fredag, januari 9

Otålig..

Har helt glömt bort att visa hur badrummet blev med den nya byrån som målades om.
Är väldigt nöjd med förvaring som sväljer alla mina skönhetsprylar, att den är fin med läckra knoppar dessutom, gör inte saken sämre!
Badrum är lite kluriga eftersom kakel på väggarna gör att man funderar både en och två gånger innan man sätter tänderna i hyllor och skåp där inne.
Ett tag tänkte jag lägga kakel på tvättmaskinen för att dölja den annars så tråkiga yta men la ner den idén. Hittade väl nåt roligare pyssel istället helt enkelt.

Ja tålamod är en dygd har jag hört..
Jag kan komma på tusen pysselidéer men inte ens hälften blir verklighet. Varför?
Jag är så otålig och vänta är inte riktigt min grej.
Sambon kallar mig sucken av den enkla anledningen att jag väldigt lätt blir både uttråkad och rastlös. (jag suckar väääldigt ofta)
Satt och funderade på vad nästa projekt skulle vara och insåg att jag redan är inne på balkongplanering. (Det snöade igår bör ju tilläggas)
Jag skulle vilja kalla det framförhållning, inte sant?=)

25 kommentarer:

Vero sa...

Hahaha... jag har ungefär lika mycket tålamod jag...

Ha en trevlig helg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev! Lådor är alltid perfekt förvaring i ett badrum, och tyvärr ofta en bristvara. Lådor sväljer så mycket av alla dessa småsaker som på hyllor bara ligger och dräller.

Ha en riktigt fin helg!

batgirl sa...

Vad fint det blev på badrummet. Skåpet passar ju perfekt där.

Anonym sa...

vi har en garderob i badrummet som är guld värd!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja men visst är det så, ibland får man nöja sig utan Lexington och ta det billigare alternativen...
Kul att du kika in hos mig... ska kolla runt lite på din blogg tänkte jag..
Trevlig helg...
Kram Maria

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hihi Sucken, den var bra. Jag suckar en hel del med, har jag fått höra av både sambo och vänner :) Men det bara kommer :D Tålamodet är inte det bästa heller, bara på jobbet.
Kul att du kikade in för då hittade jag till dig.
Går det bra om jag länkar till dig?
Kram Annika

jennys hus sa...

haha, japp, framförhållning:-)

Vad fint det blev med byrån och vad snygg pallen blev med fårskinnet...kul att du fick tag på det tillslut.
Kram/jenny

Villa Carl Larsson sa...

Men kolla så snyggt!!! Vilket fint badrum ni verkar ha också. Snyggt kakel!

Du har allt sinne för det här med inredning du bruden. Massa kramar och en trevlig helg.

Nettan sa...

Hejsan! ..ja tålamod är en bristvara!;-) Fint du har fixat till det..å vad duktig du är på att få ihop bilderna! Snyggt snyggt!!
Kram Nettan

Camillas dagar sa...

Det blev ju som vanligt supersnyggt! Jag som är totalt opysslig blir så avundsjuk på er som kan greja själv! Även din vita pall blev kanonfin!
Kram och ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Jag tittade på ditt förra blogginlägg om fuskfårskinnspäls som du har på stolen. Det var jätte fint.Något som jag funderar starkt på.

Trevlig helg
Kram Annica

Nettan sa...

Klart det är bra med framförhållning... ;o), även om det är snö ute !!

Så snyggt det vart i badrummet.
Kram Nettan

IKT i min vardag sa...

Men vad snygg pallen blev. Ooooo vad sugen jag är på att måla om möbler nu igen. Får ut och leta fynd. Det var väldigt fina ben på din pall.

Badrummet är väldigt snyggt tillpiffat!

Kram

Ingela la la sa...

Framförhållning är väl bra! Fast jag fick en fråga om jag skulle åka med till USA om två år... Öh, det kanske var att ta i =)

Blev finfint i badrummet. Du har sinne för det här med inredning du! Undrar varför jag mest visar bilder på barnen *asg*

Ha en bra helg!

Kram

Villa Carl Larsson sa...

Jo du, en sak till. Jag vet att jag nog frågat förut. Men vilken sprayfärg använder du dig av när du sprayar olika saker? Jag har nån metallsak och bambu som jag skulle vilja spraya. Behöver tips! Och sen undrar jag var du håller till när du gör det. Sprider det sig mycket? Jag bor ju i lägenhet, inget garage. Jag är total nybörjare inom detta måleri och sprayande haha. Sen har jag en liten trähäst som är blå för tillfället. Är det nåt du tror jag kan spraya? Behöver man putsa/sandpappra lite innan eller?

Tusen frågor.. jag vet. Hoppas det är ok. Kram kram

Hannashome sa...

Hej där o tack för kommentaren =)
Tycker du med verkar ha det jättefint hemma.

Kram/Himla

Emma sa...

Ja det där med tålamod är inte heller min grej, fort ska det gå!

Ja vi blev nöjda med klätterbställningen och vedförvaringen, katterna har inte riktigt vant sig än men om de inte infinner sig på hyllan snart så har jag häftpistolen nära till hands ;-)
Å på tal om katter, vi har en kull på g vilekn dag som helst, alla kullar har varit jätte goa efter de föräldrarna (men denna gången var det en tjuvparning!) å kelgrisen kan behöva lite sällskap ;-)
Ska blogga bilder på när de små liven kommit ut så kanske man kan locka?

ha en bra helg!

Anonym sa...

haha.. ja du.. jag är precis lika dan! Jag skulle ju ha målat min trapp, men det blev aldrig av heller.. min sambo skulle åka och köpa färg till den, men det har han inte gjort, i stället så hittar man på nått annat projekt.

Vad fin din byrå blev i badrummet, passar jättebra där! :)

Ha en trevlig helg!
Kram H

Från koja till slott sa...

Haha! Här är en till utan tålamod! Vill helst att allt ska ske så fort som möjligt, ja helst vara klart utan så mycket ansträngning. =) Sambon är inte heller så glad på mig alla gånger, med alla mina projekt som jag målar upp! Hatar verkligen orden; "Vi tar en sak i taget"! Känns så uttjatat nu! =)

Trevlig helg!
Kram Pernilla

♥ Fyra årstider sa...

Malla vännen du har ju jämt massor av fint att visa..man kan tro att du aldrig är still...men ännu mer ideer finns alltid i huvudet.
Kram Lotta

Anonym sa...

vad fint med byrån :) den blev ju kalasfin :) vad mysigt att få tända ljus på byrån.. jag hade ett pottskåp på toa när vi flyttade in, men det fick flytta på sig för en tvättkorg(sambon tyckte det var för långt att springa med sina skitiga kallingar till vår tvättstuga i källaren)...men jag tänder ljus på badkarskanten iaf, nåt mys ska man ha :)

vad fin pallen blev förresten i fårskinnsfusket :) har kollat efter sånt tyg, så tack för tipset :)

ha det gott :)

stor kram sara

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vad fint OCH praktiskt med byrå i badrummet!! Knopparna är ju också så fina!!! Angående balkongen... JA, det heter framförhållning!!! Ingenting annat!!!*s*//Linda

Anonym sa...

Hur många lådor är dina och hur många sambons? ;) Jag har lagt beslag på de flesta hemma hos oss, sambon suckar när han ska få plats med sin rakhyvel, hehe... ;)

Balkongplaner låter helt rätt! Det blir första våren/sommaren för oss med balkong, så du får gärna komma med snygga pyssel och inredningstips. Det mottages tacksamt för en balkongnovis som mig :)

Filmen var förresten grym, boka biljett bums! :)

Britt sa...

Jag har nåt till dig!

Fröken Fräken sa...

Jag undrar om magbaciller kan smitta via nätet? Här har man mått helkonstigt mitt i natten och varit uppe och vankat, utan att något riktigt utbrytit (förutom mitt dåliga humör efter att ha fått sova så lite). Hoppas att du har börjat må bättre iaf!
Från en som har våtrumstapeter med vad som ser ut som rönnlöv på, så tyckte jag att ditt badrum så stiligt ut redan innan byrån, med vitt och grått kakel. Men det är klart, byrå blev ju en fin juvel i badrummet. Och plats för förvaring ska ju ej föraktas.