söndag, januari 25

Njut en smula...

Det är en trött Malin som sitter vid datorn i dag..
Det känns som jag sovit lite dåligt sista veckan och dessutom är det mkt som stressar mig. Det är mkt som ska hinnas och det är mkt jag vill göra.
Idag andas jag ut hämtar ny energi och bara är.

Som jag nämt tidigare ser jag rätt mkt kul under mina morgonpromenader med vovven. Jag kan hitta både det ena och det andra slängd åt sidan till ingen nytta.
Nu har jag tagit till vara på en bräda som blev en tavla..


Schablonerna har jag gjort själv, rätt pilligt men väldigt kul. Detta var första gången jag satt med en skalpell och skar i plast och har man bara bra verktyg klarar man det hur enkelt som helst.

33 kommentarer:

Helen sa...

Vad fin din bräda blev! Snygga schabloner du gjort, väldigt snygga bokstäver.
Hoppas att din sömn blir bättre och att stressen blir bättre. Jag måste komma igång att pyssla mer det var alldeles för länge sedan nu.

Hem och Harmoni Marie sa...

Läckert! Brädan blev verkligen fin!

Krma marie

millandante sa...

Men så läcker!! Så snyggt just med svart bräda... Åh... jag kommer att kopiera denna idé rakt av (och jag är nog inte ensam) Du är så inspirerande! Tack för det och tack också för dina fina ord inne hos mig. Sjukdomen heter Miller Fisher och är en ovanlig variant av Guillain Barre (som också är en ovanlig sjukdom som vem som helst kan drabbas av)
Fortsätt samla kraft denna vilodag och njut av din fina bräda!
Kram

Anonym sa...

Du är ju bara för duktig tjejen.... så himla snyggt!!!
Vilken jobb det måste ha varit att skära ut alla bokstäver.
Men snyggt blev det.
Njut av söndagen och försök att vila upp dig.
Kram kram

Fröken Fräken sa...

Dina första tre meningar skulle ha kunnats skriva av mig! Jag är helt ur slag idag, släpar fötterna efter mig, de tillfällen som jag lyckas ta mig upp ur soffan, alltså! Ska försöka göra något...hm...

Supermegasnajsig bräda! Härligt att kunna göra brädfynd längs vägen. Ibland ser man ju lite byggskrot som man skulle vilja ta sig en rajd bland. Jag skulle tex gärna vilja hitta mer naturligt grånade brädor, och sådant är ju liksom lite svårt att köpa på brädgården...

Jag tycker att du kan ta igen dig och njuta flera smulor!

Villa Carl Larsson sa...

Vilken jättefin tavla du gjort. Så många kreativa människor det finns. Själv målar jag för fullt just nu. Det är jättekul men man vill ju att det ska bli färdigt på en gång helst. Just nu målas en pall, en hylla och en trähäst. Allt i vitt så klart :)

Kram Josefin

Huset på kullen sa...

Vad duktig du är, det blev verkligen jättesnyggt. Nåt sånt kanske man skulle försöka sig på någon gång...

// Linda

alegni sa...

skitsnyggt!

Britt sa...

Jättesnyggt! du är så himla dujtig!

Kram britt

Anonym sa...

Vad fint det blev! Vad duktigt och pysslig du är. Kram Sandra

Sus sa...

Snyggt syrran! Jag lär väl knappt känna igen lägenheten nu när jag kommer på tisdag! Hehehe... Kanske man kan få lite inspiration utav dina projekt!

Kram längtas redan till tisdag och vår onsdag!

Kram stora syster Sus

Pysselpralinen sa...

Gud va snyggt!
Jag är väldigt impad över egentillverkade mallar. Det är överkurs!
Idag har jag promenerat genom ett ful-grått Stockholm på jakt efter en bolero/kavaj till min klänning som jag tvingas bära på flådiga jobbfesten jag ska på om ett par veckor. Jag tycker egentligen om att klä upp mig men när det blir ett krav så känns det bara jobbigt. Särskilt när man vill lägga pengar på helt andra saker... Som tur var hittade jag ett par billiga alternativ som jag ska prova nu. Men nåt pysslande har det inte blivit tid för och hemmet ser fortfarande ut som ett stökigt tonårsrum. Pust! Man blir ju aldrig klar!

Den där brädan skulle du kunna sälja dyrt, helt klart!

Lilla huset på prärien sa...

Så snyggt det blev! Vad kreativ och duktig du är som fixar till egna schabloner också! Gillar att brädan är svart, det blir verkligen till en detalj som står ut.

Den där lådan i förra inlägget har jag förresten två exakt likadana, tänkte jag kunde ha dem till barnens rum på något sätt... vi får se :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Så fin!!! Tänkvärda ord, nu blev jag sugen på att göra liknande!
Ha en mysig kväll!

In my house sa...

Hej hopp.... Jättefin bräda,,, det finns juh en jättemysig blogg som heter just de! "Njut en smula"

- man måste bara få VARA ibland oxå,,, trots att jag har väldigt svårt för de =)

Kraaam josse

Grodmamman sa...

Så fin bräda du gjort! Och egna schabloner, skulle aldrig tro mig själv om att klara av att göra det!:) Är så himla självkritisk, så även om andra säger att jag kan texta snyggt så är jag aldrig nöjd själv.
Tänkte också försöka mig på att skriva något på en bräda. När jag får tid, ork och tålamod!:)
Kram

Ingela la la sa...

vilken snygg bräda!

Bra att du tar dig en paus idag och njuter... Man borde göra det lite oftare.

Ha en skön kväll!

Kram

Anns Gröna sa...

Åh, så fräckt!
Och en så himla kul idé med uppmuntringsord så dekorativt.
Har själv också gjort egna schabloner vid behov och tycker det är jättekul att få till något som man inte kan hitta någon annanstans. Lycka till med fler projekt!
Hälsn
Anns Gröna

Anonym sa...

ååh herregud så fin! vad duktig du är! jag skulle aldrig klara av att komma på så bra saker...

Anonym sa...

Den där blev superfin! Vilka grejer du hittar och gör en massa fint av sen :-) Jag hoppas du får en bra början på veckan! Kram Anna

Nettan sa...

Wow va snygg den blev! Å va läckert med svart botten å vit text!! I like!!!

Skönt å ta det lite lungt ibland..kan rulla på lite för fort annars..
Kram Nettan

Fru Bes Blogg sa...

shit vad snygg! Börja sälj du också som alla andra, du kommer få fullt upp :-)

Man kanske ska prova sig på? hur gjorde du schblonerna??

/Fina

S o F sa...

Vilket superfint resultat! Bra jobbat!

Varma lugn och ro-hälsningar!

Anonym sa...

Åh va fin den var! Passade fint på pallen.
Stressigt ja, tror att det är januari som spökar. Grått och trist och massor att hämta ikapp efter ledigheterna.
Hoppas att din nästa vecka blir bättre!
Kram

Anonym sa...

Hur snyggt som helst, men jag förstår att det måste ligga mycket jobb bakom det hela. Du är duktig!!

Hoppas du känner dig piggare nu, jag är också rätt trött och behöver påminna mig själv om att sätta en fot framför den andra på morgonen när jag går ner till stallet...

Semmelreceptet är Leilas bullrecepet, grundreceptet ur boken. Blev verkligen så gott.

~Livet i byn

~Livet i byn

Mia sa...

Brädan blev ju jättefin. Tänk vad man kan göra mycket fint om man bara har lite fantasi och inspiration. Inspirationen hämtar jag bl a hos dig. :)

Kram Mia

Anonym sa...

Gud vilken läcker bräda!! Gillar verkligen saker med ett budskap på! Denna var riktigt snygg!!!! Hoppas att du får en bra dag! KRAM!

Tin sa...

Men å vad snyggt det blev! Gillar att brädan är svart med vit text!
Verkligen ett fint blickfång med positiv text, det gillar jag massor!

Helena sa...

Wow!!! Så HIMLA fint det blev!!! Guuuud va duktig du är =) Det blev superfint med vit text på svart underlag.

Mina foamstamps som var på bilden har jag köpt på nätet... Magnolia.se tror jag... De är ca 1.5cm höga och blir faktiskt riktigt fina =) MEn din idé var ju hur bra som helst!!! Måste testa nån gång =)

Kram Helena

Ulli sa...

Kanonsnyggt! Helt i min smak. Du måste vara helnöjd. Önskar jag hade den fingerfärdigheten, men jag har ju en man som har.Här hemma är det han som får stå för skyltgörandet.

Lycka till i min utlottning!
Kram Ulli

Anonym sa...

Jag har en sak åt dig på min blogg ;-) Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Du är bara så duktig..fint är bara förnamnet.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vad fin den va!!!!
Önskar att jag oxå var sådär "pysslig", men tyvärr är mitt tålamod inte det bästa...