måndag, januari 12

Mörkt...

Det med tungt huvud jag går till jobbet idag. Det är mörkt när man stiger upp och det är mörkt när man kommer hem.
Snälla, kan det bli vår snart?

Nåt som är positivt med mörkret är alla tända ljus här hemma.
Jag och sambon tänder säkert ett dussin varje kväll, vare sig man har magbaciller eller inte, mysigt ska det vara ändå=)
När jag kommer hem från jobbet har sambon oftast redan tänt ett par stycken och allt blir genast mkt trevligare trots mörkret.
Sen har vi ju en annan tråkig sak i mörkret.. Handla.
Vi försöker oss på en ny maträtt varje dag den här veckan. Bulgursallad med Halloumi står på menyn just idag.
Det känns som vår meny sett likadan ut varje vecka de senaste månaderna. Nu blåser förändringarnas vindar. Positiva sådana!

25 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Javisst är det bara så mörkt just nu. Och nu försvinner också alla adventsstjärnor och sånt...vilket gör att det känns ännu mörkare. Jag drömmer mig bort genom att fundera och planera Greklandsresa till sommaren... :-)

Ha det fint!

Anonym sa...

Vårens intåg lär vänta på sig här i norr, men jag tycker precis som du att det är lite väl mörkt nu.

Vad duktiga ni är som kör en ny maträtt i veckan, här stampar vi på med samma gamla.

~Livet i byn

HWITA DRÖMMAR sa...

Mysigt med ljus! Halloumi är ju gott, speciellt att grilla på sommaren! Nu blev jag sugen på grillat:) Kram Maria

Jane sa...

hugga hallomi som genkar i tänderna..

In my house sa...

Usch ja, va trist de ä med mat!!!! och när man är iväg å handlar, så blir det lätt att man köper de gamla vanliga.... jämt!!!

Din sallad lät ju go... Tända ljus i varje hörn och fönster gör vi oxå varje dag..... Blockljus å värmeljus går åt som smöe =)


Kraaam josse

Ingela la la sa...

Man blir faktiskt lite smådeppig av det här mörkret, speciellt här Gtb där det inte finns någon snö som lyser upp! Kul med lite nya maträtter, blir lätt samma.

Skönt att du är frisk och kan jobba i varje fall ;)

Kram

millandante sa...

Mysig bild! Och Halloumi... den hade jag glömt att den fanns... GOTT!

Fru Bes Blogg sa...

ja visst är det mysigt med ljus, vi tänder också varje kväll. mycket mysigare än med glödlampor...

du har nåt att hämta hos mig :-)

/Fina

Hanna sa...

Så fin blogg du har, tack för titten och jag kommer säkert åter.
Tack för kommentaren du lämnade på min blogg, jag blev så glad.
Kram
Hanna

Anonym sa...

åhh , vi gör likadant, tänder massa ljus och myser även till vardags :)

Dante sa...

hmmm nu blir man ju nyfiken...vad är det för stora förändringar du myser om???

Fröken Fräken sa...

Ja, det är mörker och bedrövelser ute nu. Jag har släpat upp ytterligare två lampor till vardagsrummet i hopp om att hålla mörkret borta. Men det som hjälper mest är dagens tygfynd och så lite glass på det. Vi varierar efterrätter i alla fall!

Hemma hos Razzel sa...

Ja visst kör man fast i mat-valet!! Det är skönt när man hittar något nytt som alla gillar och som tar hyfsat lång tid att göra

Bygatan sa...

Hej och tack för ditt besök!
Ja nu är det en tung månad...
Vilken toksnygg tavla du hade gjort, den vita i ditt förra inlägg, helt i min smak!

Ha det bra//Lena

Pysselpralinen sa...

Usch ja, jag börjar gå över till den blå-bleka fasen nu.
Vi diskuterade just det här med solning på jobbet idag och det var intressant att höra 4 generationers olika åsikter och tankar om det här med att sola. Jag sa att jag tror att min generation är rätt försiktig med att sola. Vi upplevde aldrig 80-talets glada pepparkaks-bruna solariedagar, då gick vi fortfarande i manschesterbrallor och lekte med Barbie (du borde ju hamna i den kategorin också med tanke på att vi är nästan lika gamla). Men nu är unga människor rätt försiktiga med att sola, vi har hört allt om riskerna.
Anyhow, just nu skulle jag ge vad som helst för en vecka med strålande sol och bikinivärme!

Jag har inte hunnit kommentera här hos dig som jag önskat. Vill ju säga att du verkligen gjorde ett bra jobb med byrån! Och att Mallacotavlan var klockren! Och att jag tycker att det blev himla snyggt med den svarta lådan.
Men nu känns det lite bättre när jag hunnit säga det. =)
För även om jag inte hinner skriva jämt blir jag alltid så glad av att kika in på din ljusa och glada blogg. =)

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, visst kan väl mörkret ta och försvinna snart! Helst nu nu nu!!! Men tack och lov har vi dessa ljuvliga ljus som vi kan tända, halleluja! Nya maträtter varje dag låter mycket intressant tycker jag. Ibland står dock hjärnan på viloläge och man kommer inte på en enda maträtt. Man skulle nästan kunna säga att jag är där nu, hihi.. Ha de gott! Kram Madeleine

DRÖMHUSET sa...

Hej hej!
Håller med dig i allt! Mörkt och trist och ingen som helst vidare matinspiration...
Får nog göra som du och fixa en ny rätt i veckan :-)

Kram Sofie

Anonym sa...

oj, vi konstaterade häromdagen att vi äter aldrig samma mat. vi testar alltid minst 4-5 nya maträtter varje vecka... sitter och inspireras av kokböcker och mattidningar och skriver handlelista, och sen åker vi iväg båda två och handlar. och äter gott!

Anonym sa...

Längtar också vansinnigt mycket efter våren!! Det dröjer ju ett tag till förstås som vi gör som ni, tänder massa ljus och väntar =) Kram Pernilla

Anns Gröna sa...

Håller verkligen med! Längtar också efter ljusets intåg.
Har inte fått undan ljusstakar och stuff än, så det lär bli ännu mörkare här hemma när de är undanflyttade igen. Det är som sagt tur att man är lite av en ljusoman.
Ha det gott!
Kram
Anns Gröna

batgirl sa...

Jag tänder fler värmeljus om dagen, det är ju såå mysigt!
Kram

Ingela la la sa...

Du har något att hämta hos mig om du vill!

Kram

MissMagicGirl sa...

Ljus är mysigt. Snart går vi mot ljusare tider...^__^

MissMagicGirl sa...

Ljus är mysigt. Snart går vi mot ljusare tider...^__^

Villa Carl Larsson sa...

Vilket härligt inlägg :) Förändringarnas vindar.. Låter finfint det du! Och visst är det mysigt med tända ljus. Är han en riktig romantiker din sambo?! Här hemma är det jag som tänder ljus som bara den haha. Men visst kan han om han försöker lyxa till det *L*

Kram