den! Gå och handla färg du ;)

Kram

Miss Agda sa...

Svart!!!! Vilken kanonfin låda!

Camillas nya hem sa...

Det du säger stämmer helt klart, den kommer försvinna om du målar den vit. Men jag tror att det skulle vara snyggt också! Men om jag tvingas rösta röstar jag för svart! :)

Sus sa...

Svart blir bäst till det vita!!!!

Kram Sus

Anonym sa...

hej malin

det var inte i går vi sågs

du har gjort fin blogg.

hopps du har det bra

du kan väll höra av dig

så jag får veta hur du mår? och vad du gör.
kram morbror Tage
t.edstrm@telia.com

In my house sa...

Hej hej..... Jättefin "låda" charmigt å bra å ha till allt.... Som du säger, är vitt inte den rätta färgen denna gången....
- Jag hade använt,, någon grå lasyr,,, eller pulvret som ja ha glömt namnet på nu, som blandas med natriumk....... så att de ser ut som den hade legat ute i regn å rusk...... silvergrått....
Kraaaam josse

HWITA DRÖMMAR sa...

Halloj! Tror att det blir en fin kontrast med svart. Kanske skulle det vara snyggt att måla den svart eller mörk lasyr och sen måla vitt ovanpå och shabba till den lite så de mörka framträdermer lixom. Så den ser gammal ut:) Blir nog fint vilket du än väljer:) Kram Maria

Anonym sa...

Jag tycker om trärent och tycker dessutom att den funkar väldigt fint precis som den är som en liten rolig avstickande detalj i inredningen. Men... man ska göra som hjärtat säger, inte som andra tycker :)

HWITA DRÖMMAR sa...

Det var snabba ryck, här går det undan:) Jag har antikmålat mitt soffbord, målade det först med en bets i mörkbrunt. Sen målade jag med en matt vattenbaserad lackfärg ovanpå 3 ggr ungefär. Slipade lite mellan varje målning så jag fick fram den mörka betsen under..man kan även måla med vit grundfärg ovanpå betsen, det blir också fint! Men det är inte lika praktiskt då det är svårare att få bort fläckar! Kram Maria

Anonym sa...

Jag tror också att svart kommer att bli supersnyggt!

Hoppas att du har en bra helg!
Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Jag tycker den är supersnygg som den är. Men det är ju min åsikt. Du ska ju göra som du känner. Men det är ju alltid roligt att höra vad andra tycker. Det kan ibland underlätta ens beslut. Jag gillar trä och vitt så just därför. dessutom ser ju lådan lite retro ut så..

Men jag håller också med dig om att den kanske försvinner med det vita i övrigt om den också blir vitt. Men jag säger för den delen inte att svart inte skulle bli snyggt för det skulle det också bli. Nu blev det lättare va haha. Som den är eller svart, helt klart.

Kram tjejen

Jane sa...

Vi har haft kring 8-10 minus och det är helt ok för mig! har tagit promenader med Leo, skönt;)
Idag har vi åkt skoter hela dagen så nu har jag fått rikligt med friskluft=)
Puss

Anonym sa...

Den kommer att blir superfin i svart. Kram Sandra

Södralycke sa...

Låter jättesnyggt med svart tycker jag!

Trevlig helg! Kram Johanna

Från koja till slott sa...

Hej! Det blir ju supernice! Men jag hade nog satsat på att måla den svart, kan nog bli snyggt!

Måste fråga vart du köpt den översnygga skänken du har lykthuset på??? Kan nog gissa att det kanske är loppis?? Sååå himla fin! Är på jakt efter precis ett sånt bord!

KRAM Pernilla

Jo sa...

Jag tror att den kommer att bli finfin som svart! :) Men så är jag ju också ovanligt förtjust i just svart/vitt!

Ang balkongplanering, så har ju snön smält bort nu, så det är väl bara att köra på? ;)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Den kommer bli snygg i svart. Härligt med konstraster!

Ha det fint!

Nettan sa...

Japp, svart får det bli !
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Har du fler trärena möbler/saker i rummet? I så fall tycker jag att det blir toppenfint om denna också fortsätter att vara trären. Så har man en färg som återkommer i rummet, det är harmoniskt. Hm.. jag tycker nog att den ska vara trären hur som helst, även om jag verkar gå emot alla andra här!

Och tack för berömmet angående tavlan! Är rätt nöjd själv! :-)

Magen verkar ha bättrat sig, jag misstänker tacosen som jag åt i fredags låg bakom illamåendet...

Några fynd blev det allt på loppisen, har man nu släpat sig dit så kan man ta mig tusan komma hem med några fynd!

Anonym sa...

Svart bets/lasyr kanske är ett alternativ? Det är ju snyggt när man ändå får behålla "träkänslan" :)