torsdag, november 20

Plåtburk

I går när jag skulle handla mat i närbutiken stannade jag till i blomsteraffären. Himmelriket enligt mig för titta, vilken fin plåtburk jag hittade va?
Tänkte att den skulle göra sig fin med julgodis i, vad tycks?


Den fanns i två motiv och tre storlekar. Denna mellanstl kostade 79.-
Stod och lurade på en större men tänkte att jag kunde köpa en till om jag bakar tokmycket julgodis=)
Vilket jag förmodligen inte gör..
Köpstoppet verkar vara som bortblåst. Har man shoppat en grej rullar det bara på..


Besökte även en nygammal butik idag också. Ny ägare men gammal butik. Tjejen var underbart trevlig och vi stod och pratade hur länge som helst medan jag fingrade på alla inredningsprylar.=) Hon berättade att de skulle ta in lite gamla möbler, åååh, jag längtar!!!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är himmla svårt det där med köpstopp - man pillar på en sak, köper den och sen är det kört.... Omöjligt med köpstopp ska jag tala om när man just precis har flyttat in i ett nytt hus.... *s*

Vero sa...

Jättefin burk.

Julgodis tänkte jag också ge mig på i år och göra en hel del. Men jag vet inte vem som ska äta upp det bara... Ingen i familjen är så förtjust i godis. Men det är bara till att köpa en massa fina påsar, burkar och askar och ge bort när man går iväg bort under julen. Det blir nog åtgång iallafall.

Ha en toppenfin dag!

Nettan sa...

Hejsan Malla! Kul att du hittade till mig! Har kikat runt hos dig oxå! Å i like! Plåtburken var ju supercharmig! Kul å springa på lite udda saker!! Ha en riktigt bra dag! Så hörs vi snart igen;-)
Kram Nettan

Anonym sa...

Blir så nyfiken på vilken den "nygamla" affären är?
Tack för en underbar blogg!!

♥ Fyra årstider sa...

så mysigt med plåtburkar till jul...blev sugen på att kika in till dig..du har så mysigt.
Kram Lotta

Helen sa...

Vilken underbar burk, vill ha! Har redan massor av fian PAnduroburkar till mitt julgodis (jag gör minst fem olika sorter) men den skulle jag vilja ha!

Camillas dagar sa...

Oj, vilken söt burk! Visst är det jobbigt med köpstopp... man vill aldrig ha så mycket som då. Jag brukar bryta mina efter allt från en dag till (rekord) nästan 2 veckor.
Tack för vänliga ord angående min mormors död, det värmer!
Kram!
Trevlig helg!

Sus sa...

Lite tips inför måndag syrran skulle inte sitta fel!

Kram Sus

Anonym sa...

Vilken fantastisk fin burk, tänk att fylla den med nåt gotta :0)

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

Ja, herregud, man måste ju prioritera. Inte kan man hävda köpstopp om man hittar sådana charmanta burkar!
Men så ordentlig du är, som redan kommit så långt i julklappsplanerandet. Själv har jag kommit fram till att pappa ska få en köksvåg. That´s it. Jag tror att jag får ta krafttag.

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilken underbart härlig "gammeldags" plåtburk du har hittat :) Den kommer bli kanon till jul.
Kram Therese

Beas sa...

Plåtburken var ljuvlig...vilken gammaldags känsla!

Anonym sa...

Din jättefina blogg har fått en award på min sida - hoppas du inte har något emot länken hit i inlägget.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Blomsteraffärer är härliga! Och man kan hitta så mycket mer än fina blommor.

Supersöt burk, julig men med lite dovare färger - det tycker jag om!

Ha det fint!

Sussi sa...

superfin burk....tycker om gamla julmotiv. Så denna var kanoners! =)

Tineling sa...

Vilken söt tomteburk! Nu får du baka nåt gott att fylla den med!

Jo sa...

Vad roligt att du kikade in hos mig, så jag kunde skrota runt lite hos dig! :)
Fin burk du har hittat, jag blir dock lite nyfiken på vilken nygammal butik du menar :D

Hur går det med virkningen? Vad ska du virka? Själv pillar jag med en lite mormorsrutepläd som missen´ska ligga på framför elementet.. :) Lagom stor mao!
Ha det gott!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Du har en fantastisk blogg med såå inspirerande bilder, allt e jättefint!!
Ses snart igen!
Jeanette