måndag, januari 5

Fuskfårskinn i metervara?


Har ju kommit på en rysligt bra idé gällande min pall som jag fyndade i helgen.
Nu är den vit och grann men det fattas tyg. Funderade på sammet men kom på den geniala idén att fuskfårskinn i grått skulle vara ännu bättre.
Var sjutton ska jag få tag i det då?
Letade på Panduro men nej. Har kikat runt på olika textilbutiker online men nä..
Kanske måste jag köpa en kudde och sprätta men det vore så mkt enklare om jag kunde hitta fuskfårskinn i metvara!
En efterlysning utfärdas!!! Var kan jag hitta det, nån som vet?

17 kommentarer:

Ingela la la sa...

Ingen aning... Det finns en väldigt stor tygaffär i Kållered. Jag tror det heter tyglagret. RIng och fråga..Kanske kan vara nåt. På andra sidan stora vägen mitt emot Ikea. Borde finnas, kompisar har klätt hela fåtöljer i fuskfårskinn.

Lycka till.

Jo sa...

Du har ju inte vansinnigt långt till Kinna/ Skene. Där finns ju Skroten som har alla tyger man kan önska sig, plus en massa annat skoj. Fast Kållered är ju lite närmare då... ;)

Anonym sa...

Jag ser att du hör hemma i Göteborg, någonstans och då har du inte långt till Sävedalen. Jag var där i en affär alldeles innan jul, den heter Stilrent och de hade fuskpäls i metervara både i grått och rött.
Jag kollade upp på hitta.se, ring och kolla:
Tel: 031-263310
Göteborgsvägen 101
SÄVEDALEN

Lycka till!

Skatan sa...

Hej!

Kul att du hittade till mig :)

Mitt fuskskinn är inköpt på en lokal liten tygaffär här i Umeå. Jag kikade runt på några olika innan jag hittade ett som såg vettigt ut. Många var riktigt fula och inte fullt så krulliga som jag ville ha dem. Jag ville inte ha någon stripig-varg-imitation på pallen...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med något varunamn eller liknande. Ibland leker jag med tanken på att köpa en tantpäls på myrornas när de rear ut vinterkappor till halva priset. Då kan man få precis den päls/det skinn man drömmer om...och till en billig penning därtill.

Nu slutar jag surra. Lycka till med fuskfåret.

Hoppas vi ses igen :)

/Anna

Ida sa...

Eller så kan du ju köpa IKEAs fårskinn "ludde". finns i grått och vitt.

Nettan sa...

Hejsan! Tänkte oxå precis föreslå fårskinnet från Ikea! Kanske kan va nåt?? Kommer garanterat att bli superfint!!
Kram Nettan

Camillas nya hem sa...

Hoppas du hittar, låter som att det kommer bli toksnyggt. :)

Cel'Dara sa...

kolla på www.stoffochstil.se , jag har för mig att jag har sett sånt där.

Anonym sa...

På textilkedjan Ohlssons så vet jag att de har! Har själv tänkt införskaffa lite, men har inte tagit mig för pga att det verkar så knöggligt att sy i :/ Denkedjan finns ju i ett flertal städer.
Lycka till!

millandante sa...

Jag har fårtyg på mina vita soffor och det är superpraktiskt och skönt! Jag köpte mitt på Tygcenter i Uddevalla för ca 150kr/m. Det är sådär fint krulligt och ser nästan äkta ut. Du kan ju även använda Teddytyg som finns i svart,beige, och grått lite varstans, bl.a hos Gårda Textil på Kungsgatan i Göteborg. Förresten, de kanske har fårtyg också!! Lycka till!

Hem och Lycka sa...

Jag köpte till min pall i hallen i en lokal butik som klär om stolar och diverse, hör med en liknande, ser att du fått många bra tips.

kram

Jo sa...

Hej igen! Om du gillar spel, måste du testa detta! Speciellt om du gillar Settlers! Du kan alltid börja med den lilla Carcassonne-lådan (ca 200 kr) och se om du gillar det. Jag gav den lilla till sambon i julklapp förra året och i mellandagarna efter var vi tillbaka i affären och köpte Big Box med alla expansioner! :D

De finns att köpa i Spelbutiken i Focushuset mittemot Liseberg.

Anonym sa...

Pallen kommer ju bli superfin i vitt med grå fårull! Jag är nog lite för lat för att pyssla som du, men det är klart inspirerande att läsa om! :)

jennys hus sa...

Det blir nog kanon med fårull. har du kollat slöjddetaljer?
Kram/jenny

Britt sa...

Låter jättesnygg! Undrar om inte stoff och stil har?

Lycka till!

Britt

Anonym sa...

Ohlsons tyger och stuvar har fårskinn på metervara :)

Anonym sa...

Vad bra att du hojtade på min blogg! :) Jag har köpt det på Jonick textil och det var helt okej både pris, kvalitet och bemötande tycker jag. http://www.jonic-textil.se/catalog/index.php?cPath=103_43&osCsid=0389e22b91c81af023c0ea7e4887f2ef om jag lyckats få länken rätt nu - annars är det bara att du klipper den efter .se och letar dig fram. Lycka till!