onsdag, november 26

Grönbergs fina..

Det är tur man har en digitalkamera i väskan allt som oftast!
Sprang ut på lunchen för att hitta det sista till adventsljusstaken men hamnade inte alls där jag skulle.
Blev stående länge utanför Grönbergs Interiör sneglandes på alla fina zinkhus istället.
Skulle nog stått kvar där och njutit av allt fint om jag inte hade ett jobb att sköta=)












Vet inte hur många varv jag tog inne i butiken, fingrande på allt och önskade att jag både jobbade där och hade en extra miljon i bakfickan så jag kunde shoppat loss=)
Istället blev jag så förvirrad och beslutsångesten inföll direkt att jag gick rakt ut helt tomhänt!
När händer det?

23 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss...känner igen det där. Man går in i en affär och bli helt lyrisk av allt fint. Men ut kommer man tomhänt..kanske för att det fanns för mycket fint och man inte kan bestämma sig.
Ha en bra dag Kram kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Sådana fina ting på bilderna! Förstår verkligen att det blir beslutsångest tillslut. Igår hann jag med att titta in till två av mina favoritbutiker här i Bergen och det finns ju så mycket nu som man vill ha att man blir smått förvirrad. Jag lyckades dock bestämma mig för ett par ting...

Ha en fin onsdag!

Anonym sa...

Asså jag får ont i magen ju...håller ju på som mest att inreda men det blir inte i närheten av hur fint butikerna får till det...jag menar Grönbergs har det finare UTANFÖR deras butik, än vad jag har det inne i mitt vardagsrum...Hur känns det?!!
Saknar dig bebis å hoppas vi kan ses snart!! KRamelikram mius

Anonym sa...

Jösses, zinkhusen är ju underbara. Vi väntar in en leverans från Danmark på jobbet och jag ska lägga vantarna på ett när de anländer.

~Livet i byn

Anonym sa...

Åh zinkhusen är ju så himla söta =) Önskar jag hade ett eget.. Kram

Camillas dagar sa...

Men hjälp vilken tur att de där affären inte finns i Gävle, jag hade varit stamkund där... Gud så mycket fint!!! Jag skulle vilja ha ett sånt där zinkhus jag också.
Kram på dig!

Fröken Fräken sa...

Nämen nämen nämen! Nu grämer jag ju mig ännu mer kolossalt mycket över att jag inte kom mig ner till Sthlm, för dag två skulle jag ju ha åkt vidare till Göteborg, och då hade jag ju kunnat gå på den här affären. och jag hade ju tagit med den stora resväskan också!! Tårar och tandagnisslan!! Det fanns nog inget här som jag inte skulle velat ha.. men jag vet hur det är när allt är superfint, då kan man liksom inte bestämma sig...

Tineling sa...

Ha ha ha vad roligt....det där var typ exakt en beskrivning på hur jag brukar vara. Man vill ha en massa snygga saker...men när man inte kan köpa allt så då blir det svårt att välja något alls. Mycket snygga saker på bilderna! kram Tina

♥ Fyra årstider sa...

Inser att det är tur att jag bor och jobbar på landet.
Kram Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha. Ja man kan ju bli hur villervall som helst när det är för mycket vackert runt omkring en. Tur du tog foton iallfall så kan du titta på dina bilder som förberedelse till nästa besök:)

Kram Annica

IKT i min vardag sa...

Oj där såg jag ju huset jag är ute efter! Det höga, smala...
Var ligger den fina butiken???

Kram

Ingela la la sa...

Vad mycket fina saker! Jag kan oxå få beslutsångest i affärer, det är helt enkelt för mycket man vill ha. Ska men då bara välja kanske en sak så blir det ju kortslutning..

Ingela

Vero sa...

Det där känner jag faktiskt igen. Jag brukar ofta komma ut tomhänt när det finns alldeles för mycket. Beslutsångest så det står härliga till. Ganska bra för plånboken om inte annat. =)

Vilka tjusiga kort. Så du menar att du går omkring med digitalkameran i väskan? Jag har ju min kamera i mobilen så jag har ju förvisso allting kamera med mig också, men det är svårt att ta bra bilder med den, speciellt utomhus.

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Dom är duktiga i den butiken! Jag var där förra veckan och tog en snabbtitt! Mycket fint!

Anonym sa...

Men jag förstår varför beslutsångesten slog till! Vem klarar av att välja? Kram Anna

Monkan sa...

Ja där fanns det ju gott om fina saker. Bestlutsångest som resulterar i tomhänt är ju ekonomiskt och bra :-) för mig brukar det snarare innebära "jag tar båda" eller alla eller vad det nu rör sig om. En dyr beslutsångest ;-)

Cult upptäckte jag i våras när jag började blogga, livsfarligt ju. Särskilt när jag dessutom bor allt för nära en affär som säljer Cult... Nu har jag siktat in mig på att hålla koll på om det blir rea i nån "Cult-affär" efter jul :-)

Pysselpralinen sa...

Nämen, ser man på. Du kanske har blivit omvänd nu under ditt köpstopp, du kanske aldrig mer kommer vilja shoppa. Hoppsan! =)

Jag sitter just och funderar på hur man packar in ett paket utan tejp. Presentpappret är här, men tejpen är fint nedpackad i nya lyan. Antingen får jag ta tandkräm och kleta på och hoppas på det bästa...eller så får jag fråga lilla lägenhetsägarinnan om hon har nåt.
Jag blev i alla fall väldigt sugen på att shoppa ett (minst!) av de där zinkhusen! Snygga!!

jennys hus sa...

Vilken mysig butik det verkar vara och så mycket fint de har. Har själv blivit helt tokigt förtjust i zinkhusen...vill ha fler:-)
Kram/jenny

Anonym sa...

Vilken supermysig butik! Skulle blivit alldeles för dyrt om jag besökte den..... ;-) Kramisar!

In my house sa...

Oooohhh, så mycket fint! (haha, du ä som jag,,, är alltid redo med kameran) så ska det liksom vara!!!!

Ta de lugnt,,, ingen julstress redan! Kram och natti natti j

Hem och Lycka sa...

Hihi, jaa du, där kan man stå hurlänge som helst innan man kommer sig iväg - de har ju så himla mycket snyggt! kram

batgirl sa...

Vilka härliga bilder!
Jag vill oxå ha dom där zinkhusen, jag bara älskar dom!

Anonym sa...

usch det händer mig superofta, kan verkligen inte bestämma mig... :/