fredag, januari 2

Jag är med Kitchen Aid




Jag bestämde mig för längesedan att en hushållsassistent var ett måste.
En Kitchen Aid skulle det få bli, av estetiska skäl.
Funderade sen länge och väl på att försöka få min önskan uppfylld under min födelsedag i maj, men kunde faktiskt inte hålla mig.
Nu är den min!
Här står den och bara väntar att få börja assistera. Vad ska jag börja baka?
Ska sätta mig ner och göra det mest avancerade jag kan komma på, bara för att jag har en assistent som knådar degen åt mig.=)
Nu behöver jag aldrig mer anstränga mina stackars muskler (vilket iofs skulle behövas)
Nu har jag världens snyggaste hjälpreda, sorry älskling!!=)

28 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Gratulerar! Törs garantera dig att du inte blir besviken, jag är hemskt nöjd med min KA!

kram

♥ Fyra årstider sa...

Säga att jag är avundssjuk är att underdriva..jag vill också ha en NUUUU..men jag sparar.. har kommit till halva och snart fyller jag år..väntar med spänning och dreglar under tiden över din.
Kram Lotta

millandante sa...

Grattis från en avis till!!
Du öppnar väl snart bageri... Både sockerkakan och nu denna...
Kram

Anonym sa...

Fy vad avus jag blir...men självklart kul för dig.Vill ha en precis likadan..men plånboken tillåter inte det tyvärr.
Får fortsätta drömma och kolla på bilder på allt smarrigt du bakar. ;)
Kram kram

Anonym sa...

Åh vad lyxigt! De är verkligen superfina. Jag vill gärna ha en, fast jag inte bakar speciellt ofta :) Kram Sandra

Anonym sa...

OMG!! Lyllo dig, jag hoppas jag snart har en jag med. VArt köpte du din?

~Livet i byn

Anonym sa...

Inte alls avundssjuk... nä inte alls :)
Grattis till dig för den!

In my house sa...

Åååååå, säger som du,,, dom är ju super just för det estetiska.... Jag har en hederlig men ny!!!! =)

- ÅÅåå, nu blir det brödbak och sånt hör jag!!!! kanske skulle komma förbi imon =9

Kraaaam j

Anonym sa...

Så fin den är! Ett klokt inköp! :-) Ser fram emot att se alla dina bakverk här på bloggen! KRAMISAR!

Anonym sa...

Tjusig! Jag vill också ha en, jag vill, jag vill, jag vill! Mest för att det är en snygg accessoar i köket, vet inte om jag skulle baka mer... ;)

jennys hus sa...

åh din lyckost!! Nu blev jag avis. bakar inte så mycket men vill ändå ha den för den är ju såååå snygg:-)
Kram/jenny

Dante sa...

ja ja ok den var fin söta Malle...
Men du förstår väl att jag förväntar mig avancerat goda bullar nu ;)

Hoppas pallen blir fin nu oxå då...

Kramelikram

Ingela la la sa...

Åh, lyckost där ;)

Jag vill oxå ha en men det vill inte min plånbok.. jag intalar mig själv att det är bra med vardagsmotion..

Kram

Camillas nya hem sa...

Haha, vad härligt du skriver! :) Helt klart en riktigt snygg maskin! Vad bakade du?

Hoppas du får en trevlig lördagkväll! Själv är jag så sliten efter jul, nyårsfesten som vi hade och besök av vänner så jag känner mig sååå gammal. Suck. :)

Jo sa...

Åh, den är jättefin! Jag skulle också vilja ha en sådan, men ekonomin väljer tyvärr en ny varmvattenberedare till rucklet istället. Men en dag, då, då ska jag också köpa mig en KA! :D

Anonym sa...

Åå... den är så snygg! Den kommer du garanterat att ha glädje av, men säg mig hur gör man för att bli med Kitchen Aid?! ;-)

Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken snygging... en sådan skulle jag också vilja ha! Har lite svårt att motivera mig (alla andra) bara eftersom det står en inte alls gammal Electrolux hushållassistent hemma hos oss... :(

Kram Jenny

Camillas dagar sa...

Wow vilken snygg! Jag har också sneglat på dem och haft svårt att bestämma mig för vilken färg som är snyggast, men vit var ju klockren!
Grattis liksom!
Kramar!

Anonym sa...

åhh va fin! Jag vill oxå ha! Ska nog ge min man en i födelsedagspresent! Hos oss är det ju han som sköter bakningen!
Grattis, den är såå cool!

Anonym sa...

Ville bara förtydliga att utförsäljningen på Cervera med 20 % på allt endast är här i Linköping då de ska stänga butiken....kram kram

Fröken Fräken sa...

Ja, nu måste du ta och börja baka för kung och fosterland efter ett sådant inköp! Och sedan ta och skicka iväg bakelser och annat till andra bloggare som inte har en sådan hjälpreda, typ mig. Jag har en assistent också men den är så sjukt jobbig att diska så all baklust rinner av en direkt när man påminns om det..

Idag känner jag mig allt seg.. måste försöka sparka igång och GÖRA något för inte kan man ju växa fast här i soffan.

Tineling sa...

Jag vill också ha!!!!!! ;)
Det är så mycket roligare att jobba i köket med snygga hjälpredor! Kram!

Anonym sa...

Åh...vill me ha en sån... hoppas att du blir nöjd med den! Har läst att den ska vara suverän! Får man fråga vad den kostade och vart man kan få tag i en sån?

Kram H

Helen sa...

Grattis! Skulle gärna haft en sådan jag med men eftersom vi fick en Electrolux i bröllopspresent för 3 ½ år sedan så pioriterar jag inte någon ny just nu.

Pysselprinsessan sa...

Åhhhhh! Vad avis jag blir! Den ser ut som en dröm!! Alldeles, alldeles... alldeles underbar! ;D Grattis till din nya snygga hjälpreda! :D

Kramar

Anonym sa...

Åhh vad jag är avis!!! Jag vill också ha!!! Åhh.. vilken dröm!!!

Mjuka sa...

Jag vill också ha!!!!
Måste spara!
kram Malin

Anonym sa...

Ohhh jag blev också med kitchen aid i jul... Vicken julklapp va!

Många lussekissar blev det.