måndag, januari 19

Måndag..





Under morgonrundorna med Milton ser jag alltid roliga saker. Det är verkligen inte varje gång man orkar ta med kameran..
Har sett dessa dockor ligga och skräpa vid en parkering och alltid tyckt att de sett väldigt häftiga ut.
Idag tog jag med kameran.
Gillar dessa foton. Coola liksom.
Jag skulle säkert kunna göra dem ännu häftigare om jag hade Photoshop eller nåt men sånt är överkurs för mig.
The real deal får det bli.
När jag svängde in på gården har familjebostäder planterat lite växter och genast slängde jag upp kameran. =)
Övning ger färdighet.

24 kommentarer:

millandante sa...

Nämen vad du hittar ute... dessa var ju häftiga men också lite läskigt att de ligger där vid en parkering... man undrar ju över deras historia...
Snygga bilder!! Behövs inget Photoshop där inte!
Snygga nya bilder i headern också!
Kram

Fröken Fräken sa...

Jaså, var de bara slängda!! Jag trodde absolut att de var en del av någon slags konstinstallation, där det var tänkt att man skulle betrakta livets förgänglighet osv. Fast lite läskigt såg det också ut. Hade detta varit CSI kan man ju tänka sig vad detta egentligen skulle ha varit...

Oj, nu känner jag behov av att förtydliga mig! Självklart tillverkas det handgjorda kort här med. Men lite påverkad blir man över hur fint och perfekt man kan få till det i Photoshop och Indesign, och så blir det som att man tittar lite snett på sina egna skapelser. Men nu ska jag baske mig börja betrakta mina kort som värsta konstverken, unika och originella!!!

Anonym sa...

såg lite läskigt ut det där.... *s*

Madeleine Berglund sa...

Hej! åå visst har du en ny logga? Vad fin den är. =) Kram Madeleine

Katinka sa...

Oj, vilka fina foton! Konstnärligt med de där dockorna!

Camillas dagar sa...

O, vilka fina bilder. Tänk att man kan hitta konst utomhus bara man öppnar ögonen lite. :)
Snyggt du gjort på bloggen också, nya header.
Hoppas passet gick bra - att du kan röra dig i kväll och i morgon. Min träningsvärk har äntligen gett med sig i dag, så nu ska jag snart upp och yoga. =)
Kram kram!

Anonym sa...

Oj vilka häftiga bilder! Sånt ser man ju inte varje dag inte.. kul att se nått annorlunda!

Tack för tipset om fårullen, jag har redan beställt tyget! Så tack snälla du!

Ha en fortatt trevlig måndag!

Kram H

Villa Carl Larsson sa...

Va? Ligger de bara så där ute och ingen rör dem heller? Det var minsann ett annorlunda fynd. Vad roligt att du hade med dig kameran så vi också fick se :)

Kram Josefin

Villa Carl Larsson sa...

Hej igen! Jag såg vad du skrivit för kommentar hos Fröken Fräken:

"Egentligen vill jag byta ut vår tvbänk från IKEA till ett gammalt slitet skåp. Sambon är som vanligt lite svårövertalad men har egentligen gett upp kampen mot mig.
Jag är så envis att han numer säger att jag vet bäst när det gäller inredning."

Jag känner såååå igen mig haha. Jag vill byta ut och fixa och trixa men det kräver oftast en massa övertalning. "Men vad då..? Vi har ju redan en bra duglig möbel" t.ex. Hmmm.. de fattar liksom inte *skratt*

Helena sa...

Hej hej!

Vilka fina bilder !!!

Du har en övveraskning på min blogg *ler*

Kram Helena

Helen sa...

Verkligen kul dockor, jag trodde först att de var "riktiga" konstverk i betong!

♥ Fyra årstider sa...

shit jag var orolig att du bergravt någon..hi.
Kram Lotta

Anonym sa...

Häftiga bilder!! Hur effektfullt som helst utan photoshop. Kram Pernilla

Jo sa...

Hmmm.. de var faktiskt lite spooky, de där! Undrar hur de hamnade där? :)

Du fick fina foton på dem, dock! Det behövs minsann ingen PS där, inte! :)

Om du skulle vara intresserad av att lära dig PS, så finns det en hemsida som heter Moderskeppet, där man kan ladda ner gratis grundkurs! (www.moderskeppet.se)

Tineling sa...

Vilka fina bilder! Du är duktig du med kameran!! Jag håller med tidigare kommentarer...det var lite spöklik/ruggig stämning med de där trasiga dockorna...men vackert! Kram Tina

Jo sa...

:) Elefanten tog faktiskt bara en och en halv dag, men om jag hade haft piprensare hemma, hade det nog gått på en dag. Jag har hittat mönster som ör väldigt tydliga när man väl har lärt sig tyda dem :) (de är på engelska och de har inte riktigt samma logik som svenska beskrivningar)

Så du skulle nog ha en hel elefanthjord till jul om du startade nu... ;9

Anonym sa...

Först trodde jag det var mumier ;0) Ligger de bara slängda så där? Vart kommer de ifrån?

~Livet i byn

In my house sa...

Halloooo, kika gärna in till mig!!! Jag behöver smakråd =)

Kraaam j

Camillas nya hem sa...

Men vad häftigt, samtidigt som det ser lite oräckt ut. Jag skulle nog hoppa till först tror jag, speciellt om det var mörkt ute. :)

Kram kram!

Pysselpralinen sa...

Det lustiga är att det ibland är först när man fått med det på ett foto som man verkligen ser hur läckert/snyggt/häftigt ett motiv är. Vilka spännande historier man skulle kunna fundera ihop under morgonpromenaden förbi de där trasiga men fortfarande vackra dockorna.

Tack gullfia för din kommentar hos mig! Jag fattar inte riktigt att någon kan tycka så men sträcker på mig inombords och ler utombords. Jag försöker att inte tänka på hur illa en del av mina foton ser ut pga dålig belysning, halvkass kamera och okunskap men jag är ju inte direkt nöjd med dem. Fast vad vore en blogg utan foton...så jag fortsätter publicera mina slarviga alster.

Förresten en liten fråga, var var det du köpte den där snygga bakskålen som väl tom var på rea? Jag minns att jag var inne och kollade på den när du nämnde att du köpt den men nu kan jag inte för mitt liv minnas vilken butik det var..??

Britt sa...

häftigt! att du orkar låta dem va ifred?
Kan du inte använda den till nåt i din trädgård?

Kram britt

Anonym sa...

Lustigt att dockorna bara ligger där... Själv hittade jag också något ovanligt när jag passerade Haga på väg till gymet i söndags. En plattfisk (halvt uppäten)! Mitt på gatan... Undrar hur den hamnade där, det såg rätt lustigt ut! Synd att den var så ful, annars hade jag lagt upp den på bloggen, haha...

Hammars hade förresten fönster, massvis med dom :)

Sus sa...

Du systeryster kan du höra av dig till mig i morgon om min resa ner till dig på tisdag!!!

Kram Sus

Mia sa...

Verkligen häftiga bilder, jag trodde att de var utplacerade när jag såg bilderna, nån slags konst. Det mesta kan väl vara konst i och för sig, nu blev det konst om inte annat! :)

Kram Mia