onsdag, januari 21

Tiramisufilt..

Här tänker vi inga låga tankar om oss själva inte=)
Jag ska fräscha upp mina stick och virkkunskaper och vad är inte bättre än att virka en Tiramisufilt?
Fick ett bra mönster av söta Grodmamman och nu är det bara att sätta igång!
Det finns dock ett teeny weenie problem..
Jag har inte virkat efter mönster i hela mitt liv och dessutom har jag nog inte hållt i en virknål sen högstadiet, om ens det.
Varför fjanta runt och virka nåt lätt när det finns svårare utmaningar?
HA, så idag börjar min lilla virkresa, wish me luck!!!


Uppdaterar med en bild från Grodmamman så ni ser hur den snygga filten SKA se ut när den väl är klar....

23 kommentarer:

Nettan sa...

Tiramisu....min favvo dessert i Turkiet =0), men en filt ??
Menar du randig, brun & vit ??

Ja all lycka till dig, virka kan inte jag heller =0(, mina fingrar skulle bara fastna....*haha*.

Kram Nettan

Jo sa...

:) Jag har hört talas om de där filtarna, men inte sett någon, skulle var intressant att se! :) Lycka till med virkmönstret, det brukar lösa sig ganska snabbt! :)

Hem och Lycka sa...

Good luck, önskar att jag hade förmågan att lära mig virka men jag har nästintill gett upp..

kram

Pricken över i sa...

Spännande! Går säkert bra, hade inte stickat sen syslöjden när jag drog igång i vinter, nu stickar jag så pinnarna glöder ;) Mycket inspirerande på din sida, hoppas det är ok att jag har länkad dig på min sida?
MVH
Marie

Camillas dagar sa...

Spännande! Hoppas det går bra. :) Jag har nog aldrig virkat, vad jag kan komma ihåg - annat än i slöjden då man var liten.
Det är säkert jättekul då man kommer på grejen med hur man gör.
Kramar!

Britt sa...

nu måste du berätta; vad är det?
- en dessert men som filt? ;-)

Kram britt

Anonym sa...

Vad modig du är ;-) Det ska bli kul att få se det färdiga resultatet! Lycka till! Kram Anna

Sus sa...

Hehehe... Ja du kanske hunnit lite på vägen med virkandet till på tisdag! Heheheh
/Sus

Ingela la la sa...

Lycka till! Om du får kläm på det kan du ju lära mig...

Kram

Anonym sa...

Spännande, men vad är en Tiramisufilt???
Sitter oxå med garn i händerna :) Vi håller på att göra garnbollar, sånna där terapibollar man gjorde som liten på dagis :)

millandante sa...

På det bara! men om du är i samma klass som jag så kommer du att behöva en lyckospark. Jag ger dig den nu!

Villa Carl Larsson sa...

Självklart önskar jag dig ett STORT lycka till!! :) Vad häftigt och modigt av dig att våga dig på detta. Jag väntar med spänning efter resultatet.

Kram Josefin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så skoj! Det kommer att gå som en dans när du väl kommit igång. Lycka till!!!

Grodmamman sa...

Det kommer att bli jätte bra! Kruxet är att få andra varvet att bli rätt, så att man hamnar i sista maskan, men sedan är det bara att köra på!:)
Lycka till och självklart gick det bra att du länkade till mig!:)
Kram

Anonym sa...

En sån filt bara måste jag göra! Tiramisu som är så gott! :-)

Pysselpralinen sa...

Men en sak är du himla bra på och det är att ta fantastiska bilder! Så om du vill kan du lätt få världen att tro att du är virkproffs med en sån fin bild på garnet. =)

Jag inser också att det finns ett stort behov av att kalla in förstärkning. Jag skulle nog nästan behöva gå en kurs för jag vet inte vem som kan lära mig. Mamsen är ingen virk-person och på jobbet finns bara stickare. Hm, kanske man kan sätta upp en lapp i tunnebanan? "Virk-förstärkning sökes!"

Själv har jag inte virkat en maska idag men däremot avnjutit två avsnitt av Sex & the city så min själ mår rätt fint ändå, ingen frustration bara lite lyxkänsla och New York-längtan...

Dante sa...

Men lilla tjejen...Du är TOKIG!! Hahahaha om det blir bra så vet du vem du ska lära upp sen vet du ;)

Lycka till och hoppas att vi kan ses snart igen!
Puss kram

HWITA DRÖMMAR sa...

Oj det var länge sen jag virkade, men den är superfin filten så man kanske borde ge det en chans! Lycka till med virkandet!

Fröken Fräken sa...

Jamen, det är rätta takter! Det är väl bara att slå näven i bordet, kavla upp ärmarna, mota Olle i gring och sätta igång att virka. Det ger sig nog! Man kan ju inte vara expert på allt på en gång.

Det var då som tur att man låg som favorit hos en av sina favoriter. ;-) Fast numera är man ju en föredetting! Ja, det är sant! Nytt nummer av Lantliv ute och ny månadens blogg. Fast det har ju varit lite småstressigt ibland att hinna med att kommentera hos alla nya besökare...

♥ Fyra årstider sa...

Good luck..du klarar det..och jag blir super glad varje gång du säger söta ord om mina bilder..det är därför jag gillar din blogg för du är både personlig och duktig med kameran.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken fin filt, vad duktig du är. Jag har inte virkat sedan lågstadiet och det är läääänge sedan...

Angående brödet: Ett gott recept, behöver inte alls vara nyttigt. Ser fram emot lite tips.

~Livet i byn

Anonym sa...

Vilken fin filt, en sån vill jag också göra!! Håller ju på med min stickning och då kan väl inte virkning vara så mycket svårare? Du får säga hur det går... :)

Jag somnar som en klubbad säl efter att ha legat på spikmattan, så den kan jag rekommendera om du har sömnsvårigheter. Jag har själv inte svårt att somna men däremot svårt att stänga av datorn och gå och lägga mig (där hjälper tyvärr inte mattan till...) ;)

Efwa sa...

Vilken supersöt filt. Undrar om det är den jag har mönster liggande till. Vore mysigt att virka en babyfilt till någon som föds i vår.
Mysig blogg du har!
/Efwa