söndag, november 30

Första ljuset tänt..

Ja, men då var det dax för att tända första ljuset!!
Ställde klockan i morse föra att inte sova bort hela dagen och vad skönt det är att kliva upp tidigt. Dagen blir så lång och man hinner med så himla mycket.
Släpade med sambon på stan. Jättefrukost på café sen blev det in och ut i alla butiker..


Shoppade underbara Yankee Candle -Christmas Eve..mmmm, vad gott det doftar!
Dricker kaffe och njuter av att det är söndag..igen!
Nu ska jag fortsätta stöket och böket här hemma, ha en fantastisk första advent!!!!!

12 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Önskar dig en skön advent.
Kram Lotta

Anonym sa...

Låter som att ni har haft en jätte mysig dag.
Trevlig advent på dig Kram kram

Ser cultstaken i bakrunden...fin fin

Anonym sa...

Åh, jag skulle också vilja ha Yankee-ljus! Men de kostar ju lite :/
Vår belysning köpte på Rusta för typ 2 år sedan. Finns MASSOR där! Tror att vi måste införskaffa något nytt nu för att kunna konkurrera med grannarna! ;)

Fröken Fräken sa...

Oj, hur gör man sådant?! Jag menar ställer klockan när man är ledig och sedan kommer upp då?! Det lyckas aldrig för mig. Jag väljer alltid att sova vidare hur bra det än verkade som idé betraktat kvällen innan. Och det låter ju så härligt att hinna med en massa - jag har sjutton i mig inte hunnit något denna helg, bara IKEA och fikat mig runt bekantskapskretsen... Jag tror jag måste hitta på att göra något NU!

Anonym sa...

åh yankee candle - jag måste se till att köpa mig några sådana ljus!

Helen sa...

Vad fint adventspyntat du har det!
Ljuset låter osm om det doftar väldigt gott, har inte använt så mycket doftljus kanske är dags nu!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint! Härligt juliga bilder.

Hoppas ni har/har haft en trevligt 1:a advent.

Villa Carl Larsson sa...

Vad mysigt med en jättefrukost på stan. Det måste ha varit gott!! :)
Och visst är det mysigt att få tända det första ljuset. Det påminner om att det inte är så långt kvar till jul. Jag längtar :)

Kram

Anonym sa...

Det där Yankee Candle ljuset har jag inte sniffat på. Det måste man ju göra;)Fina bilder du visar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad mysigt det lät!

Åh de där ljusen låter underbara! Dags att skaffa ett snart tror jag:)

Kram Annica

alegni sa...

hej och tack det samma! här fanns mycket trevligt att titta på. jag lägger in dig bland mina favoriter o kommer garanterat igen!
kram,
ingela

Anonym sa...

mm, så mysigt det lät att ni har haft!

kram!