lördag, november 1

Jobb, jobb..



Vilket frosttäcke jag möttes av i morse när jag gick ut med hunden. Mössa och vantar på, annars fryser man av sig fingrarna!
Idag vill jag hellre stanna hemma med min nya tidning från Sköna Hem än gå till jobbet..
Raggsockar och te i soffan, det skulle va nåt det!!

Ibland önskar jag att jag hade ett kontorsjobb 8-17 istället för dessa tråkiga butikstider 10-19
Visserligen är det öppet kortare på Lördagar men det är bara än tidsfråga..
Jag ska inte klaga man har ett jobb att gå till men ibland, som idag när vädret är strålande och sambon är ledig, ja då önskar man sig sånna här saker=)

10 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, jag har också jobbat i affär, och gör man det blir det väldigt påtagligt att "alla andra" är lediga (annars skulle de ju inte kunna vara i affären)...
Igår kväll hade jag stora planer för allt jag skulle göra, men idag känner jag mig mest förkyld och ser bara röran och att jag måste städa. Måste hitta något inspirerande som får igång mig!! Hoppas att jobbdagen inte blir för lång iaf...

♥ Fyra årstider sa...

Jag orkade inte efter 10 år i butik..skoalde om mig till lärare och ångrar mig inte..men saknar kundkontakt och tiden kring jul i inredningsbutik.
Kram Lotta

Anonym sa...

Ja det är inge vidare att gå ut i detta väder...det är kallt och ruggit, och inte blir det bättre att du ska jobba en sån här dag. Själv har jag oxå jobbat i butik, inte roligt när sambon jämt var ledig på lördagar. Kram Hanna

Tineling sa...

Vilka fina kort!!! Det är så vackert med frost på bär/växter!!! Förstår att det kan kännas jobbigt att jobba sådana tider...och på helgen och allt. Men imorrn är du väl ledig så får ni ta igen allt mys!!! Kram från Tina

Vero sa...

Ja, kontorstider är toppen.

Idag var det riktigt kallt här också. Jag var ner en sväng på stan och blev så förvånad att allting var stängt. Jag har helt förträngt att det är helgdag idag.

Önskar dig en trevlig Allhelgona!

Sus sa...

Ja kontorstider är att önska eller hur, men det har sina fördelar med att jobba i butik också men tideran är en mkt stor nackdel!

Men efter några år kanske du byter jobb vem vet syrran? Du har ju talang på det mesta!

Kram Sus

Anonym sa...

Vad mysigt det lät när du skrev om Sköna Hem, raggosockor & te i soffan. Jag har varit ledig idag & haft raggsockor på inne (fryser konstant nu för tiden känns det som..). Har mest "sprungit runt" & städat känns det som. Fick dock fikabesök på eftermiddagen, så då satt jag still med kaffe en liten stund! Hoppas att du hinner njuta lite av helgen imorgon! KRAMISAR

Anonym sa...

Jag minns precis hur det var, hade sådan arbetstider när jag jobbade i butik förut. Det var lite jobbigt speciellt när man fick barn.

~Livet i byn

Anonym sa...

TACK för alla kommentarerna!!! Hoppas att det gick bra att jobba & att du fick mysa lite helg också! KRAMIS!!!!

Anonym sa...

ja, såna jobbtider är trista! jag jobbar blandat, vissa dagar 6.30-14.45 och vissa dagar 11-19. skönt att sluta tidigt, men mindre kul att behöva gå upp klockan 5.... :/ kram på dig!