söndag, november 9

En säl i bassängen..

Vanligtvis består min frukost av en kopp kaffe, en skål musli och fjällfil.
Under helgerna bjuds det oftast på godare frukostar här hemma och det är himlarns mysigt att äta i hop med sambon som annars börjar jobba vid 06.00 på veckodagarna..

Idag blev det croissanter med marmelad. Det är betydligt godare än musli men ack så mkt onyttigare.
Fast, under helgen har jag som regel att det är fritt fram för godismonstret Malin..


Imorse när sambon var ute på balkongen hör jag honom ropa:
- Älskling det simmar en säl i hamnbassängen!!!!!!!
- Öh, va? svarar jag. En vaddå? I vaddå?

Jag ser den lilla söta sälen guppa upp och ner. Han gör små volter och dyker ner och kommer upp några meter bort.
Hur hamnade han här, Vart är hans sälkompisar, Ska han flytta hit nu under vintern?
Ja frågorna är många ...

12 kommentarer:

Helen sa...

Låter som en härlig frukost, ibland måste man unna sig något riktigt gott.
Ska bli spännande att följa om det blir några fler sälrapporter.

S o F sa...

Ha ha, hur många kan utropa samma sak?
"Det simmar en säl i bassängen!

Möjligtvis, det simmar en groda i dammen. ;)

Ha det gott!

Anonym sa...

fin blogg :)

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du bor Malla med vatten utanför.
Kram Lotta

Sus sa...

Jadu det var ju en rolig story! Hoppas att lilla sälen hittar ut ur hamnen och till sina kompisar. Du får rapportera hur det går!

Mysig frukost! Peppe älskar just croissanter med marmelad! När vi var på Cypern 2001 så åt han det i en vecka! ;o)

Kram Sus

Anonym sa...

oj så konstigt! var han alldeles ensam? så fint och nära vattnet ni bor! och vilka fina muggar! är det dom som finns på perlan living?

kram!

Peter sa...

Åh vilka härliga frukostbilder!! Jättefina! Men vad skumt med en säl som frukostsällskap :-D
//maria

Ellinor S sa...

Hej

Vilken fin blogg du har! Jag hittade den genom att jag sökte på soffis.dk där du handlade i våras.

Jag kan inte hitta sidan nu och tänkte att du kanske visste om de har någon ny adress eller om det finns någon annan anledning till att jag inte hittar det?

Tack!
Ska bli kul att följa din blogg, delar dina intressen, mode och inredning

Mvh
Ellinor S

Anonym sa...

Men va konstigt... nu vet ju inte jag om du driver med oss eller om det va en riktig säl ;) men om det nu va en riktig säl så finns det väl sånna som hjälper den till rätta?
Kram en djurvän :)

Ann-Catrin sa...

Godkväll!!

men vilken smarrig frukost.. vi försöker oxå att alltid äta frukost ihop på hgelgerna..och då är det klart det ska vara lite lyx!!

men en säl... stackaren.. hoppas han hittade ut sen!!


kram
A-C

I ett litet hus sa...

En sån super gullig kommentar du lämnat inne hos mig! Blir sååå glad!

Nu ska jag genast kika vidare i din fina blogg!

Ha en jätte mysig söndagskväll!
/Lotta

Anonym sa...

Haha, vissa har rådjur i trädgården, ni har sälar i bassängen! Han kanske har smitit från Slottsskogen... ;)

Härliga frukostbilder förresten, de där kopparna gillade jag!